Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Domnělá spása italské klasiky je průšvih jako hrom, nechce ho skoro nikdo. Proč?
8.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle auto mělo být tím, čím se kdysi stal Cayenne pro Porsche. Jenže opak je pravdou, už tak trápenou značku táhne ke dnu, s pořádnou vervou.
Maserati je na tom bledě už dlouho a z bryndy mu měl pomoc model Levante. Pod tímto názvem je celosvětově nabízeno první firemní SUV, od kterého si značka slibovala nemalé prodeje. Však auta tohoto typu jsou dnes skoro univerzální zárukou úspěchu, a to tím spíše, čím dražší jsou. Jenže u Levante to nevyšlo.
Zájem publika byl totiž od počátku minimální a postupně klesá na úplnou nulu. Za celý loňský rok se v Evropě prodalo jen 5 733 kusů, v Americe pak dokonce ještě méně (5 460). Prosincové evropské prodeje byly o polovinu horší než v témže měsíci roku 2016 a v USA klesají meziročně asi o třetinu.
Nedivili jsme se tedy řadě odstávek výroby, k nimž v průběhu loňského roku docházelo. Už na jeho konci se mluvilo o dalších a pikantní v tomto kontextu je, že na konci prosince vydalo české zastoupení značky prohlášení, podle nějž se montážní linky měly od letošního ledna opět plně rozeběhnout. Nestalo se to a nestane, dojde k pravému opaku.
Automobilka již oznámila, že výrobu zredukuje také v příštích měsících, a to více než výrazně. Zaměstnanci sice propuštěni nebudou, museli však s vedením sepsat novou, tzv. solidární smlouvu, která výraznou měrou sníží jejich příjmy. Minimálně do července bude počet pracovních hodin zredukován o 59 %, přičemž toto opatření platí jen pro továrnu Mirafiori, kde se Levante vyrábí.
Je pak otázkou, co bude dále. Už zmíněný pohled na poslední prodejní čísla nenaznačuje, že bychom se dočkali změny k lepšímu. Pád prodejů pokračuje i před minimální čísla z minulosti. Pro Maserati je navíc ještě horší, že nemá k dispozici bezednou pokladnu. Minimálně do září tedy značka uťala veškeré investice, přičemž tento stav možná prodlouží do konce roku.
Musíme se ptát, proč to tak je, odpověď ale neznáme. Obliba SUV má různá pseudoracionální vysvětlení, od mohutnosti až po snazší nastupování, jenže ten pravý důvod jejich popularity zůstává v mlze. Lidé z několika automobilek nám už v minulosti řekli něco v tom smyslu, že vlastně neví, proč se to či ono SUV prodává tak dobře a že to nové považují trochu za sázku do loterie. Většinou vyšla, Maserati nikoli, a to přes design, který je o poznání přitažlivější než u většiny konkurentů, nebo jízdní výkony, které s až 430 koňmi pod kapotou rozhodně nejsou nezajímavé. V poněkud iracionálním světě SUV zkrátka Levante nemá to, co lidi k těmto autům táhne...
Zájem o Maserati Levante i v době šílenství po crossoverech a SUV překvapivě klesá, značka proto omezí výrobu až do července
Zdroje: Maserati, Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 52 minutami - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před 2 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva