Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Co zbude z aut, když proti nim pošlete 4tunovou bourací kouli? Podívejte se
15.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podobné situace vídáme v náznacích ve filmech, ale co když proti autu skutečně pošlete čtyřtunovou kouli na řetězu? Tady se na to můžete podívat.
Bezpečností aut se zabýváme se železnou pravidelností, přičemž povětšinou komentujeme výsledky nárazových testů bruselské organizace Euro NCAP či amerického institutu IIHS. Dnes se na toto téma podíváme v souvislosti s Jeremym Clarksonem a jak asi tušíte, úplně normální nárazové zkoušky to nebudou. Je tedy třeba dodat, že spojitost s Clarksonem je hlavně marketingová, neboť samotné video je z dílny tvůrců pořadu The Slo Mo Guys, který stejně jako The Grand Tour financuje společnost Amazon. Nemáme ale problém věřit, že zrovna taková demoliční záležitost pochází právě z hlav Clarksona a jeho kolegů.
Při samotných testech ale nikoho z nich neuvidíme, ty komentují Gavin Free a Daniel Gruchy, kteří mají k dispozici vysokorychlostní kamery schopné pořídit více než 343 tisíc filmových políček za sekundu. Na absolutní minimum tedy dokážou zpomalit prakticky cokoliv, od jedoucího automobilu až třeba po letící kulku z pistole.
V tomto případě si pohráli s bourací koulí, jejíž hmotnost dosahuje čtyř tun. Jde přesně o ten pracovní nástroj, jaký vidíte v řadě hollywoodských filmů, nezřídka ovšem jen ve formě hrozby. Tady došlo i na přímý kontakt s auty, přičemž do jistého otestování odolnosti karoserií byly vybrány tři resp. čtyři vozů - americký Buick LeSabre, japonská Hondy Element a německé BMW 325i (E46) Cabrio. A s nimi to schytal i starší obytný vůz, kterým se na místo dostavil jeden z moderátorů.
Nejprve došlo ke kontaktu mezi bourací koulí a Buickem, který možná i překvapivě nedopadl zrovna špatně. Skoro by se dalo říci, že je i po nárazu pojízdný, jakkoliv ovšem hmotnost koule vedla k jeho pošoupnutí po zemi, což vedlo k „demontáži“ levé přední pneumatiky. Spolujezdec a cestující vzadu by přitom takovou havárii nejspíše nepřežili, zbytek by ale šanci měl.
Přesunout se můžeme k Hondě, která s ohledem na zadní „sebevražedné“ dveře nedisponuje středovým sloupkem. Kvůli otestování této finesy došlo k nepatrnému přizvednutí koule, která tak již vůz nezasáhla v oblasti bočního prahu, ale nad ním. Jelikož přitom Element má již sám o sobě vyšší těžiště, došlo na nevyhnutelné - tedy na převrácení vozu na bok.
Ve finále tu pak máme kabriolet z Mnichova, jehož samotná podstata tak trochu vylučuje absolutní torzní tuhost. Navíc plátěná střecha přímo svádí k tomu, aby došlo ke „kontaktáži“ právě v těchto partiích. Proto koule zamířila do výšky 35 metrů nad zemí, kde byla uvolněna. BMW přitom zdemolovala nejen svou hmotností, ale také rychlostí, k nárazu totiž došlo při 100 km/h. Z auta toho - zvlášť po druhém opakování zkoušky - zbylo vážně jen málo. A obytným vozem koule proletěla jak nůž máslem.
Necháme přitom jen na vás, jak se na dané testy, určené spíše k pobavení než k odhalení důležitých faktů, tváříte. Pravdou ovšem zůstává, že především dvojitá demolice BMW není zrovna pastvou pro oči. Za nás pak jen dodáme, že spojení s Clarksonem a spol. je tu ještě jedno - byl to totiž Richard Hammond, kdo dnešní název „The Slow Mo Guys“ v roce 2010 poprvé použil.

















Jaká je bezpečnost Buicku LeSabre, Hondy Element a BMW 325 Cabrio? To zkoumala dvojice známá pod označením The Slow Mo Guys za pomoci čtyřtunové bourací koule
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 9 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
