Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce
20.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kdo si myslel, že čínský miliardář Li Shufu prostě koupil nějaké akcie v Daimleru a tím to hasne, mýlil by se. Svou moc hodlá řádně uplatňovat.
Dokud byl čínský miliardář Li Shufu „pouze” majitelem automobilky Geely, přes kterou ovládal zejména Volvo, celý svět jej sice bral v potaz, ovšem nikoliv jako jednu z klíčových persón. Koupě desetiprocentního podílu v Daimleru ale vše změnila. Z čtyřiapadesátiletého byznysmena se rázem stal jeden z největších hráčů, který zjevně kráčí za naplněním své vize budoucnosti automobilového průmyslu - do příštích dekád má podle něj přežít jen několik málo společností a Geely má být jednou z nich.
Aby si čínský magnát takový vývoj pojistil, hodlá všechny „své” značky propojit nejen skrze svou osobu, ale s pomocí jejich vlastních vlastnických struktur a sdílení komponentů. To se má týkat i Mercedesu a Volva, na čemž začala neprodleně po svém vstupu do koncernu Daimler pracovat.
Vedení obou značek z toho prý příliš nadšené není a nevraživostí se má vyznačovat hlavně německá strana. Oficiálně ani jedna automobilka záměry Li Shufu nekomentovala, nicméně zdroje blízké celé záležitosti naznačují, že Mercedes není příliš šťasten z toho, že by jeho technologii mohly používat také čínská auta Geely. Aby proto došlo k jistému zjemnění napětí, mají Číňané poskytnout Němcům platformu pro elektrická vozidla, jejímž vývojem se již nějaký ten čas zabývají. Kromě toho má Mercedes získat i menší podíl ve švédské značce.
Volvo by se tak dostalo zejména k objemnějším pohonným jednotkám, které dnes nenabízí a zejména na některých trzích zákazníkům chybí. Mimo to je ve hře společná výroba baterií pro elektromobily, Mercedes by pak navíc mohl získat ještě přístup k bezpečnostním technologiím, kterými je Volvo proslulé.
Z toho pro změnu nejsou nadšeni Švédové, nicméně s ohledem na skutečnost, že největším akcionářem obou firem je jeden člověk, zřejmě nebudou mít mnoho na výběr. A kdo říká, že Li Shufu musel se svými nákupy skončit u asi desetinového podílu v Daimleru - může zajít i dál a firmu zcela ovládnout. Motivace má dost - krom spojování chce odlákat Mercedes od spojení s čínským konkurentem BAIC i aliancí Renault-Nissan...












Dle nových informací by Mercedes měl začít dodávat Volvu motory...
...zatímco Švédové by se s Němci podělili o autonomní technologii. A Číňané by pak navrch ještě přihodili platformu pro elektromobily
Zdroj: Manager Magazin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejčtenější články
Muž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025Poslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
6.4.2025Hyundai po roce zrušilo přechod ostrých modelů jen na elektrický pohon. Vrátí se spalovací auta, možná i i20 N
6.4.2025Polibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
6.4.2025Někdo najel s Audi Q7 s brutálním motorem V12 TDI neskutečných 911 tisíc km. Vypadá pořád dobře, teď je levně na prodej
6.4.2025
Živá témata na fóru
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 18:41 - M.Z.
- Onboard videa 05.04. 15:24 - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... 05.04. 14:31 - pavproch
- BMW Divize 05.04. 13:31 - pavproch
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.04. 09:47 - Ondrais