Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí
14.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Když vám nějaká automobilka platí za to, že jste jejím ambasadorem, není nic divného, když zmíníte její úspěch. Ne každý ale bude slavit s vámi.
V loňském roce Porsche dosáhlo nového prodejního rekordu, zákazníkům dodalo zhruba 246 tisíc nových aut. To představuje meziroční zlepšení o čtyři procenta. Absolutním „Skokanem roku“ se stala nová Panamera, po které sáhlo okolo 28 tisíc lidí. Ve srovnání s rokem 2016 tak odbyt narostl o 83 procent, ovšem i přes tento růst liftback nemá šanci konkurovat oběma firemním SUV. A mezi nimi hraje [[prim 0000028674 Macan]].
Menšího modelu Porsche loni dodalo 97 tisíc exemplářů, tedy o dvě procenta více než v roce 2016. Stal se tak jasně nejprodávanějším vozem značky, čímž se neopomněl pochlubit ani někdejší špičkový závodní jezdec a nyní jeden z ambasadorů německé automobilky Mark Webber. Slova o „nejúspěšnějším modelu značky“ publikoval na sociální platformě Drive Tribe, kde ovšem narazil na nevoli tamních čtenářů, fanoušků všeho na čtyřech kolech.
Jeden z nich, který si říká E M (Emil Mažňák?) okamžitě uvedl: „Ó, Marku, vždyť oba víme, že Macan je jen přeznačkovaná Q5 (i když má upravený podvozek), docela často i s motorem z Golfu. Na rozdíl od 911, Caymanu a Boxsteru, které vyvíjí lidé od Porsche. Nemůžeme Macan nazývat tím, čím skutečně jen - 'Nejúspěšnější model koncernu Volkswagen s logem Porsche'?“.
Tím Webbera dokonale setřel. Narážel pochopitelně na to, že Cayman opravdu sdílí technické základy s Audi Q5, u základního modelu pak pod najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z produkce VW Group. S tímto agregátem, který dává k dobru 252 koní a 370 Nm točivého momentu, Macan startuje na sumě 1 590 000 Kč a celosvětově tak představuje žádané zboží.
Otázkou však zůstává, zda souhlasit s Webberem či se postavit na stranu čtenáře, nejen tohoto. V tomto ohledu vše záleží v podstatě hlavně na vašem osobním postoji. Je velmi snadné Macan odsoudit do role přeznačkovaného Audi Q5, Macan je ale víc než tím. Většina verzí má specifické motory, podvozek dělá úplně jiný dojem, karoserie je pochopitelně odlišná a kabina jakbysmet. A nakonec i výše zmíněný motor je specificky naladěn pouze pro tento model.
Pokud bychom tedy Macan brali jen jako další verzi Audi Q5, pak Renault Alaskan a Mercedes-Benz třídy X jsou skutečně pouze převlečeným Nissanem Navara. S tímto tvrzením ale nejspíše nebudou souhlasit ani Francouzi, kteří tvoří s japonskou automobilkou alianci. Natož pak Němci, kteří svůj produkt titulují jako první prémiový pick-up a především jako vlastní model, který navíc dostal i motor, jenž Navara nemá.
Jak jsme tedy řekli, vše záleží jen na úhlu pohledu. Ať ovšem zastáváte jakýkoliv názor, nic to nezmění na skutečnosti, že Macan má za loňský rok na kontě téměř sto tisíc registrací. A že pravověrní automobiloví fandové jej za pravé Porsche stejně nepovažují...


Mark Webber na Drive Tribe s oslavou úspěchů svého chlebodárce poněkud narazil...











O Porsche Macan byl ale loni opravdu velký zájem, menší SUV si pořídilo 97 tisíc zákazníků. Záleží však jen na úhlu pohledu, zda tento vůz budete považovat za skutečné Porsche či jen za přepracované Audi Q5
Zdroj: Drive Tribe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
