Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fascinují vás zajímavá auta objevená ve stodolách? Tato tři nestojí majlant
3.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta, o která se majitelé přestali starat a až po letech je někdo objevil opuštěná ve stodolách, jsou u nás pravidelnými hosty. Obvykle stojí velké peníze i proto, případ této trojice to ale není.
V poslední době neuplyne pomalu týden bez toho, aniž by se nevynořila zpráva o nějakém „stodolovém nálezu“. Jeden z nejpůsobivějších je starý sotva pár dnů a spojen je s osobou Fabrizia Violatiho. Ten patřil mezi přátele Enza Ferrariho a v jeho pozůstalosti se tak nacházeli nejznámější vzpínající se koníci. K těm si sběratel pořídil také dva kontejnery plné náhradních dílů, které byly objeveny až osm let po jeho smrti. O víkendu tak mohlo dojít k jejich rozprodeji.
Běžných lidí se takové nálezy obvykle moc netýkají. V případě Ferrari 250 GTO by průměrný člověk neměl pomalu ani na drátem vyplétané kolo, proto se musí dívat jinam. Následující případy „stodolových nálezů“ by ale mohly oslovit prakticky každého. Máme tu tři zajímavé vozy, z nichž ten nejdražší vychází na 14 995 GBP (cca 440 700 Kč). I to samozřejmě je poněkud vyšší suma, ovšem dostáváte za ní klasiku, jež se běžně prodává daleko dráže. A pokud by to na vás opravdu bylo příliš, máme tu i dvě o hodně menší sousta.
Prvním je Ford Sierra XR 4x4, který je (resp. byl, aukce skončila, ale bez úspěchu a lze očekávat její opakování) nabízen za pouhých patnáct set liber (44 100 Kč). Tato částka naznačuje, že automobilovou klasiku lze dnes pořídit opravdu levně, jen zkrátka musíte umět hledat. Zapotřebí je rovněž trpělivost a trochu toho štěstí, stejně jako dostatečně velký rozpočet na následné opravy. Je totiž naprosto jasné, že ona nízká cena bude něčím vykoupena.
Stoprocentně bude třeba provést zásadní opravy karoserie a dát jí nový lak, neboť stodola, kde auto dlouho stálo, musela mít děravou střechu. Na opravu musí rovněž litá kola, zatímco interiér potřebuje spíše přečalounit než jen vyčistit. Ostatně prodejce uvedl, že vůz od roku 1998 stojí, což logicky znamená také rozebrání a zprovozuschopnění 2,9litrového motoru naladěného na 150 koní.
Když nový majitel přiloží ruku k dílu, rozpočet na opravy asi zůstane v přijatelných mezích. Sice pak nebude mít v garáži takovou ikonu, jakou je třeba Sierra Cosworth, i provedení XR má své kouzlo. Už třeba jen proto, že výkon šestiválce míří na všechna čtyři kola.
Přesunout se můžeme k Jaguaru XK8, který překvapivě není oním dražším vozem, o němž jsme se zmiňovali v úvodu. Ve skutečnosti je ještě levnější než Sierra, aktuálně jej lze pořídit za pouhých tisíc liber (29 400 Kč). To je vskutku směšná suma, zvláště na vůz, který na první pohled vypadá, že lépe udržovaný než Ford.
Dle prodejce byl odstaven v roce 2012, přičemž zapotřebí je lakování, vyvaření karoserie i podvozku, výměna veškerých kapalin či instalace nových brzd. Nicméně motor startuje, vůz je pak schopný pohybu - i když nikoliv legálního. Původní plastová palivová pumpa navíc byla nahrazena hliníkovou.
Interiér vyžaduje jen lehčí péči, tedy až na ovládání oken, kde je zapotřebí výměna ovládání. Jakkoliv přitom vše bude časově i fyzicky méně náročná práce než u Fordu, s ohledem na ceny náhradních dílů Jaguaru je třeba počítat s daleko dražší opravou. Nicméně do 200 tisíc korun by se asi dalo vejít i s pořízením.
Jsme ve finále, tedy u nejdražšího vozu z našeho trojlístku, a sice u Lotusu Esprit S3. Ten pochází z roku 1985, přičemž najeto má jen 67 320 km. Podstatný je volant na levé straně, jde totiž o exportní model. Ani ten ovšem nebyl posledních deset let používán, také v tomto případě tedy bude zapotřebí renovace.
Majitel říká, že motor se točí, chybí ale palivová pumpa, k nastartování a odjetí jen sotva může dojít. Zapotřebí je i práce na brzdách, stejně jako lakování bílé karoserie. A interiér je zralý na přečalounění. Tím by ale výdaje měly skončit, byť s ohledem na původ stejně jako u Jaguaru jistě nízké nebudou.
„Stodolové nálezy“ nemusí být extra drahé, jak dokazuje třeba tento Ford Sierra XR 4x4...
Za Lotus Esprit S3 pak sice musíte trochu více připlatit, ovšem i tak se dá aktuálně pořídit vcelku levně
Zdroje: eBay poprvé, podruhé a potřetí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
před hodinou - Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
před 2 hodinami - Studie potvrzuje tristní zážitky majitelů elektromobilů. Dochází jim „šťáva”, na dobití čekají hodiny, trápí je všechny obsazené nabíječky
před 4 hodinami - Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi
před 5 hodinami - Lucidu dochází baterky. Dál pálí hotovost, prodělal 16 miliard za kvartál. Kdy majitelům dojde trpělivost?
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva