Bugatti začalo prodávat úžasný motor Chironu za 205 tisíc, má ale jeden háček

Na světě bychom našli pramálo motorů, které dokáží uchvátit více než jednotka 8,0 W16 z Bugatti Chiron. Běžně bude stát miliony, tento nikoli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Bugatti začalo prodávat úžasný motor Chironu za 205 tisíc, má ale jeden háček

19.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bugatti začalo prodávat úžasný motor Chironu za 205 tisíc, má ale jeden háček

/

Foto: Bugatti

Na světě bychom našli pramálo motorů, které dokáží uchvátit více než jednotka 8,0 W16 z Bugatti Chiron. Běžně bude stát miliony, tento nikoli.

Chtěli byste Bugatti Chiron? Nejde o nejrychlejší vůz na okruhu a momentálně již ani o světového rekordmana v disciplíně 0-400-0 km/h, nicméně to nic nemění na faktu, že stejně jako v případě předchozího modelu Veyron jde o technologický milník. Za tuto reputaci vděčí hypersport z Molsheimu mimo jiné svému motoru, čtyřikrát přeplňovanému osmilitru W16, který bere dech kdejakým svým detailem.

Její cenu neznáme, s ohledem na statisícové cenovky obyčejných spalovacích motorů ale jistě půjde o miliony. Právě tu si nyní můžete pořídit a dokonce i vystavit třeba v obývacím pokoji, bez obav z tekoucího oleje či jiných maziv, jen není tak úplně skutečná. Společnost Amalgam, která se specializuje na vrcholné zmenšené modely čehokoliv, pro Bugatti vyrobila agregát Chironu v měřítku 1:4.

Modýlek motoru s délkou 46 centimetrů a výškou 23 cm je vyroben z cínu a oceli, přičemž pozornost byla věnována veškerým detailům. Technici Amalgamu ostatně v rámci vývoje, který zabral 2 500 hodin, tedy více než tři měsíce, spolupracovali přímo s lidmi od Bugatti. K dispozici tedy měli podrobné plány, jednotlivé součástky tak dokonce mají svá individuální výrobní čísla či čárové kódy.

Seskládání každého motoru zabere nemalých 220 hodin, divit bychom se tedy neměli poměrně vysoké ceně 9 365 USD (cca 205 500 Kč), za kterou byste si u jiné značky mohli pořídit rovnou reálný motor v měřítku 1:1, navíc zasazený do skutečného auta. Ovšem stoprocentně by taková pohonná jednotka nedisponovala do detailu vyvedenými čtyřmi turbodmychadly.

Pokud nechcete kupovat zajíce v pytli, můžete se na zmenšený motor zajet podívat do některého z butiků Bugatti, kde byl model motoru dosud k vidění jako neprodejný artikl. Zřejmě zájem zákazníků ale způsobil, že teď se i prodává. Nejnovější dealerství Bugatti bylo nedávno otevřeno v Hamburgu, tedy nějakých zhruba 600 kilometrů od Prahy. Objednávky pak u Amalgamu můžete sepsat již nyní, dodávky však budou realizovány až od ledna 2018.


Bugatti začalo prodávat úžasný motor Chironu za 205 tisíc, má ale jeden háček - 1 - Bugatti Chiron motor Amalgam 01Bugatti začalo prodávat úžasný motor Chironu za 205 tisíc, má ale jeden háček - 2 - Bugatti Chiron motor Amalgam 02Bugatti začalo prodávat úžasný motor Chironu za 205 tisíc, má ale jeden háček - 3 - Bugatti Chiron motor Amalgam 03Bugatti začalo prodávat úžasný motor Chironu za 205 tisíc, má ale jeden háček - 4 - Bugatti Chiron motor Amalgam 04Bugatti začalo prodávat úžasný motor Chironu za 205 tisíc, má ale jeden háček - 5 - Bugatti Chiron motor Amalgam 05
Zmenšený motor Bugatti Chiron od Amalgamu je zpracovaný do posledního detailu, podle toho ovšem stojí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.