Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari přestane prodávat starší F1 svým zámožným klientům. Proč?
29.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ferrari má mezi svými zákazník ty nejzámožnější ze zámožných, přesto říká, že stroje z posledních tří let jsou už pro prodej provozně příliš drahé.
Italská automobilka je známa tím, že rozprodává své monoposty Formule 1 vybraným klientům. Jde pochopitelné o vozy staršího data výroby, u nichž nebude problémem, pokud se dostanou do rukou konkurence, která by jejich studiem mohla získat cenné informace. Na druhou stranu, Scuderie Ferrari v posledních letech zrovna úspěšná nebyla, tak by to měl být spíše italský tým, který bude skupovat stroje ostatních stájí, aby ve startovním poli došlo k vyrovnání sil.
Svět motorsportu jako takový ale nyní ponechme stranou, místo toho se budeme soustředit na vyřazené monoposty Scuderie. S jejich prodejem je totiž dle testovacího jezdce Marca Gené konec. Vozy z let 2014, 2015 a 2016 mají mít příliš vysoké provozní náklady související s jejich komplexním hybridním ústrojím. A právě to by měl být důvod, proč Ferrari s danými aktivitami skoncuje.
„Jsou příliš náročné na údržbu,“ uvedl Gené. „Už jenom v rámci letecké přepravy je třeba splnit některé extra bezpečnostní požadavky kvůli bateriím. Na samotný provoz jsou pak současné motory příliš pokročilé, a proto i nadmíru drahé. V současné době tedy prodáváme monopost z roku 2013, který by mohl být posledním Ferrari F1, které bude k mání,“ dodává testovací jezdec.
Jeho slova jsou překvapivá. Náklady v královské motoristické disciplíně již nějakou dobu zastropovány, což by množství peněz potřebných pro samotný provoz mělo spíše omezovat. Kromě toho se v posledních letech výrazně rozšířil počet milionářů a miliardářů, kteří jsou ochotni zaplatit značce extrémní balík peněz jen za to, že dostanou něco, co nikdo jiný mít nemůže. Je tedy pravděpodobné, že finance nebudou pravým důvodem.
Zatím můžeme jen spekulovat, co za touto nechutí Ferrari stojí. Může jít o obavy z konkurence i strach z toho, že nějaký „amatér“ nakonec odhalí, co je u vozů italské stáje špatně a celý tým tak zesměšní. To už je ale hodně divoká spekulace.
Ještě ale zpět k monopostu F138, který má být prodejní derniérou. Vůz z roku 2013 jako vůbec poslední používá atmosférický osmiválec o objemu 2,4 l. Již je vybaven elektrickým systémem KERS, stále ovšem nejde o tak komplikované ústrojí, jakými jsou stávající hybridy. Osmiválcová jednotka váží 95 kilogramů, celý monopost pak 642 kg včetně řidiče a maziv.
Ferrari F138 je posledním monopostem s atmosférickým osmiválcem. Následně dorazily hybridní stroje, jejichž provoz má prý být nadmíru drahý
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
- Avizované zdražení Tesel byl jen blaf. Prodeje rychle padají, skladové zásoby rostou, ceny půjdou zase dolů
3.4.2024 - Prodeje aut v Rusku meziročně vylétly na víc než dvojnásobek, překonaly i předválečnou úroveň
3.4.2024 - Nejlevnější kombík Škody skončil bez nástupce, v bazarech se o něj strhla mela
3.4.2024 - Majitelé elektromobilů si stěžují, že jim rychle odchází pneumatiky, prý je před tím nikdo nevaroval
3.4.2024 - Korejci ukázali své vlastní BMW M5, prodávat ho ale budou jen tam, kde lidem nenařizují elektrická auta
4.4.2024