Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce
20.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kdo si myslel, že čínský miliardář Li Shufu prostě koupil nějaké akcie v Daimleru a tím to hasne, mýlil by se. Svou moc hodlá řádně uplatňovat.
Dokud byl čínský miliardář Li Shufu „pouze” majitelem automobilky Geely, přes kterou ovládal zejména Volvo, celý svět jej sice bral v potaz, ovšem nikoliv jako jednu z klíčových persón. Koupě desetiprocentního podílu v Daimleru ale vše změnila. Z čtyřiapadesátiletého byznysmena se rázem stal jeden z největších hráčů, který zjevně kráčí za naplněním své vize budoucnosti automobilového průmyslu - do příštích dekád má podle něj přežít jen několik málo společností a Geely má být jednou z nich.
Aby si čínský magnát takový vývoj pojistil, hodlá všechny „své” značky propojit nejen skrze svou osobu, ale s pomocí jejich vlastních vlastnických struktur a sdílení komponentů. To se má týkat i Mercedesu a Volva, na čemž začala neprodleně po svém vstupu do koncernu Daimler pracovat.
Vedení obou značek z toho prý příliš nadšené není a nevraživostí se má vyznačovat hlavně německá strana. Oficiálně ani jedna automobilka záměry Li Shufu nekomentovala, nicméně zdroje blízké celé záležitosti naznačují, že Mercedes není příliš šťasten z toho, že by jeho technologii mohly používat také čínská auta Geely. Aby proto došlo k jistému zjemnění napětí, mají Číňané poskytnout Němcům platformu pro elektrická vozidla, jejímž vývojem se již nějaký ten čas zabývají. Kromě toho má Mercedes získat i menší podíl ve švédské značce.
Volvo by se tak dostalo zejména k objemnějším pohonným jednotkám, které dnes nenabízí a zejména na některých trzích zákazníkům chybí. Mimo to je ve hře společná výroba baterií pro elektromobily, Mercedes by pak navíc mohl získat ještě přístup k bezpečnostním technologiím, kterými je Volvo proslulé.
Z toho pro změnu nejsou nadšeni Švédové, nicméně s ohledem na skutečnost, že největším akcionářem obou firem je jeden člověk, zřejmě nebudou mít mnoho na výběr. A kdo říká, že Li Shufu musel se svými nákupy skončit u asi desetinového podílu v Daimleru - může zajít i dál a firmu zcela ovládnout. Motivace má dost - krom spojování chce odlákat Mercedes od spojení s čínským konkurentem BAIC i aliancí Renault-Nissan...












Dle nových informací by Mercedes měl začít dodávat Volvu motory...
...zatímco Švédové by se s Němci podělili o autonomní technologii. A Číňané by pak navrch ještě přihodili platformu pro elektromobily
Zdroj: Manager Magazin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
včeraPři hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025Muž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Dojezd elektrických aut ničí jakkoli vyšší rychlost, už dálničních 130 km/h je pro ně vražedné tempo
15.7.2025Žádný sex a video, jen lži: VW prý zavírá továrnu kvůli klesajícím prodejům spalovacích aut, tak se podívejme na čísla
15.7.2025Možná nejujetější moderní auto s manuální převodovkou je k mání. 1 z pouhých 138 kusů vás vrátí do doby, kdy možné bylo vše
15.7.2025Nový kombík Mercedesu si může říkat „generál Failure”. Oproti výchozímu sedanu na něm nespravili nic, přidali ještě ohyzdnější vzhled
15.7.2025Arnold Schwarzenegger prozřel. Už slepě nekope za zelené nesmysly, jeho citace Einsteina vysvětluje všechno
15.7.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.14. 00:56 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 08.13. 23:08 - M.Z.
- Hlavní silnice v zahraničí 08.13. 20:50 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.13. 14:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.11. 23:04 - delphin
- Pneu koutek 08.11. 21:13 - M.Z.
- Toyota obecně 08.10. 10:06 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.10. 01:06 - Truck Daškam