Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford přiznal barvu, motory nejsilnějšího Focusu nevydrží. Možná všechny vymění
12.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál oficiálně potvrdil to, o čem se mluví již od září. Teď už nemlží a byť příčinu problémů nezveřejnil, opravit hodlá úplně všechny agregáty.
Není již žádným tajemstvím, že Ford Focus RS má potíže s výdrží motoru. Tím je 2,3litrový čtyřválec EcoBoost, který hot hatch sdílí s modelem Mustang. Nicméně vůči pony caru disponuje vyšším výkonem, kvůli kterému modrý ovál přikročil k řadě změn. Mezi ně patří odlišná hliníková slitina, že které je vyrobena hlava válců. Stran toho dorazilo i odlišné těsnění pod ní, díky čemuž má motor snáze odolat vyšším teplotám, jenž jsou s navýšením výkonu na 350 koní spojeny. Jenže přesně to se neděje.
Ford dosud o celé záležitosti v podstatě mlčel, vyjadřoval se jen skrze dealery. Nyní tu ovšem máme oficiální vyjádření automobilky, která přiznává, že 2,3litrová pohonná jednotka skutečně má problémy. Ty se mohou objevit již po najetí pouhých 10 tisíc kilometrů, přičemž jsou spojeny s modelovými roky 2016 i 2017. Majitelé jej přitom mohou snadno identifikovat díky bílému kouři, za kterým stojí spalování chladicí kapaliny během studených startů.
Mluvčí automobilky uvedl, že Ford „pracuje na nápravě u všech zákazníků“. Zdá se tedy, že do servisů na opravu či rovnou výměnu pohonné jednotky bude muset každý majitel, i takový, který zatím defekt u motoru nezaznamenal. „Než se tak ovšem stane a pokud vozy budou vykazovat dané příznaky, zákazníci by měli navštívit dealera kvůli inspekci a opravě v rámci záruky,“ dodává dále mluvčí automobilky.
Ford tedy stoprocentně hodlá problémy řešit, a to nejspíše kompletní výměnou pohonné jednotky než její modifikací. Ačkoliv totiž automobilka neoznámila příčinu dané závady, překvapivě by neměla mít spojitost s unikátním těsněním pod hlavou válců. Místo toho má mít vše na svědomí deformace některé ze součástí samotného agregátu, která pak vede netěsnostem. To by vysvětlovalo, proč má pouhá výměna těsnění jen krátkodobý nebo žádný efekt a motory bývají měněny i celé.
Zda je skutečná příčina či nikoliv, je přesto stále otázkou. S jistým potvrzením přichází jeden z majitelů, který na serveru YouTube vystupuje pod přezdívkou MarkCup70. Ten totiž v novém příspěvku zmiňuje, že během návštěvy autorizovaného dealerství jeden z techniků mluví „o úniku chladiva“ kvůli bloku válců, který byl již „mimo tolerovanou ochylku“. Stran toho došlo k „deformaci hlavy válců“.
Zmíněnému vlastníkovi byla nakonec po několika dnech pohonná jednotka zcela vyměněna, čímž máme potvrzeno naznačené. Závěrem tak jen dodáme perličku v podobě přiznání značky, která problémy se spolehlivostí pohonné jednotky zmiňovala již v rámci vývoje. Vše ale mělo být překonáno. Jak se však ukazuje, k eliminaci nesnází reálně nedošlo...




Za problémy Fordu Focus RS...
...prý nemusí ani tak stát špatné těsnění pod hlavou válců, ale spíše deformující se pohonná jednotka, jenž následně vede k netěsnosti. To alespoň naznačuje jeden z majitelů vozu, který po 200 dnech vlastnictví musel do servisu. Nakonec přitom dostal zcela nový motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejnovější články
Je smutné, když to musí být Lada, kdo lidem rozumně vysvětluje, proč elektromobily nemají v Evropě perspektivu
před 3 hodinami„Americkej kýbl” otočil hru. Zatímco kupci Ferrari přichází o miliony, tento stroj je nepřipravil ani o korunu
před 5 hodinamiNový Nissan Leaf je v běžných verzích ošizený tak moc, že oficiální fotky ukazují v podstatě úplně jiné auto
včeraSpása pro staromilce. Další automobilka vrací do výroby 20 let nevyráběné auto, tedy alespoň tak, jak se pořád dá
včeraMercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva