Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fabia Laurin a Klement je nejmenší luxusní Škoda, o které vám automobilka neřekla
27.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda zcela mimo pozornost českých médií odhalila kombi s čalouněním Alcantarou a svérázným zevnějškem, obsypaným logy Laurin a Klement.
Pokud jste důkladně seznámeni s historií mladoboleslavské automobilky, pak jistě víte, že u jejího zrodu stáli strojní zámečník Václav Laurin a knihkupec Václav Klement. Ti nejprve odstartovali výrobu jízdních kol, než jednostopé dopravní prostředky nahradili dvoustopými. V roce 1924 však dílny společnosti zachvátil požár, jenž následně vedl k pozdějšímu sloučení se Škodovými závody.
Značka samozřejmě na tuto minulost nezapomněla, přestože jména zakladatelů již z jejího názvu zmizela. Odkazem na oba Václavy je ovšem vrcholná luxusní výbava, se kterou je možné už léta pořídit modely Octavia, Yeti a Superb. Stejně tak si je ovšem Škoda vědoma svých cyklistických počátků, což vysvětluje již několikaletý sponzoring závodu Tour de France.
V tomto ohledu letošek nebyl novinkou, přičemž závěrečné etapy závodu značka využila k představení svého nového SUV Kodiaq. Trochu mimo hlavní pozornost byla ale při byl při příležitosti Tour de France odhalena také Škoda Fabia Combi Laurin a Klement. Proč o ní automobilka příliš nemluví?
Hlavním důvodem je, že za tímto vozem stojí francouzské zastoupení české automobilky, které dalo ve spolupráci s magazínem Intersection vzniknout tomuto jedinému exempláři. Pochopitelně to neznamená, že se něco podobného nemůže nikdy dostat do výroby, v tuto chvíli to ale určitě v plánu není. A pokud by se plány automobilky měly změnit, museli bychom si to hodně přát.
Na co se tedy můžeme podívat? Je to vypiplaná Škoda Fabia Combi, která hýří především luxusním čalouněním. Dostala kombinací Alcantary a látky Kvadrat Steelcut Trio 2, jež pokrývá palubní desku, dveřní panely, sluneční clony, středovou loketní opěrku, sedadla i zavazadelník. Nechybí loga Laurin a Klement, dokonce v barvě trikolóry, kterou si s trochou fantazie můžeme přivlastnit my i Francouzi. Vypadá to zajímavě, výsledek by ale byl jistě ještě zajímavější, kdyby za základ posloužila Fabia s maximální možnou výbavou - té tu sice není úplně málo, třeba manuální klimatizace ale zaskočí.
Zvenčí se kombík pro změnu pyšní černě lakovanými litými koly, střešními ližinami a čelní maskou. Tyto prvky pak kontrastují s karoserií v bílé perleti, již dekorují modročervená loga Laurin a Klement či fluorescenční samolepky s písmenem „Š“ odkazujícím na název značky. A ani tady nechybí označení Laurin a Klement na místech, kde jsme zvyklí je očekávat.
Práce na voze zabraly více než 300 hodin, dalších 120 poté padlo na exkluzivní výrobu dvou jízdních kol. Také v jejich případě byly takřka veškeré části rámu pokryty Alcanatarou, přičemž městská varianta odkazuje na Václava Laurina, ta sportovní poté na Václava Klementa.
Nevíme, jestli by pro něco takového Škoda našla dostatek zákazníků, ale když budete hodně křičet, možná o tom bude alespoň uvažovat. Nezapomeňme, že kdysi vyráběla i Felicii Laurin a Klement, též s koženým čalouněním a další, na vůz tohoto charakteru pozoruhodnou výbavou...






























Fabia Combi Laurin a Klement vznikla u příležitosti letošního závodu Tour de France, její sériovou výrobu Škoda neplánuje, zatím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 7 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 9 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 10 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub