Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden
27.12.2018 | Petr Miler
V obou případech jde o auta, za která by nadšenec do všeho se čtyřmi koly neváhal obětovat ledvinu. Obě jsou zkrátka skvělá, ale které je rychlejší?
Závody ve zbrojení mezi zejména německými prémiovými automobilkami v posledních letech dosáhly až absurdních rozměrů. I mezi obyčejnými kompakty si dnes můžete koupit nudně vypadající VW Golf R s 300 koňmi, který s pohonem 4x4 za jakkoli nedokonalých podmínek vytře zrak jen pár let starým supersportům. Komu by to bylo málo, může u Audi sáhnout po ještě menší RS3 dokonce s 400 koňmi, která podobným způsobem vytře zrak i mnohým aktuálním sporťákům. Ve střední třídě není problém mít sedan nebo kombík s 450 až 500 kobylami, ten pravý vrchol mezi absurdně rychlými auty pro každý den ale nastává až o třídu výš.
Pro normálního smrtelníka obtížně pochopitelné modely jako Audi RS6, BMW M5 a Mercedes-AMG E63 dosáhly v posledních letech až absurdní dynamiky. Jsou to velká auta, do kterých někdy můžete naložit krom rodiny i menší psí hotel, přesto s výkony okolo 600 koní zrychlují na stovku jen za málo více než 3 sekundy a s pohonem všech kol jsou při akceleraci tak rychlá, že musíte mít opravdu něco, abyste jim byť jen stačili, natož jim ujeli.
Vrcholem těchto strojů jsou nyní dva modely - Mercedes-AMG E63 W213 ve verzi S a BMW M5 G10 v provedení Competition. Jsou to tak trochu bratři v jiném triku - mají přeplňované osmiválce, pohon 4x4, rychlý automat s Launch Controlem a výkon přes 600 koní. Do příchodu ostřejší verze M5 vládl ringu Mercedes, ale jaký je stav nyní, když se vedle mocného AMG s 612 koňmi může postavit eMkový bavorák s 625 kobylami?
Přesně to se rozhodl zjistit Mat Watson z Carwow, který je srovnal jak jinak než ve sprintu. Pokud byste čekali vyrovnaný souboj, jste na správné stopě, vyhrát ale mohl jen jeden a korunu nejrychlejšího sedanu světa pro sebe utrhlo BMW. Může za to hlavně jeho lepší schopnost vypálit z místa, která je na čtvrtmílových sprintech velmi důležitá. Ani poté ale Mercedes náskok nestahoval, spíše naopak - výsledkem je čas 11,1 sekundy pro BMW a 11,3 pro Mercedes. Bláznivé hodnoty na taková auta, navíc obě dokáží pokračovat ve zrychlení až k hranici 300 km/h.
Vedle sprintu tyto stroje změřily síly i v pružném zrychlení (v tom byl o něco lepší Mercedes) a v brzdění (v tom zase vládlo BMW, mělo karbon-keramické brzdy stejně jako soupeř). Celkový výsledek je tedy 2:1 pro Mnichov a celé klání tak lze považovat za slušný revanš oproti předchozím soubojům základní M5 s E63 S. Je to hozená rukavice pro Mercedes, ale nemusí trvat dlouho, než ji zvedne - Éčko od AMG nemuselo variantou S říci poslední slovo...














Dva německé über-sedany si to rozdaly v klání o dynamického krále své třídy. Více uspěl ten mnihovský
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 8 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejčtenější články
Šéfka čínské značky založené Mercedesem říká, že její auta jsou 10krát lepší než samy Mercedesy, v Evropě už prodává superrychlý kombík
11.4.2025Drazí Němci v Číně padají ke dnu raketovým tempem. A snad už ani nečekají, že by to ještě mohli spravit
11.4.2025Kia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
11.4.2025Jen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
11.4.2025Americké přístavy jsou přeplněné neprodanými novými vozy, s tisícovkami aut si nikdo neví rady
12.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva