Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Enzo Ferrari jezdil více Peugeoty, než stroji vlastní značky
13.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zakladatel Ferrari jezdil auty se lvem ve znaku radši než svými vlastními. S Ferrari 365 GT spíš jen propagoval značku, Peugeoty využíval k delším cestám.
Peugeotu se v současnosti dvakrát nedaří, Carlos Tavares by jej měl vyvést ze ztráty. Dříve však kromě městských aut a nudných krabic na přesun sebe, tchýně a nákupu z bodu A do bodu B a nic jiného vyráběl také zajímavá auta, jako např. 406 Coupé s karoserií italského studia Pininfarina. Ještě dříve ale byl symbolem spolehlivosti, stylu a komfortu - a proto si jej vybírala jména jako Enzo Ferrari, který francouzské stroje se lvem ve znaku používal mnohem více než svá vlastní auta.
V 60. a 70. letech měl starý pán Enzo postupně několik Peugeotů. Jedním z nich byl sedan 404 ve stříbrné barvě s béžovým koženým interiérem. Upravil si jej volantem Nardi a předními mlhovkami z Lancie Flaminia a řídil jej převážně právě on. Po třech letech, v roce 1969, jej nahradil sedanem 504, kterým však příliš nejezdil kvůli potížím s kolenem.
Jeho posledním Peugeotem bylo kupé 504, vlastnil jej v letech 1970 - 1973. Potom začal jezdit Fiaty a měl také originální Mini Cooper, který preferoval v zimě pro přední náhon. Někdejší řidič Enza Ferrariho, Dino Tagliazucchi, světu vyjevil, že ačkoliv měl Ferrari také model 365 GT své vlastní výroby, jezdil s ním jen kvůli prezentaci značky a na cesty okolo 250 km dlouhé, pro něj běžné, používal téměř výhradně Peugeoty.
Tato zpráva, která jistě není bez zajímavosti, také částečně poukazuje na fakt, že Peugeot od konce výroby 407 Coupé v roce 2011 nemá v nabídce větší luxusní dvoudveřový stroj, zatímco rival Renault stále nabízí Lagunu Coupé. Mohlo by se to změnit s příchodem modelu 408 GT, který však dost možná bude mít čtvery dveře. Enzo Ferrari si jej ale dozajista nekoupí a velmi pochybujeme o tom, že by po něm sáhl třeba Luca di Montezemolo...
Enzo Ferrari v průběhu let jezdil Peugeoty 404, 504 a 504 Coupé
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 46 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva