Ford přiznává, že motor nového Focusu RS měl problémy se spolehlivostí (videa)

Další dvě epizody mapující vývoj ostrého hatchbacku odhalují nejen řádění za Polárním kruhem, ale rovněž nesnáze spojené s 2,3litrovým čtyřválcem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford přiznává, že motor nového Focusu RS měl problémy se spolehlivostí (videa)

10.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford přiznává, že motor nového Focusu RS měl problémy se spolehlivostí (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Další dvě epizody mapující vývoj ostrého hatchbacku odhalují nejen řádění za Polárním kruhem, ale rovněž nesnáze spojené s 2,3litrovým čtyřválcem.

Zrození třetí generace Fordu Focus RS zabralo modrému oválu dva a půl roku. Vývojový tým se po tu dobu musel potýkat s nemalými obtížemi, které se automobilka rozhodla zmapovat v osmidílné sérii prezentované na serveru YouTube. My jsme vám prozatím představili čtyři části, přičemž u posledních dvou jsme již museli konstatovat jistou nudu a nezáživnost. Zároveň jsme však naznačili, že s další epizodou by mohlo přijít jisté vzrušení, neboť tým techniků vyrazil za Polární kruh.

Dočkali jsme se tedy alespoň špetky zábavy? To ano, nicméně zároveň tu máme také jisté zmatení, a to nikoliv na naší straně, ale na straně modrého oválu. Technici se totiž v záplavě sněhu a ledu zmiňují o problémech s pohonnou jednotkou, o nichž však v předchozích čtyřech částech nepadlo ani slovo. Důvodem je, že na agregát se zaměřuje až šestá epizoda, v níž se pro změnu vracíme do technického centra v Duntonu.

Čtyřválcový 2,3litrový motor sice modrý ovál používá již ve Fordu Mustang, nicméně pro potřeby modelu Focus RS byl cílem vyšší výkon i točivý moment. To podle Steva Ellise nebyl až takový problém, nicméně pohonná jednotka v ten moment začala vykazovat jistou nespolehlivost, zvláště na limitu. Jak se vše povedlo vyřešit, to se již nedozvíme. Nicméně jistotou prý je, že veškeré nesnáze nakonec překonány byly.

Vyjma toho se také dozvíme, že Ford vyrobil dodatečných 53 prototypů, které by měly prokázat celkovou spolehlivost vozu. Všechny exempláře přitom sjely z výrobní linky v německém Saarlouis, kde se bude montovat také plně produkční verze, a to pro celý svět. Do té doby ale ještě zbývá nějaký ten čas, který nám modrý ovál vyplní posledními dvěma epizodami seriálu Rebirth of an Icon (Znovuzrození ikony).

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.