Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ferrari nejbohatším nabízí i více než program XX, smetánka může řádit v F1
8.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Připadá vám program XX pro nejbohatší z bohatých dost výjimečný? Ferrari nabízí i víc, v rámci Formula One Clienti lze koupit i zánovní F1.
Na sklonku minulého týdne jsme zabrousili do Maranella, kde jsme si blíže přiblížili program XX. Ten je určen velmi bohatým klientům značky, kteří si mohou dovolit koupi okruhové verze silničních modelů. Poslední v řadě je přitom Ferrari FXX K, jenž by za pár let mělo dorazit také v evolučním provedení. I to ovšem bude muset zůstat v zázemí automobilky, na rozdíl od takového McLarenu P1 GTR či Astonu Martin Vulcan si jej klienti domů odvézt nemohou.
Je to i tak velmi prestižní záležitost pro pár desítek vyvolených z celého světa, není to však vrchol toho, co automobilka smetánce mezi smetánkou nabízí. Ještě zajímavější stroje a ještě více svobody skýtá program Formula One Clienti, který taktéž spočívá v okruhovém ježdění. Rozdílem ovšem je, že Ferrari v tomto případě nabízí movitým zákazníkům své nejlepší závodní vozy, včetně pár let starých monopostů Formule 1. Ty si navíc mohou zákazníci odvézt a ubytovat ve svých privátních garážích, většina klientely však i tyto exempláře ponechává v přímo v Maranellu.
Důvodem je náročná údržba, která nespočívá pouze ve financích, ale také ve zkušenostech s ní či snadném přístupu k dílům pd subdodavatelům. Zákazníci tak sice nemohou své známé ohromit monopostem F1 zaparkovaným v obývacím pokoji, nicméně na druhou stranu mají jistotu, že jejich vůz bude kdykoliv a během chvíle vlastně i kdekoliv připraven k okruhovému využití.
Zatímco do programu XX se lze (či spíše šlo) díky FXX K dostat s „pouhými” 2,7 milionu dolarů (asi 66 milionů Kč), do Formula One Clienti už cesta za známou cenu nevede. Bude pochopitelně ještě vyšší, hovoří se o částkách 3 miliony dolarů za jeden monopost a vyšších. Ty nejnovější budou pochopitelně nejdražší, Ferrari ale nabízí k odprodeji pouze vozy staré alespoň dva roky. Tímto způsobem má být zaručeno, že maranellská technika nepřejde ke konkurenci, což je důležité zvláště u speciálů, které dosáhly na mistrovský titul.
V tomto ohledu se video níže zaměřuje na tři monoposty, a sice na vůz Gillese Villeneuva z roku 1983, který vás nejspíše zaujme svým podivným „čumákem“. Dále na řadě je speciál z roku 2004, s nímž Michael Schumacher vyhrál 13 závodů v jedné sezóně a svůj poslední titul. Ve finále tu pak máme monopost Felipe Massy, který z něj v roce 2008 udělal na pár sekund Mistra světa. Ty všechny mají soukromé majitele, kteří je čas od času sami proženou po okruhu.
Přiložené fotografie ale ukazují perličky z celého programu Ferrari Clienti a stojí za zhlédnutí. Závidět tady je co, ale pochopitelně v dobrém - tohle bychom rádi okusili též...
Pohled na ef-jedničky ustájené pro zákazníky je fascinující, stejně jako možnost spatřit další výjimečné stroje současnosti i minulosti, které Ferrari shromažďuje
Zdroj: Roadshow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejnovější články
- Do Nizozemska se vrací zdravý rozum. Nová vláda zvýší rychlost na dálnicích, zruší dotace elektromobilů, omezí bezemisní zóny
před 26 minutami - Novou Škodu Elroq poprvé nafotili při testech, zaujmout bude chtít i tak, že se bude tvářit jako spalovací auto
před hodinou - Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější
před 3 hodinami - Pod cenou vyprodávané Tesly z flotily Hertzu jsou v praxi přesně takové křápy, jak byste čekali
před 4 hodinami - Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva