Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů
20.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi nechtějí své nejvýraznější poznávací znamení posledních let pohřbít zcela, i oni už ale poznali, že k ideálu má dále než doufali.
Citroën C4 Cactus je na trhu od roku 2014. Za tu dobu stihl ovlivnit vzhled nové generace modelu C3, zároveň také podstatně zlevnil. Na začátku jeho cena startovala na 330 tisíc korunách, což bylo za základní atmosférický tříválec s 82 koňmi, 16palcová ocelová kola a látkové čalounění příliš. O rok později tuzemské zastoupení cenu srazilo o podstatných 70 tisíc korun a C4 Cactus se stal zajímavějším vozem.
Aktuálně je cena zase zpátky nad 300 000 Kč, to však má své opodstatnění ve skladbě nabídky. Základní „holobyt” byl vypuštěn, nejnižší úrovní výbavy je stupeň Feel. I ten lze mít o deset tisíc korun levněji, pokud k prodejci přivezete starý vůz a možná takové slevy dosáhnete i bez toho. Značka by ostatně měla být k zlevňování vstřícnější než jindy, neboť Cactus se připravuje na modernizaci.
„C4 Cactus je připraven na změnu, která přichází v polovině jeho životního cyklu a jež představuje lehčí evoluci. Způsob, jakým jej pozměníme, zaručuje, že novinka lépe zapadne do naší klíčové modelové strategie,“ dodává ke změnám šéfka značky Linda Jackson. Z jejích slov lze vyčíst, že Cactus se z crossoveru více přiblíží tvarům konvenčního hatchbacku. I když tuctový nebude, neboť Citroën dle své šéfky „nikdy není konvenční“.
Novinka se tedy velmi pravděpodobně postaví na úroveň klasického modelu C4, který je na trhu již od roku 2011. Ředitel divize produktového plánování Xavier Peugeot uvedl, že „chceme nástupce, ale zároveň chceme, aby se držel současné strategie, aby byl výrazný i efektivní v oblasti komfortu. Odhalit jej hodláme nejpozději do jednoho roku.“ Časový rámec je tím dán, kromě toho Xavier Peugeot odhaluje i další podrobnosti.
„Chceme zachovat ducha originálu. Jeho hlavní prvky odstartovaly u Citroënu novou strategii. Musíme se ovšem vyvarovat toho, abychom se stali vězni vlastních prvků, jakými jsou třeba vzduchové kapsle Airbump,“ říká Peugeot a potvrzuje tak spekulace o tom, že Francouzi s rozmachem tohoto prvku ve své nabídce značně přibrzdí.
„Proto si s nimi u různých modelů hrajeme vždy jinak a příštích měsících odhalíme nové vozy s odlišnou stylizací těchto kapslí,“ dodává Peugeot. Inovovaný Cactus se tak má podle dostupných informací obejít zcela bez těchto doplňků, jak naznačuje i neoficiální ilustrace níže, u jiných modelů mají být menší či méně viditelné. A vlastně se tomu nedivíme, Citroën jen přiznává, že přišel na to, co všichni dávno vidí - vzhled kapslí je kontroverzní a jejich funkční přínos zůstává přinejmenším diskutabilní.
Jakým směrem přesně Citroën v tomto ohledu vyrazí, se ještě nějakou chvíli nedozvíme. Jistotou ovšem zůstává, že novinka značky bude vůbec prvním Citroënem, který dostane nové odpružení Progressive Hydraulic Cushion. To by podle automobilky naopak mělo představovat funkční přínos zcela jednoznačně...
Citroën C4 Cactus se v rámci modernizace dočká změny stylu...
...která možná karoserii vezme netradiční vzduchové kapsle Airbump
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
před 11 hodinami - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
včera
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan
- Volvo V60 2019/2020 03.16. 18:18 - Mosky323