Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dědic Fiatu prodává svůj unikátní sporťák na míru. Ujel s ním přesně 8,2 kilometru
7.8.2018 | Petr Prokopec
Když vám padnou do rukou miliardy, můžete leccos. Třeba si dva roky nechat stavět unikátní supersport a pak ho po pár měsících prodat, aniž byste jej vytáhli dále než na jednu cestu do luxusní restaurace.
Pokud se orientujete v automobilovém světě, zcela jistě jste již alespoň jednou zaslechli jméno Lapa Elkanna. Jeden z dědiců Fiatu proslul zejména svými drogovými a alkoholovými eskapádami, které často zastiňovaly jeho pracovní úspěchy. Stál totiž u zrodu zakázkové divize Ferrari Tailor Made, stejně jako založil tuningovou firmu Garage Customs Italia. Nyní ale měl konečně prozřít.
„Byl jsem zlákán temnotou, temnými místy. Ale ta jsem již opustil, nyní je v mém životě světlo,“ uvádí Elkann ke změně svého postoje. Je přitom otázkou, zda právě osobní transformace stojí za skutečností, že nabídl k prodeji své Pagani Huayra Lampo. Tento zakázkový exemplář si Elkann převzal na sklonku loňského roku, dlouho si jej tedy neužil.
Na druhou stranu, Huayra možná nikdy nebyla míněna jako vůz, který by Lapo používal k ježdění, možná v ní viděl jen marketingový a investiční nástroj. Po takřka osmi měsících má totiž Pagani najeto jen pouhých 5,1 míle, tedy 8,2 kilometru. Lapo tedy stoprocentně ani pořádně neokusil zátah šestilitrového dvanáctiválce twin-turbo, který na zadní kola posílá 730 koní.
Zatímco ale po mechanické stránce je Huayra Lampo shodná se zbytkem produkce, vizáží vystupuje z davu. Vnějšek je přitom inspirován koncepčním Fiatem Turbina z roku 1954, máme tu tedy kombinaci oranžově lakovaného karbonu či hnědo-oranžových a bílých panelů karoserie. Zadní blatníky pak pokrývá italská trikolora, stejně jako třmeny brzd.
Zakázková jsou rovněž zlatá kola, stejně jako červenými nápisy ozdobené pneumatiky Pirelli P Zero. Kromě toho nechybí části paketu Pacchetto Tempesta a dorazila i specifická čelní mřížka s pozměněným tvarem výpletu, který navýšil průchodnost vzduchu. Došlo ovšem i na ovlivnění verzí BC a instalaci karbonového pomocného rámu.
Uvnitř lze zmínit hlavně kožené čalounění turínské firmy Foglizzo, kterému společnost dělají doplňky z anodizovaného hliníku či leštěného karbonu. Jejich sesazení a spárování bylo přitom to nejnáročnější na celém projektu, který měl být pro Pagani i jeden z nejdelších - Lampo totiž vznikalo v Modeně ručně po dlouhé dva roky.
Nyní tedy tento extravagantní exemplář může být váš, přičemž v případě zájmu musíte oslovit americké dealerství Pagani Newport Beach. Cena specifikována nebyla, nízká ale rozhodně nebude - může jít snadno i o 100 milionů korun. Na druhou stranu si ale kupujete vůz, který již zmizel z výrobního programu a nejspíše se do něj na rozdíl od Zondy nevrátí. Je přitom stále nový a svým provedením naprosto unikátní...







































Lapo Elkann prodává své Pagani Huayra Lampo s pouhými osmi kilometry na tachometru




Vůz se vizuálně inspiroval konceptem Fiat Turbina z roku 1954
Zdroj: James Edition
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 10 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 4 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 6 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 7 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
