Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě

19.4.2017 | Petr Prokopec | 12 příspěvků

Francouzi se částečně vrací k tomu, co po léta definovalo jejich auta - jedinečnému odpružení zajišťujícímu maximální jízdní komfort.

Nový Citroën C5 známe již od minulého týdne, kdy francouzské automobilce unikly první fotografie a informace. Vzhledem k současným trendům poněkud nepřekvapivě dosavadní sedan a kombík nahrazuje SUV. To vzešlo z konceptu téhož jména, který byl odhalen v roce 2015. Už tehdy Francouzi naznačovali, že právě tento vůz by měl nahradit klasické tvary, překvapení se v tomto ohledu opravdu nekoná.

Ovšem při pohledu pod sukně už to je jiný příběh. Přestože Citroën dříve naznačoval, že kvůli ceně pošle hydropneumatický podvozek do muzea a nahradí jej běžnými a tedy levnějšími tlumiči a pružinami, C5 Aircross běžný podvozek nemá. Na tradici se pokouší navázat novým systémem Progressive Hydraulic Cushions.

Nejde o systém plně srovnatelný s tím, co známe z minulosti. Na nápravách jsou na první pohled klasické tlumiče a pružiny. Na hladkých cestách také funguje zcela stejně, jako u všech ostatních aut. V tlumičích jsou ale přidány dva hydraulické „polštáře”, jeden pro odskok, druhý pak propružení. Podle Citroënu zajišťují „unikátně jemnou a komfortní jízdu, která je pro značku typická“. Jen u tohoto tvrzení ovšem Francouzi nezůstávají, dále poněkud neskromně svou novinku označují jako „nejpohodlnější SUV dneška“. C5 Aircross by tedy mělo pokořit i Bentley Bentayga.

Zda někdo tato dvě auta opravdu napřímo srovná, lze nyní jen odhadovat. Je ovšem jisté, že zákazníky si tyto modely krást rozhodně nebudou. Už jen proto, že C5 rozměrově patří do zcela jiné kategorie. Na délku měří 4,5 m, na šířku 1,84 m a 1,67 m na délku. Má ale dlouhý rozvor, s 2 730 m je jedním z největších v segmentu.

Kromě dvou řad sedadel lze v kabině počítat s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem. Je otázkou, jestli jej bude mít i evropská verze a zda v základu nenabídne konvenční analogové provedení. Aktuálně je totiž Citroën C5 Aircross určen pouze čínskému publiku, které osloví již letos v říjnu. Evropa si musí rok počkat.

Dá se ovšem předpokládat, že ve zbytku kabiny již budou obě varianty shodné, což znamená přítomnost osmipalcového centrálního displeje, multimediálního systému či bezdrátového dobíjení mobilů. Vrcholné varianty pak dostanou i luxusně vypadající kožené čalounění, které jako kdyby vypadlo z oka modelům značky DS. Pomalu se tak vlastně musíme ptát, proč Citroën tuto svou divizi oddělil, když jí nyní sám leze do zelí.

Co se motorů týče, u čínského provedení najdeme zpočátku pouze dva benzinové motory, oba o objemu 1,6 l. První produkuje 165, druhý pak 200 koní, přičemž standardem je pokaždé šestistupňový automat. Brzy by ale měl dorazit ještě plug-in hybrid, který dostane elektrický pohon všech kol, 300 koní a 60kilometrový bezemisní dojezd.

U této varianty má trakci obstarávat samotný systém e-AWD, kdy benzinový motor roztáčí přední kola a dva elektromotory si berou na starosti zadní. Pro klasické předokolky je určena technologie Grip Control, která přilnavost upravuje skrze modul ESP a počítá s pěti jízdními režimy (Standard, Sand, Off-Road, Snow a ESP Off). V rámci samotných kol je přitom možné vybírat mezi 17- až 19palcovou velikostí.

Nová C5 samozřejmě je vybavena celou řadou bezpečnostních systémů. Zmiňme systém pro sjíždění svahů, brzdového asistenta, monitoring jízdních pruhů či adaptivní tempovat s funkcí úplného zastavení. Jelikož jde o sériovou výbavu, neměl by být problémem zisk pěti hvězd od Euro NCAP. To si ale dříve než za rok nebudeme moci potvrdit.

Galerie fotografií a videí nového Citroënu C5 Aircross a jeho odpružení

Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 1 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 28Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 2 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 29Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 3 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 30Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 4 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 31Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 5 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 32Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 6 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 33Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 7 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 34Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 8 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 35Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 9 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 36Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 10 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 37Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 11 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 38Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 12 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 39Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 13 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 40Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 14 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 41

Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 15 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 01Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 16 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 02Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 17 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 03Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 18 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 04Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 19 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 05Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 20 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 06

Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 21 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 07Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 22 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 08Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 23 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 09Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 24 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 10Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 25 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 11Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 26 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 12

Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 27 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 13Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 28 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 14Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 29 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 15Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 30 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 16Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 31 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 17Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 32 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 18Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 33 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 19Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 34 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 20Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 35 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 21Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 36 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 22Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 37 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 23Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 38 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 24Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 39 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 25Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 40 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 26Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 41 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 27

Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 42 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 42Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 43 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 43Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 44 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 44Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 45 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 45Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 46 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 46Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 47 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 47Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 48 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 48Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 49 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 49Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 50 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 50Citroën se vrací s unikátním odpružením, nová C5 je prý nejkomfortnější ve třídě - 51 - Citroen C5 Aircross oficialni vse 51

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 12 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama