Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc

Pokud nějaké auto platí za nejrychlejší a nejvýkonnější BMW dneška i celé historie, je to slušná devíza. Znamená ale něco v klání s Porsche Panamera Turbo?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc

4.11.2017 | Petr Prokopec | 11 příspěvků

Pokud nějaké auto platí za nejrychlejší a nejvýkonnější BMW dneška i celé historie, je to slušná devíza. Znamená ale něco v klání s Porsche Panamera Turbo?

Pokud přijde řeč na dynamiku, nemá BMW M760Li xDrive v rámci mnichovské automobilky konkurenci, tedy alespoň do chvíle, než jej bude možné reálně srovnat s novou M5. Nedávno jsme vám ukázali, jak snadno si poradí i s M3 Competition, která dříve porazila ve sprintu všechna ostatní BMW M.

Je to skutečně pozoruhodně rychlý stroj, za což vděčí hlavně motoru 6,6 V12 s výkonem až 610 koní. S dvanáctiválcovým twin-turbem je spojen osmistupňový automat a pohon všech kol, takže zrychlení na stovku se tak odehraje za 3,7 sekundy, maximálka pak může po volbě paketu M Driver's Package vzrůst až na 305 km/h.

To je vážně hodně, ale znamená to něco ve srovnání s limuzínou - dobře, liftbackem - ještě prestižnější značky? Přesouváme se do Zuffenhausenu k Porsche, kde vyrábí Panameru Turbo. Ta se zdá být slabým soupeřem, ve vínku má „jen“ osmiválec, který na všechna čtyři kola přeposílá 550 koní. Nižší výkon než u BMW je ovšem spojen s nižší hmotností, načež Porsche nakonec zvládá stovku o desetinu rychleji, zatímco v rámci maximálky pokoří metu o jeden kilometr vyšší.

Takové jsou alespoň technické parametry, jaký je ovšem rozdíl v reálu? Nebudeme vás zbytečně napínat, Porsche nechalo BMW potupně v prachu, přestože M760Li měla daleko lepší odpich z místa. Nicméně Panamera během chvíle převzala vůdčí roli a náskok budovala i ve stále rychlejším tempu. Zpoza volantu přitom nešlo o žádné drama.

M760Li tedy je nejrychlejší BMW, ale na Porsche Panamera zkrátka nemá. A to byla soupeřem verze Turbo, v Zuffenhausenu dělají ještě provedení Turbo S E-Hybrid, které produkuje až 680 koní... Zůstaneme-li ovšem u dnešních soupeřů, dodáme, že mnichovský vůz stojí 4 738 500 Kč, ten ze Zuffenhausenu pak 4 280 000 Kč. Lepší dynamiku tak dokonce dostanete levněji, i když řada 7 má i jiné klady, jak vám srovnání též ukáže...

Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 1 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 01Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 2 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 02Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 3 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 03Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 4 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 04Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 5 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 05Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 6 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 06Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 7 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 07Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc - 8 - BMW M760Li vs Porsche Panamera Turbo 2017 videoscreen 08
Pohledem kamery nechalo Porsche BMW dalece za sebou, s ohledem na technické parametry až pozoruhodně

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 11 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše