Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford už připouští, že pokus s luxusním Vignale nevyšel, přesto věří v obrat
29.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už loni bylo zřejmé, že o drahé vozy s modrým oválem ve znaku není zájem. Teď už o „omezené přitažlivosti” mluví i Ford, přesto věří, že ještě uspěje.
Prodeje luxusních a také patřičně drahých derivátů Fordů s nálepkou Vignale rozhodně nelze označit za dechberoucí. Že se těmto verzím nedaří tak, jak si sama automobilka představovala, bylo jasné již loni v lednu, kdy automobilka znaku silně zaostávala za vlastními plány odběrů nezbytných komponentů od subdodavatelů. Značka původně počítala s výrobou zhruba 50 exemplářů Fordu Mondeo Vignale denně, nakonec se produkce ustálila na pouhých 8 kusech. A to je pořád jen výroba...
Od té doby se situace změnila, tedy alespoň na straně nabídky Fordu. Luxusní Mondeo již v nabídce není osamoceno, může se spoléhat na posilu dalších derivátů s nálepkou Vignale. Ta zdobí také Kugu, Edge a S-Max. K mání bude také vrcholná varianta nového Fordu Fiesta, nicméně na tu je třeba ještě nějaký ten pátek počkat.
Právě od tohoto modelu se očekává nejvíce. Šéf britského zastoupení značky Andy Barratt uvedl, že Fiesta Vignale by se na celkových registracích této řady měla podílet více než 10 %. „Lidem se líbí myšlenka vozu, který si můžete koupit, aniž byste museli zaškrtávat mnoho kolonek u příplatkové výbavy.“ Je však otázkou, zda se zákazníci nezastaví na úrovni Titanium, která také nabízí dostatek muziky, ale za méně peněz.
Barratt pochopitelně otevřeně neříká, že by pokus s Vignale byl ránou vedle, hovoří ale o „omezené přitažlivosti” a za vinu ji klade tomu, že se tyto verze objevily nejprve v nabídce Mondea. Nevíme ovšem, proč by měl tomuto nápadu udělat lepší jméno Focus, Fiesta nebo třeba Kuga, když by problém tkvěl stále v tomtéž - lidé si k dealerům Fordu nejdou pro auto v ceně BMW a změnit jejich uvažování bude buď velmi zdlouhavé nebo zcela nemožné.
Konkrétní čísla dokumentující zájem o Vignale Ford odmítá zveřejnit, což také o něčem vypovídá. Uvádí pouze souhrnné prodeje variant Titanium, Vignale, ST-Line, ST a RS, které prý představují přes 50 % odbytu. Například v únoru letošního roku měl Ford v zemích Evropské unie prodal hned 57 % vozů osazených jednou z výše zmíněných úrovní výbavy.
Je ale třeba dodat, že automobilka výrazně zredukovala svou nabídku, takže momentálně vlastně o mnoho více úrovní výbavy než ty zmíněné nenabízí. Zákazníci mají navíc k dispozici ještě základní stupeň Trend, tím ale jejich možnosti končí. Není tak vlastně divu, že více než polovina prodaných auta má jednu z vyšších výbav. Vignale mezi nimi prim na každý pád nehraje a máme pocit, že doufat ve spásu ze strany luxusní Fiesty je přinejmenším odvážné. Ve Velké Británii možná, ale v celoevropském měřítku?
Ford doufá, že s modelem Fiesta se konečně rozjedou registrace luxusních derivátů s nálepkou Vignale
Je však otázkou, zda se zákazníci nezastaví na úrovních Titanium...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva