Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford má průšvih, nejostřejší Focus moc nevydrží. Potíže mají desítky majitelů
22.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Známé jsou minimálně desítky případů prasklých těsnění pod hlavou válců a nejde bohužel o jediný problém Focusu RS. Problémů s ním je mnohem víc.
Zdá se, že neštěstí v poslední době nechodí po horách, místo toho spíše řádí u Fordu. Modrý ovál totiž má v problémy s odbytem a řešit musí i četné stížnosti, s nimiž se vytasili majitelé Focusů RS. Řada z nich totiž hlásí praskající těsnění pod hlavou válců motoru. Může přitom jít o tutéž chybu, jíž značka hlásila v jednom ze svých propagačních videí. Tehdy ovšem dodávala, že vše vyřešila.
Realitou je však evidentně opak, jak dokazují diskuzní fóra, kde se lidé bojující s problémy ostrého hatchbacku sdružují. Kupříkladu v jednom německém již prasklé těsnění hlavy válců nahlásilo 40 majitelů. S problémy se ovšem ozývají i Britové, kteří navíc zmiňují i praskání v motoru, zápach spálené chladicí kapaliny ve výfuku či rozsvícenou kontrolku vybízející ke kontrole motoru.
Lze samozřejmě namítnout, že Focus RS je ostrým hatchbackem, jehož jednotlivé komponenty jsou logicky namáhány o trochu více než u nepříliš výkonného rodinného přibližovadla. Nicméně s tím musel Ford již dopředu počítat. Navíc je nutné dodat, že značka začala model osazený 2,3litrovým přeplňovaným čtyřválcem se 350 koňmi prodávat teprve na počátku loňského roku. Na velké opotřebení tedy RS nemá nárok.
Bohužel k němu ovšem dochází a je otázkou, jak se celá záležitost vyvrbí. Uživatel Redditu s přezdívkou KentuckysGentleman totiž na fóru uvedl, že jeho vůz zněl podivně při zařazeném neutrálu, hlásil nízkou úroveň chladicí kapaliny, s problikávající ikonkou kontroly motoru pak bylo spojeno i střílení v pohonné jednotce. Proto vůz zamířil na 10 dní do servisu, přičemž jeho majitel byl nucen po tu dobu přesedlat do jiného vozu.
Skutečným problémem ovšem je, že oněch deset dní strávilo dealerství pouze diagnostikováním problémů, nikoliv jejich opravou. Centrála Fordu totiž zatím nepřišla s žádný obecným řešením, které by závady odstranilo, místo toho je vše ponecháno na servisech, které se musí každým případem zabývat individuálně. Každý tedy přichází s vlastní verzí opravy, z nichž některé nevedou k odstranění problémů. A to spokojenost majitelů s vozem jistě nezvýší.
Uvidíme tedy, zda a kdy vůbec se Ford pochlapí a vyrukuje s oficiálním řešením, které by mu přihrálo body k dobru. Je to pro něj důležité, neboť třeba v Americe je Focus RS v nabídce vůbec poprvé. Pokud je ovšem spojen s takovými nesnázemi hned po startu, zákazníci se k jeho příštím generacím - a rovněž k samotné značce - jistě vracet nebudou. V úvodu zmíněný pokles registrací tak nakonec nemusí být tím definitivní...
Potíže s těsněním hlavy válců mívají i takovéto následky
Právě na problematické těsnění hlavy válců si stěžuje řada majitelů Fordu Focus RS. Nejde ovšem o jedinou nesnáz
Ford přitom zatím veškeré řešení problémů nechává na jednotlivých dealerech a servisech, což značce i samotnému vozu nepřidává na pozitivně laděné reputaci
Zdroj: Drive Tribe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva