Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari, o které se ještě před pár léty prali miliardáři, rázem nikdo nechce koupit
12.2.2019 | Petr Prokopec
Za 1 Kč by jej jistě koupil kde kdo, ale za cenu, která se v uplynulých letech stala normou, o vůz najednou není zájem. Michael Fux tak musel slevit už 1,5 milionu dolarů, aby své LaFerrari Aperta prodal, na zájemce přesto stále čeká.
Když v roce 2013 Ferrari představilo model LaFerrari, plánem bylo vyrobit pouze 499 exemplářů. Základní cena byla stanovena na více než 1 milion dolarů (cca 22,73 milionů korun), Italové však neměli s rozprodáním celé produkce jediný problém. Naopak museli odhánět zájemce, kteří navíc museli projít složitým výběrovým řízením. I z toho důvodu byla o tři roky později představena otevřená verze LaFerrari Aperta, jež celkovou produkci zvýšila o dalších 209 kusů.
Zájem o ní byl obrovský a dalece přesahoval nastavenou kvótu. Situace zašla až tak daleko, že si automobilka dovolila odmítat majitele těch nejlepších automobilových sbírek světa, jako Prestona Henna nebo Davida Leeho, kteří marně psali do Itálie dopisy žádající o přidělení jednoho z oněch 209 aut. Henn dokonce poslal s prosebným dopisem šek na 1 milion dolarů, přesto vůz nedostal.
Není tedy divu, že ceny tohoto stroje mířily od té doby raketově vzhůru. Vůbec poslední vyrobená Aperta našla majitele dokonce za 10 milionů dolarů (227,3 mil. Kč) a hlad sběratelů tím zdaleka neutuchal. Už to vypadalo, že moderní hybridní supersport by mohl brzy začít měnit majitele podobně draze jako legendární Ferrari 250 GTO, nicméně nedávná aukce společnosti Mecum naznačila, že poslední vyrobený kus stanovil strop, který nebude prolomen. Vůz si dokonce majitele nenašel ani za výrazně nižší částku.
Do dražby totiž zamířilo LaFerrari Aperta, které najelo pouze 280 kilometrů. Jeho první a dosud jediný majitel - znovu známý sběratel Michael Fux - pro něj zvolil červený lak Rosso Corso, který doplňují černá 19palcová přední a 20palcová zadní kovaná kola a příplatkový černý karbonový hardtop v ceně 62 807 USD (1 427 550 Kč). Uvnitř najdeme černé kožené čalounění, které je vyzdobeno červenými pruhy a logem značky vyšitým na hlavových opěrkách sportovních sedadel ve stejném odstínu.
S ohledem na dosavadní hlad zmíněné aukční počiny společnost Mecum předpokládala, že vůz změní až za 8,5 milionu dolarů (193,2 mil. Kč). Nicméně tak vysoko nikdo nepřihodil, zájemci se dokonce ani nedostali na částku, kterou stávající majitel požadoval jako minimální. Aperta tedy za novým vlastníkem nezamířila, stále patří Fuxovi.
Ten se po aukci rozhodl nabídnout vůz v rámci nového programu Mecumu „Bid Goes On” (přihazování pokračuje), který dovoluje prodat dražený předmět komukoli i mimo aukci za pevně stanovenou minimální cenu popř. dráže, pokud zájemců bude víc. Ona cena činí 7 milionů dolarů (159,1 mil. Kč), Fux dokonce hovoří i o možnosti směny za jiný vůz či celou jinou sbírku, ani tak ale o auto od začátku února nikdo neprojevil zájem.
Je to pro Apertu skutečně rychlý ústup ze slávy. Během zmíněné aukce bylo ostatně nabídnuto i druhé Fuxovo LaFerrari, verze kupé, kterou nechal nalakovat unikátním lakem Rosso Fuoco. Tento vůz změnil majitele za 3,3 milionu dolarů (75,1 mil. Kč), což je na poměry LaFerrari slušná cifra.
Z Aperty se tak nejspíše novodobá klasika nestane, nebo alespoň ne tak rychle, jak mohl prvotní zájem naznačovat. Jakkoli původní majitelé na koupi neprodělali, protože v případě ceny nového vozu se hovoří o částkách do 4 milionů dolarů, prodej za dvou- či vícenásobek této sumy je dnes zjevně nereálný, jakkoli býval normou. A to ještě uvidíme, jak moc bude muset jít Fux s cenou dolů, aby pro vůz našel nového zájemce.
Toto Ferrari LaFerrari i nadále patří Michaelu Fuxovi, nikdo za něj nedal ani původně očekávaných 8,5, ani nyní požadovaných 7 milionů dolarů
Citelně levnější kupé z Fuxovy sbírky změnilo majitele o poznání snáze, jeho cena se ale pohybuje také citelně níže
Zdroj: Mecum Auctions
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva