Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Falešný zvuk motoru: nyní i ve vašem BMW M135i
6.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW o tom raději moc nemluví, systémem Active Sound dotvářejícím zvuk motoru na palubě vozu reproduktory ale zjevně vybavuje další a další vozy.
Kolega v nedávném testu BMW M135i z Nordschleife konstatoval: „Musím říci, že nevím, odkud přesně leze v M135i ten jinak pěkný zvuk. Z koncového tlumiče výfuku to není, z pod kapoty motoru ale také ne. Je to jako by se bral někde uprostřed a tím rozezníval celou kabinu.” Asi při psaní recenze ani netušil, jak přesné popsání reálného stavu věci to je, jen jej navzdory známé existenci systému BMW Active Sound Design nenapadlo hledat zdroj v reproduktorech audiosystému. A byla to chyba, právě v nich se totiž onen zvuk bere.
Pro vozy od BMW to není novinka, automobilka se ale k vytváření této poněkud umělé atmosféry na palubě přiznala jen v případě nové M5. V jejím případě jsme toto řešení označili za sice nepřirozené, ale jinak uživatelsky relativně příjemné. Až po testu faceliftované X6 M, která tento systém ani s modernizací nedostala, jsme museli uznat, že stoprocentní realita je přece jen lepší. U dieselové M550d už BMW o reprodukovaném zvuku motoru nehovoří, na palubě je ale jasné, že bez něj by jako americký hot rod nezněla. A u M135i nás prostě nenapadlo, že by po něm v Mnichově bez náznaku avíza médiím nebo zákazníkům mohli sáhnout.
Podezření jsme přitom pojali až po publikaci zmíněného testu, kdy se ukázalo, že zvukový projev se mění v závislosti na volbě jízdního režimu. Kolegu vcelku pochopitelně při testu nenapadlo jezdit po německých dálnicích rychlostmi okolo 200 km/h v jiném režimu než Sport a nebo vyšším, který i adekvátně přitvrdí podvozek a řízení, a tak došlo na závěry o granturismu narušeném příliš intenzivním projevem zvuku motoru při jinak poklidné rychlé jízdě. V režimu Comfort je ale vůz tišší.
Podezření na elektronický zvuk pak potvrdila zjištění člena fóra 1Addicts jménem TMP, který po vzoru svého kolegy s BMW M5 F10 systém vyřadil z činnosti. Podle všeho omylem nebo náhodou odpojením jednoho ze zesilovačů v zadní části vozu, neboť ani on netušil, že M135i toto řešení dostala. Přiložená videa pak ukazují, jak citelně se liší zvukový projev se zapnutým a vypnutým systémem Active Sound. Pokud tedy chcete mít z M135i více granturismo i ve sportovních režimech, víte, jak na to. Způsob vyřazení celého systému z činnosti najdete na fóru 1Addicts.
Projev BMW M135i se zapnutým systémem Active Sound Design
Projev BMW M135i s vypnutým systémem Active Sound Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz