Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari přestane prodávat starší F1 svým zámožným klientům. Proč?
29.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ferrari má mezi svými zákazník ty nejzámožnější ze zámožných, přesto říká, že stroje z posledních tří let jsou už pro prodej provozně příliš drahé.
Italská automobilka je známa tím, že rozprodává své monoposty Formule 1 vybraným klientům. Jde pochopitelné o vozy staršího data výroby, u nichž nebude problémem, pokud se dostanou do rukou konkurence, která by jejich studiem mohla získat cenné informace. Na druhou stranu, Scuderie Ferrari v posledních letech zrovna úspěšná nebyla, tak by to měl být spíše italský tým, který bude skupovat stroje ostatních stájí, aby ve startovním poli došlo k vyrovnání sil.
Svět motorsportu jako takový ale nyní ponechme stranou, místo toho se budeme soustředit na vyřazené monoposty Scuderie. S jejich prodejem je totiž dle testovacího jezdce Marca Gené konec. Vozy z let 2014, 2015 a 2016 mají mít příliš vysoké provozní náklady související s jejich komplexním hybridním ústrojím. A právě to by měl být důvod, proč Ferrari s danými aktivitami skoncuje.
„Jsou příliš náročné na údržbu,“ uvedl Gené. „Už jenom v rámci letecké přepravy je třeba splnit některé extra bezpečnostní požadavky kvůli bateriím. Na samotný provoz jsou pak současné motory příliš pokročilé, a proto i nadmíru drahé. V současné době tedy prodáváme monopost z roku 2013, který by mohl být posledním Ferrari F1, které bude k mání,“ dodává testovací jezdec.
Jeho slova jsou překvapivá. Náklady v královské motoristické disciplíně již nějakou dobu zastropovány, což by množství peněz potřebných pro samotný provoz mělo spíše omezovat. Kromě toho se v posledních letech výrazně rozšířil počet milionářů a miliardářů, kteří jsou ochotni zaplatit značce extrémní balík peněz jen za to, že dostanou něco, co nikdo jiný mít nemůže. Je tedy pravděpodobné, že finance nebudou pravým důvodem.
Zatím můžeme jen spekulovat, co za touto nechutí Ferrari stojí. Může jít o obavy z konkurence i strach z toho, že nějaký „amatér“ nakonec odhalí, co je u vozů italské stáje špatně a celý tým tak zesměšní. To už je ale hodně divoká spekulace.
Ještě ale zpět k monopostu F138, který má být prodejní derniérou. Vůz z roku 2013 jako vůbec poslední používá atmosférický osmiválec o objemu 2,4 l. Již je vybaven elektrickým systémem KERS, stále ovšem nejde o tak komplikované ústrojí, jakými jsou stávající hybridy. Osmiválcová jednotka váží 95 kilogramů, celý monopost pak 642 kg včetně řidiče a maziv.






Ferrari F138 je posledním monopostem s atmosférickým osmiválcem. Následně dorazily hybridní stroje, jejichž provoz má prý být nadmíru drahý
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
