Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů
20.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi nechtějí své nejvýraznější poznávací znamení posledních let pohřbít zcela, i oni už ale poznali, že k ideálu má dále než doufali.
Citroën C4 Cactus je na trhu od roku 2014. Za tu dobu stihl ovlivnit vzhled nové generace modelu C3, zároveň také podstatně zlevnil. Na začátku jeho cena startovala na 330 tisíc korunách, což bylo za základní atmosférický tříválec s 82 koňmi, 16palcová ocelová kola a látkové čalounění příliš. O rok později tuzemské zastoupení cenu srazilo o podstatných 70 tisíc korun a C4 Cactus se stal zajímavějším vozem.
Aktuálně je cena zase zpátky nad 300 000 Kč, to však má své opodstatnění ve skladbě nabídky. Základní „holobyt” byl vypuštěn, nejnižší úrovní výbavy je stupeň Feel. I ten lze mít o deset tisíc korun levněji, pokud k prodejci přivezete starý vůz a možná takové slevy dosáhnete i bez toho. Značka by ostatně měla být k zlevňování vstřícnější než jindy, neboť Cactus se připravuje na modernizaci.
„C4 Cactus je připraven na změnu, která přichází v polovině jeho životního cyklu a jež představuje lehčí evoluci. Způsob, jakým jej pozměníme, zaručuje, že novinka lépe zapadne do naší klíčové modelové strategie,“ dodává ke změnám šéfka značky Linda Jackson. Z jejích slov lze vyčíst, že Cactus se z crossoveru více přiblíží tvarům konvenčního hatchbacku. I když tuctový nebude, neboť Citroën dle své šéfky „nikdy není konvenční“.
Novinka se tedy velmi pravděpodobně postaví na úroveň klasického modelu C4, který je na trhu již od roku 2011. Ředitel divize produktového plánování Xavier Peugeot uvedl, že „chceme nástupce, ale zároveň chceme, aby se držel současné strategie, aby byl výrazný i efektivní v oblasti komfortu. Odhalit jej hodláme nejpozději do jednoho roku.“ Časový rámec je tím dán, kromě toho Xavier Peugeot odhaluje i další podrobnosti.
„Chceme zachovat ducha originálu. Jeho hlavní prvky odstartovaly u Citroënu novou strategii. Musíme se ovšem vyvarovat toho, abychom se stali vězni vlastních prvků, jakými jsou třeba vzduchové kapsle Airbump,“ říká Peugeot a potvrzuje tak spekulace o tom, že Francouzi s rozmachem tohoto prvku ve své nabídce značně přibrzdí.
„Proto si s nimi u různých modelů hrajeme vždy jinak a příštích měsících odhalíme nové vozy s odlišnou stylizací těchto kapslí,“ dodává Peugeot. Inovovaný Cactus se tak má podle dostupných informací obejít zcela bez těchto doplňků, jak naznačuje i neoficiální ilustrace níže, u jiných modelů mají být menší či méně viditelné. A vlastně se tomu nedivíme, Citroën jen přiznává, že přišel na to, co všichni dávno vidí - vzhled kapslí je kontroverzní a jejich funkční přínos zůstává přinejmenším diskutabilní.
Jakým směrem přesně Citroën v tomto ohledu vyrazí, se ještě nějakou chvíli nedozvíme. Jistotou ovšem zůstává, že novinka značky bude vůbec prvním Citroënem, který dostane nové odpružení Progressive Hydraulic Cushion. To by podle automobilky naopak mělo představovat funkční přínos zcela jednoznačně...
Citroën C4 Cactus se v rámci modernizace dočká změny stylu...
...která možná karoserii vezme netradiční vzduchové kapsle Airbump
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 32 minutami - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před 2 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 07:11 - honziss
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch