Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti začalo prodávat úžasný motor Chironu za 205 tisíc, má ale jeden háček
19.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na světě bychom našli pramálo motorů, které dokáží uchvátit více než jednotka 8,0 W16 z Bugatti Chiron. Běžně bude stát miliony, tento nikoli.
Chtěli byste Bugatti Chiron? Nejde o nejrychlejší vůz na okruhu a momentálně již ani o světového rekordmana v disciplíně 0-400-0 km/h, nicméně to nic nemění na faktu, že stejně jako v případě předchozího modelu Veyron jde o technologický milník. Za tuto reputaci vděčí hypersport z Molsheimu mimo jiné svému motoru, čtyřikrát přeplňovanému osmilitru W16, který bere dech kdejakým svým detailem.
Její cenu neznáme, s ohledem na statisícové cenovky obyčejných spalovacích motorů ale jistě půjde o miliony. Právě tu si nyní můžete pořídit a dokonce i vystavit třeba v obývacím pokoji, bez obav z tekoucího oleje či jiných maziv, jen není tak úplně skutečná. Společnost Amalgam, která se specializuje na vrcholné zmenšené modely čehokoliv, pro Bugatti vyrobila agregát Chironu v měřítku 1:4.
Modýlek motoru s délkou 46 centimetrů a výškou 23 cm je vyroben z cínu a oceli, přičemž pozornost byla věnována veškerým detailům. Technici Amalgamu ostatně v rámci vývoje, který zabral 2 500 hodin, tedy více než tři měsíce, spolupracovali přímo s lidmi od Bugatti. K dispozici tedy měli podrobné plány, jednotlivé součástky tak dokonce mají svá individuální výrobní čísla či čárové kódy.
Seskládání každého motoru zabere nemalých 220 hodin, divit bychom se tedy neměli poměrně vysoké ceně 9 365 USD (cca 205 500 Kč), za kterou byste si u jiné značky mohli pořídit rovnou reálný motor v měřítku 1:1, navíc zasazený do skutečného auta. Ovšem stoprocentně by taková pohonná jednotka nedisponovala do detailu vyvedenými čtyřmi turbodmychadly.
Pokud nechcete kupovat zajíce v pytli, můžete se na zmenšený motor zajet podívat do některého z butiků Bugatti, kde byl model motoru dosud k vidění jako neprodejný artikl. Zřejmě zájem zákazníků ale způsobil, že teď se i prodává. Nejnovější dealerství Bugatti bylo nedávno otevřeno v Hamburgu, tedy nějakých zhruba 600 kilometrů od Prahy. Objednávky pak u Amalgamu můžete sepsat již nyní, dodávky však budou realizovány až od ledna 2018.




Zmenšený motor Bugatti Chiron od Amalgamu je zpracovaný do posledního detailu, podle toho ovšem stojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před hodinou
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
