Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
8 dostupných moderních aut s 300 koňmi a manuálem: je jich překvapivě dost
24.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Máte pocit, že auto moderní, výkonné, s manuální převodovkou a ke všemu dostupné je něco jako neexistující věc? Budete se divit, ale je z čeho vybírat.
Když dnes člověk chce auto, které je výkonné a zároveň je k dispozici s manuální převodovkou, je výběr poněkud úzký. Automatické převodovky jsou dnes v čím dál větším množství silnějších a rychlejších aut neodmyslitelným standardem a když ne, jedná se obvykle o velmi drahé speciality pro lidi, kteří nerozlišují mezi cenou 3 a 5 milionů za nový vůz.
Je tomu tak už pár let, a tak jsme si říkali, že když k těmto podmínkám přidáme ještě cenu přijatelnou pro více lidí než hrstku vyvolených, tedy nutně ojetý vůz, nebude skoro z čeho vybírat. Když jsme si ale tak trochu náhodou na Mobile.de zadali do vstupních parametrů rok výroby 2010 a pozdější, výkon nejméně 300 koní a manuální převodovku, našlo se takových aut docela hodně. A to i za cenu do půl milionu korun resp. 20 tisíc Eur. Měli jsme pocit, že by jejich výčet mohl zajímat i vás, a tak vám ukážeme ta, která podle nás stojí za úvahu. Tady jsou.
1. Audi S4
Audi s písmenem S ve jméně bývají drahá, ale o předposlední S4 s přeplňovaným šestiválcem a 333 koňmi to v současné době zas tolik neplatí. Těžko říci, proč si jich trh až tak neváží, možná je to i kvůli rozporuplné pověsti kompresorem přeplňovaného šestiválce, na každý pád se do půl milionu korun dají koupit krásné kousky také s karoserií kombi, a to klidně i s manuálem. Třeba tenhle je sice celý černý, ale vypadá hezky a za trochu více peněz najdete i faceliftované kousky. Také ty se nakonec na přání s manuálním řazením do Evropy dostaly, i když původně měly být k dispozici jen pro USA.
2. BMW 335i
Řadu 3 generace E90 spousta lidí moc nemusí kvůli tomu, jaký krok zpět v určitých směrech představovala ve srovnání s předchozí trojkou E46, ale pochopitelně má i své výhody. Jednou z nich je i více jak 300koňový motor v základní nabídce. Výběr vozů s označením 335i je velmi slušný - k mání jsou sedany, kombíky, kupé i kabria a dokonce i čtyřkolky. Všechno s manuálem a 306 koňmi pod kapotou. Třeba tenhle sedan má kola Alpina a docela mu sluší.
3. Chevrolet Camaro
Camaro páté generace je už v Evropě vcelku častým úkazem, pár let se tu oficiálně prodávalo. To znamená, že pokud narazíte na evropskou verzi, nebudou se vás týkat klacky, které české úřady někdy hážou lidem pod nohy při přihlášení amerického auta. Okolo půl milionu se prodávají základní verze RS, tj. šestiválce, např. tento. V8 by byla lepší a dá se koupit též, ale ne za cenu do půl milionu korun.
4. Ford Mustang
Podobně jako u Camara, když někdo chce Mustang, většinou chce osmiválec, protože V6 je zpravidla volba člověka, který s ním chce jezdit každý den do práce. To ale jde i s V8, rozdíl ve spotřebě není zas tak velký. A v rámci limitu se dají na rozdíl od Camara pořídit i osmiválce, třeba tenhle vypadá zajímavě.
5. Hyundai Genesis Coupé
Tohle auto bylo před pár lety novináři vyzdvihováno jako jednoduchý a relativně levný stroj na drifty, postavený podle receptu Nissanu 350Z, třebaže v našem testu ukázal i slabší stránky. Na tom se nic nezměnilo - ani na faktu, že si musíte koupit 3,8 V6 s poctivým mechanickým samosvorem. Dvoulitrové turbo je jednak slabé, jednak samosvor nemá a jednak má spotřebu snadno i vyšší než V6. K mání jich není vysloveně hodně, ale o to jsou levnější. Třeba tenhle kousek vypadá dobře.
6. Opel Insignia OPC
Má sice motor napříč před přední nápravou, ale na to se žádná naše podmínka nevztahuje. 2,8 V6 pod kapotou Insignie OPC nabízí 325 koní mířících na všechna čtyři kola a na prodej snadno najdete i kombík, někdy i z továrny bez omezovače rychlosti ve verzi Unlimited. V Německu jsou jich na prodej mraky a třeba tenhle kousek vypadá zajímavě.
7. Nissan 370Z
370Z je auto stvořené podle starého a osvědčeného receptu - velký atmosférický motor vpředu, manuál uprostřed a pohon vzadu. Co víc si za cenu nové Octavie téměř bez výbavy přát? Pokud nepotřebujete horu praktičnosti, „Zetko” je dobrá volba. Třeba tohle stojí za úvahu.
8. Subaru WRX STI
Někdejší legenda rallye už v nejvyšší soutěži léta nejezdí, ale to neznamená, že je to špatné auto. WRX STI, už léta bez označení Impreza, nabízí 300 koní, čtyřkolku a manuální převodovku standardně. A má obrovskou základnu fanoušků a obdivovatelů, kteří mají toto auto vždy za ještě trochu lepší, než ve skutečnosti je. Tenhle exemplář vypadá velmi dobře.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito