Reklama

Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí

Když vám nějaká automobilka platí za to, že jste jejím ambasadorem, není nic divného, když zmíníte její úspěch. Ne každý ale bude slavit s vámi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí

14.2.2018 | Petr Prokopec | 18 příspěvků

Když vám nějaká automobilka platí za to, že jste jejím ambasadorem, není nic divného, když zmíníte její úspěch. Ne každý ale bude slavit s vámi.

V loňském roce Porsche dosáhlo nového prodejního rekordu, zákazníkům dodalo zhruba 246 tisíc nových aut. To představuje meziroční zlepšení o čtyři procenta. Absolutním „Skokanem roku“ se stala nová Panamera, po které sáhlo okolo 28 tisíc lidí. Ve srovnání s rokem 2016 tak odbyt narostl o 83 procent, ovšem i přes tento růst liftback nemá šanci konkurovat oběma firemním SUV. A mezi nimi hraje [[prim 0000028674 Macan]].

Menšího modelu Porsche loni dodalo 97 tisíc exemplářů, tedy o dvě procenta více než v roce 2016. Stal se tak jasně nejprodávanějším vozem značky, čímž se neopomněl pochlubit ani někdejší špičkový závodní jezdec a nyní jeden z ambasadorů německé automobilky Mark Webber. Slova o „nejúspěšnějším modelu značky“ publikoval na sociální platformě Drive Tribe, kde ovšem narazil na nevoli tamních čtenářů, fanoušků všeho na čtyřech kolech.

Jeden z nich, který si říká E M (Emil Mažňák?) okamžitě uvedl: „Ó, Marku, vždyť oba víme, že Macan je jen přeznačkovaná Q5 (i když má upravený podvozek), docela často i s motorem z Golfu. Na rozdíl od 911, Caymanu a Boxsteru, které vyvíjí lidé od Porsche. Nemůžeme Macan nazývat tím, čím skutečně jen - 'Nejúspěšnější model koncernu Volkswagen s logem Porsche'?“.

Tím Webbera dokonale setřel. Narážel pochopitelně na to, že Cayman opravdu sdílí technické základy s Audi Q5, u základního modelu pak pod najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z produkce VW Group. S tímto agregátem, který dává k dobru 252 koní a 370 Nm točivého momentu, Macan startuje na sumě 1 590 000 Kč a celosvětově tak představuje žádané zboží.

Otázkou však zůstává, zda souhlasit s Webberem či se postavit na stranu čtenáře, nejen tohoto. V tomto ohledu vše záleží v podstatě hlavně na vašem osobním postoji. Je velmi snadné Macan odsoudit do role přeznačkovaného Audi Q5, Macan je ale víc než tím. Většina verzí má specifické motory, podvozek dělá úplně jiný dojem, karoserie je pochopitelně odlišná a kabina jakbysmet. A nakonec i výše zmíněný motor je specificky naladěn pouze pro tento model.

Pokud bychom tedy Macan brali jen jako další verzi Audi Q5, pak Renault Alaskan a Mercedes-Benz třídy X jsou skutečně pouze převlečeným Nissanem Navara. S tímto tvrzením ale nejspíše nebudou souhlasit ani Francouzi, kteří tvoří s japonskou automobilkou alianci. Natož pak Němci, kteří svůj produkt titulují jako první prémiový pick-up a především jako vlastní model, který navíc dostal i motor, jenž Navara nemá.

Jak jsme tedy řekli, vše záleží jen na úhlu pohledu. Ať ovšem zastáváte jakýkoliv názor, nic to nezmění na skutečnosti, že Macan má za loňský rok na kontě téměř sto tisíc registrací. A že pravověrní automobiloví fandové jej za pravé Porsche stejně nepovažují...

Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 1 - Fanda setrel Marka Webbera 01Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 2 - Fanda setrel Marka Webbera 02
Mark Webber na Drive Tribe s oslavou úspěchů svého chlebodárce poněkud narazil...

Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 3 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 01Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 4 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 02Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 5 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 03Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 6 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 04Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 7 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 05Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 8 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 06Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 9 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 07Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 10 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 08Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 11 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 09Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 12 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 10Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 13 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 11Čtenář setřel ex-pilota F1, když vyzdvihl úspěch značky, která ho teď platí - 14 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 12
O Porsche Macan byl ale loni opravdu velký zájem, menší SUV si pořídilo 97 tisíc zákazníků. Záleží však jen na úhlu pohledu, zda tento vůz budete považovat za skutečné Porsche či jen za přepracované Audi Q5

Zdroj: Drive Tribe

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 18 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše