Reklama

Francie změní nejvyšší povolenou rychlost na silnicích. Neuvěříte, jakým směrem

 | 107 příspěvků | 9.1.2018 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený Zajda

A není těch 80 moc? Snížil.. | 9.1.2018 18:18reagovat
avatar

A není těch 80 moc? Snížil bych to na 64 km/h podle Euro NCAP a za bourání s velmi malým přesahem zdvojnásobil pokuty, preferován by byl full frontal. Logicky by se pak nikomu v autě z této dekády nic nemohlo stát.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený older

A není těch 64 moc? Já byc.. | 9.1.2018 18:25reagovat
avatar

A není těch 64 moc? Já bych to pro jistotu snížil na 25 km/h, aby mohli auta předjíždět i cyklisté.....

Nepřihlášený Don Marcos

Zasraní ekolevičáci se nez.. | 9.1.2018 18:28reagovat
avatar

Zasraní ekolevičáci se nezapřou, jen omezují svobodu občanů a terorizují je čím dál většími poplatky a pokutami!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JapanP

Vidím v tom evidentní lobb.. | 9.1.2018 18:38reagovat
avatar

Vidím v tom evidentní lobbing francouzských automobilek, tak dlouho snižovaly objem a počty válců až dosáhly stavu, kdy jim ty plečky víc nejedou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kume

U nas by som zaviedol na d.. | 9.1.2018 19:59reagovat
avatar

U nas by som zaviedol na dialniciach 140 ako v Poľsku,100 okresky tak maju Nemci a od 22 00 do 6 00 rana 60 v obci.V noci 50 aj tak nikto nedodržuje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený gtv8

opet bych zavedl bezce s p.. | 9.1.2018 20:29reagovat
avatar

opet bych zavedl bezce s praporkem pred vozem, aspon by mustafa mel co na praci.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený G1

Reakce na: U nas by som zaviedol na d.. | 9.1.2018 20:56reagovat
avatar

Souhlas, to je rozumný názor.

Nepřihlášený R2

Ja jsem se u titulku tesil.. | 9.1.2018 21:57reagovat
avatar

Ja jsem se u titulku tesil, ze rychlost zvysi, protoze nova buzerace a utahovani sroubu prece neni nic neuveritelneho.

Nepřihlášený a

Bath není žádné městečko... | 9.1.2018 22:43reagovat
avatar

Bath není žádné městečko. Je vidět, že jste tam nikdy nebyli. Je to docela známé anglické město a malé není. Víc než 80 tisíc obyvatel není městečko.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adam

Neznám moc TSI které dokáže.. | 9.1.2018 23:38reagovat
avatar

Neznám moc TSI které dokáže jet na 6ku 80km/h, tak nějak normálně. Opět stoupne spotřeba v reálném provozu. Už ta 90ka je pro určité vozy málo a musí jet za pět, nebo i za 4. Bavím se o reálné jízdě na spotřebu u vozidel tzv. Ekologičtějších než diesel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Břetislav Černík

Jen aby se francouzi nepře.. | 10.1.2018 00:26reagovat
avatar

Jen aby se francouzi nepřepočítali a místo přínosu do státní kasy na tom neprodělali kalhoty.

Ve výsledku si tím docela slušně sníží produktivitu práce.

Každá hodina strávená na cestě je z pohledu ekonomiky naprosto vyhozený čas, který do ekonomiky nic nepřinese.

Tj. průměrná hodinová mzda francouze cca 35€.

Aby si na ni vydělal musí zákazníkům naúčtovat, odvést daně atp. cca šestinásobek, což je dejme tomu cca 200€ za hodinu.

To znamená, že pokud takový průměrný francouz stráví na silnicích o hodinu více času týdně,

produktivita každého pracujícího francouze se sníží cca o 200€ na týden, tj. o cca 10 000€ ročně.

Jestli je z těch 66 miliónů žabožroutů aspoň polovina produktivních, pak ekonomika tímto opatřením ztratí cca 320 miliard ročně na produktivitě.

V tomto kontextu je vybraných 330 miliónů € na pokutách naprosto směšná částka.

Uvedené částky jsou velmi odhadované a reálné se mohou odlišovat, ve Francii nežiji.

Zpřesnit by je mohl statistik s přístupem k datům, ale ten by asi nedostal povolení zpracovat takovou studii.

Ono by se to totiž nehodilo politikům a místním kasírkám do krámu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Danco

Ale zníži to spotrebu hybr.. | 10.1.2018 03:43reagovat
avatar

Ale zníži to spotrebu hybridov a elektromobilov + ak niekto ušetrí na palive, minie to inde a štátu sa to aj tak vráti, len z inej strany. Hlavne že nepôjdu peniaze za ropu iným. Toto nie je o normálnych ludoch, je to byznis ale nemôžu to len tak hodit na verejnost tak ako ekologiu. Tá bola ( aj je) tiež zneužitá na komerčné účely a opatrenia čo sa vo svete robia ekológii nepomáhajú ale niekedy viac škodia. Ale úmysel ktorý je predkladaný verejnosti je dobrý, len na prvom mieste sú peniaze.

Nepřihlášený j

Reakce na: U nas by som zaviedol na d.. | 10.1.2018 08:05reagovat
avatar

Ono to s tím Německem není zase taková sláva, sice teoreticky je mimo obec 100, na druhou stranu to je každou chvíli někde omezené. Stejně tak třeba dálnice kde podle nich není něco OK (podle našich měřítek pořád krásná dálnice) a hned striktní omezení rychlosti. Co se týká rychlosti v obci, tak tam mi 50 přijde rozumná, jen bych nebazíroval na nějakém zabukaření a striktním měření na začátku a konci obce. Ačkoliv obecně bych rychlostní limity třeba klidně i zrušil a jen zavedl doporučenou rychlost, tak omezení rychlosti v obci má mimo jiné smysl (a to stejně tak i v noci, možná víc než ve dne) z důvodu hluku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kokotí hlava

Reakce na: Neznám moc TSI které dokáže.. | 10.1.2018 08:07reagovat
avatar

Bože ty seš debil, tak pojede na 5 nebo 4 kreténe

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený j

Reakce na: Bože ty seš debil, tak poj.. | 10.1.2018 08:11reagovat
avatar

Sám jsi debil. Za kolik myslíš, že pojede 80 na 4 nebo 5, oproti 90-100 na 6?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

No, pokud to omezení zaved.. | 10.1.2018 08:48reagovat
avatar

No, pokud to omezení zavedou, tak si francouzští politici tímto počinem řeknou o své budoucí nezvolení...

Když si spočítáte, kolik aut jede denně po dálnicích u nás a jakými rychlostmi, kolik je na tisíc ujetých kilometrů nehod se zraněním nebo úmrtím, tak dojdete k závěru, že rychlost není to, co způsobuje nejvíce nehod. U nás je hodně nehod způsobeno špatným stavem silnic, jak jejich povrchu, tak profilem, nepřehledností a opačným naklopením zatáček. Jenže to do statistik nikdo nedává, vsunou se do kolonky "nepřizpůsobení stavu a povaze..." případně "nezvládnutí řízení". Prostě se to hodí na řidiče v plné parádě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Surcuf

Ubíjí mne tahle idiotská a.. | 10.1.2018 08:55reagovat
avatar

Ubíjí mne tahle idiotská argumentace, že snížením o1O km se sníží počet nehod......., takhle bychom došli k tomu, že snížením na 0km-hod nebudou žádné - úplně geniální.

Ať si každý jezdí jak chce, ale ať je krutě postižen,jestliže nehodu způsobí, on totiž někdo dovede jezdit bezpečně 120 a někdo ne ani 40.........

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Surcuf

Reakce na: A není těch 80 moc? Snížil.. | 10.1.2018 08:56reagovat
avatar

Důležité by také bylo bourat s přesahem jako NCAP, kdo to poruší, rovnou za mříže........

Nepřihlášený fana

Reakce na: No, pokud to omezení zaved.. | 10.1.2018 08:58reagovat
avatar

Ono také hodně řidičů by mělo raději kvůli bezpečnosti jejich i ostatních, sedět doma u krbu než za volantem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Peter

Reakce na: Jen aby se francouzi nepře.. | 10.1.2018 08:59reagovat
avatar

Pane Břetislave ty propočty jsou zbytečné protože pracovní čas se nezmění, pouze se změní čas osobního volna kdy nikdo z nich nevyděláva takže ekonomická ztráta žádna nebude

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Ono také hodně řidičů by m.. | 10.1.2018 09:00reagovat
avatar

Souhlas, zhruba každý druhý...

Nepřihlášený Petr

Lidé, kteří neumí řídit, b.. | 10.1.2018 09:01reagovat
avatar

Lidé, kteří neumí řídit, bourají. Politici pak "potrestají" všechny.

Toto je klasický způsob špatného - úřednického řešení!

Schovávají plánované "okrádání" řidičů, za snahu o záchranu životů! Kam se poděla svoboda, demokracie?

Věnovat se prevenci a kvalitě silnic je samozřejmě podstatně dražší!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený fana

Reakce na: Sám jsi debil. Za kolik my.. | 10.1.2018 09:02reagovat
avatar

Ty to máš popletený. Jestli pojedu na trojku 40 nebo na pětku 70, tak mám pořád stejnou spotřebu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dědek

Reakce na: Ty to máš popletený. Jestl.. | 10.1.2018 09:38reagovat
avatar

Človíčku nešťastná, zkus použít hlavu. Podle tvé logiky by tedy na jedničku a 20 km měl také stejnou spotřebu? Nebo si snad pleteš okamžitou spotřebu s kilometrovou. Každý kilometr ujetý na nižší r.stupeň, enormně zvyšuje spotřebu.

Nepřihlášený Jan Štulc

AUT PŘIBÝVÁ OBROVSKÝM TEMP.. | 10.1.2018 09:38reagovat
avatar

AUT PŘIBÝVÁ OBROVSKÝM TEMPEM,SNIŽOVÁNÍ RYCHLOSTÍ VEDE K TVOŘENÍ KOLON A TO ZASE K BOURAČKÁM !!! DÍKY VĚTŠÍM RYCHLOSTEM SE AUTA PO SILNICÍCH A DÁLNICÍCH VÍCE ROZLOŽÍ, NENÍ JEDNO MÍSTO PŘEHUŠTĚNÉ A AUTA JSOU CELKEM ROVNOMĚRNĚJI ROZLOŽENÉ PO CELÉ DÉLCE SILNIC A DÁLNIC !!! JEZDÍM AUTEM 50 LET A TAK TO MÁM DOKONALE VYPOZOROVANÉ !!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Crash

Reakce na: Neznám moc TSI které dokáže.. | 10.1.2018 09:42reagovat
avatar

Fana "Ty to máš popletený. Jestli pojedu na trojku 40 nebo na pětku 70, tak mám pořád stejnou spotřebu."

---------

Tak, a teď tu o Červené Karkůlce. Zpět do školy!

Nepřihlášený Michal

Hlavne at to ,,naši" neoko.. | 10.1.2018 09:44reagovat
avatar

Hlavne at to ,,naši" neokopci. Prece i ve městě se jezdi bezne 80 na vypadovce a nedovedu si predstavit, ze bych touto rychlosti jel i mimo obec....

Nepřihlášený dědek

Reakce na: Bože ty seš debil, tak poj.. | 10.1.2018 09:45reagovat
avatar

Tvl, tobě bych nechtěl platit kilometrovné, to musí být mazec.

Nepřihlášený Jiří Mareln

To už není ani možné co je.. | 10.1.2018 09:46reagovat
avatar

To už není ani možné co je to za debily.

Nepřihlášený dědek

Reakce na: Bože ty seš debil, tak poj.. | 10.1.2018 09:47reagovat
avatar

A ten nick taky sedí.

Nepřihlášený Tommy

Reakce na: Bože ty seš debil, tak poj.. | 10.1.2018 09:55reagovat
avatar

Proč hned nadávky. Máš v hlavě piliny že se neumíš vyjadřovat normálně ?

Nepřihlášený městečko...

Reakce na: Bath není žádné městečko... | 10.1.2018 10:17reagovat
avatar

Vzhledem k částce 25 mega za výměnu značení si snad nikdo nemohl myslet, že se jedná o vesnici....

Nepřihlášený Bílek Jan

Když vás tak čtu - a musít.. | 10.1.2018 10:18reagovat
avatar

Když vás tak čtu - a musíte jezdit do Francie?!

Nepřihlášený pako

Reakce na: Ty to máš popletený. Jestl.. | 10.1.2018 10:18reagovat
avatar

To myslíš vážně ?? Takovou hloupost jsem už dlouho nečetl...

Nepřihlášený Jelito

Reakce na: Ubíjí mne tahle idiotská a.. | 10.1.2018 10:21reagovat
avatar

Co je to jedno o? A snižovat se musí, protože se musí taky myslet ma ty chudáčky migranty co utíkají před válkou a chodí jim tam po cestách...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený zemekf

no co, srovnali to s kamio.. | 10.1.2018 10:38reagovat
avatar

no co, srovnali to s kamionama a na ,,route nationale,, budou pohodové kolony, dálnic se to totiž netýká )))))

Nepřihlášený BoH

A proč asi? Protože teď au.. | 10.1.2018 10:46reagovat
avatar

A proč asi? Protože teď aut je nyní tolik, že bychom se pozabíjeli, kdyby díky té "revoluci" se jezdilo 2x rychleji. Neskutečný výpotek...

Nepřihlášený Ivan

Podobný článek jsem už čet.. | 10.1.2018 10:50reagovat
avatar

Podobný článek jsem už četl, a nejsem si jist zda to nebylo dokonce zde, a tam jsem napsal příspěvek o tom, že lidé přeci nemohou jezdit o deset km rychleji než jejich prezident. A k tomu jsem připojil odkaz na článek o novém vozu pro prezidenta, který smí jet max. 80 (znovu to hledat nebudu, nemám čas).

Nepřihlášený Yarda

Nechci k ničemu navádět. S.. | 10.1.2018 10:53reagovat
avatar

Nechci k ničemu navádět. Svého času jsem jel po dálnici v době, kdy pomahači a chrániči vyhlásili kryštofa. Tak se všichni (nebo aspoň většina) snažili dodržovat povolenou stotřictku. A pozoroval jsem, když někdo jel o chloupek pomaleji a někdo kdo jel o chloupek rychleji ho dojel a předjížděl, tak ho v levém pruhu dojeli ti co jeli ještě o chloupek rychleji (jak se traduje, tachometry v autech mají ukazovat rychlost o trochu vyšší než je skutečná, tak třeba všichni měli oči na tachometru, aby nejeli rychleji a třeba všem ty tachometry tu 130 ukazovaly nebo třeba někdo jel podle navigace a tam to měl přesně). A v levém pruhu se tvořila fronta což taky považuji za potenciálně nebezpečnější než když předjíždějící šlápne na plyn aby předjel co nejrychleji a vrátil se zpátky do pravého pruhu.

Nepřihlášený

Reakce na: Jen aby se francouzi nepře.. | 10.1.2018 11:01reagovat
avatar

Předpokládáte, že průměrný francouz jede každý den do práce 80 km po okreskách a 80 km zpět? jen tak by mohl ztratit tu vámi předpokládanou 1 h týdně. Reálnější odhad bude tak o řád nižší.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dr.Aude

Souhlasím, že změna z 90 n.. | 10.1.2018 11:11reagovat
avatar

Souhlasím, že změna z 90 na 80 km v hodině nic nevyřeší. Navrhoval bych například zavedení povinného monitorovacího zařízení, do každého auta, které by upozorňovalo na překročení rychlosti a pokud by ji řidič nesnížil např. do 15ti sekund, rovnou by mu přišla pokuta. A pokud by tato motivace fungovala, pak věřím, že by bylo na silnici bezpečněji.

Piši pár negativních zkušeností s psychopaty aby jste pochopily proč je to důležité:

1) Taxikář mě vezl v Praze na 50ce rychlostí 115 km/h a telefonoval - nikdo mi nevysvětlí, že to nebyl magor

2) Rozjížděl jsem se na světelné křižovatce ve městě a když jsem měl na tachometru cca 30 naboural mě řidič Superbu v rychlosti cca 100 km/h zezadu, sfetovaný dle policie nebyl, ale debil dle mě ano

3) Manželku, která je těhotná a měla další dítě v autě vybržďoval na dálnici majitel Mondea až do úplného zastavení a pak odjel. Dovolila si totiž předjíždět kamion pouze rychlostí 120 a pán měl asi na tempomatu 160, tak si to vzal osobně

4) Na 50ce ve městě většinou jezdím 55 a to kolikrát mě někdo problikával, troubil, předjel odbočovacím pruhem, odstavným pruhem apod. bych mohl počítat na stovky případů

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený lfel

Hoši, zařaďte vyšší rychlo.. | 10.1.2018 11:21reagovat
avatar

Hoši, zařaďte vyšší rychlost: https://goo.gl/vmMhjs ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pepan

Hned úvod článku "Již mnoh.. | 10.1.2018 11:22reagovat
avatar

Hned úvod článku "Již mnohokrát jsme zmínili, že překračování povolených rychlostních limitů rozhodně nevede k vyššímu počtu dopravních nehod. Právě naopak...." dává jasně tušit, že autor rozhodně není nestranný a zcela devalvuje i ty autorovy názory, se kterými by se dalo i souhlasit (např. třicítka v obci je zhovadilost). Samozřejmě že překračování rychlosti vede minimálně k vyšší míře stresu a kritických situací na silnici a v případě nehody k fatálnějším následkům - z čehož vyplývá vše ostatní, včetně předpokladu většího počtu nehod. Navíc v dnešním hustém provozu stejně nikdo nic nenažene... A propos - stačí se podívat na typy lidí - řidičů pospíchačů, co bezohledně předjíždějí kde to jde i nejde. Již od pohledu to bývají frajírci, co si potřebují cosi dokazovat a léčí si tím své mindráky - rozhodně to nejsou psychicky vyrovnané osobnosti. No a pak to bývají ještě nerozumní a nezodpovědní mlaďoši...

Nepřihlášený Pepan

Reakce na: Souhlasím, že změna z 90 n.. | 10.1.2018 11:26reagovat
avatar

Monitorovací zařízení? No, tak to si nechte již rovnou implantovat čip pod kůži - není to jednodušší...? :-) P.S.: Je až s podivem, s jakou lehkostí jsou někteří (podobně jako vy) schopni a ochotni strkat svoji hlavu do pomyslné oprátky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dr.Aude

Reakce na: Monitorovací zařízení? No,.. | 10.1.2018 11:34reagovat
avatar

Já s Vámi souhlasím, že je to velmi zoufalé řešení, ale, nejsem ochoten obětovat životy členů rodiny, to radši obětuji vše ostatní. Neříkám, že je to nejlepší řešení, ale policie na silnicích není očividně dostatečná motivace pro dodržování předpisů. To, že je to napsáno v zákoně taky nefunguje, radary taky problém neřeší. Vždycky se najde dost a teď Vás budu citovat "řidičů pospíchačů, co bezohledně předjíždějí kde to jde i nejde" A prochází jim to, kdyby jim to neprocházelo, na silnici žádní nebudou. Co tedy navrhujete Vy?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Milan

Reakce na: Sám jsi debil. Za kolik my.. | 10.1.2018 11:39reagovat
avatar

Co tu resis spotrebu kup si kolo teda ja jezdi po meste tak za 22 na sto a je hedno jak rychle jedu padne tam trojka a na tu jezdim ceky den vyjimecne jdyz na to dupnu tak to preradi na dvojku.to je vyhoda silneho a jen trikvaltoveho automatu

Nepřihlášený Břetislav Černík

Reakce na: Pane Břetislave ty propočt.. | 10.1.2018 12:22reagovat
avatar

Vypadá to, že uvažujete jako státní zaměstnanec, který si v práci odpíchne svých 8 hodin a jde domu. V soukromém sektoru a u podnikatelů to funguje trochu jinak.

Nepřihlášený Jan Baltus

Jak vidím většina řidičů v.. | 10.1.2018 12:25reagovat
avatar

Jak vidím většina řidičů v ČR jsou experti na dopravu. Jako na všechno. Kdo kdy řídil např. v USA ví, že počet nehod je minimální i při snížené rychlosti, kolony a další neduhy dnešní dopravy jsou z jiné příčiny. Přeplněnost silnic bezohlednost a agresivita.

Nepřihlášený Břetislav Černík

Reakce na: Předpokládáte, že průměrný.. | 10.1.2018 12:30reagovat
avatar

Jak jsem psal, nejsem statistik a nemám přesné údaje. Jaký mají francouzi průměrný denní nájezd jsem nezjišťoval. Musíte zahrnout i spediční firmy atp. Ale i kdyby to bylo o řád nišší číslo, pořád je to v nepoměru s tím, co úředníci vyberou na pokutách.

Nepřihlášený JaRy

Frantíci připravují púdu p.. | 10.1.2018 12:41reagovat
avatar

Frantíci připravují púdu pro nařízení elektromobility. Čím nižší rychlost tím větší dojezd. Aby se vlastníci tesly necítili trapně, když to kvůli dojezdu musí krosit po silnici osumdesátkou.

Nepřihlášený Dan

Reakce na: Ono to s tím Německem není.. | 10.1.2018 12:41reagovat
avatar

Přesně tak, ovšem tohle málokdo chápe...

Nepřihlášený Ivo

Reakce na: Zasraní ekolevičáci se nez.. | 10.1.2018 12:42reagovat
avatar

Édouard Philippe je za Les Républicains, což je středopravicová strana, máš to nějaký pomotaný.

Nepřihlášený mezekmezek

Reakce na: AUT PŘIBÝVÁ OBROVSKÝM TEMP.. | 10.1.2018 13:05reagovat
avatar

To je blbost.

Jediná možnost (i když těžko proveditelná) je jízda všech vozidel s co nejvyrovnanější průměrnou rychlostí.

To znamená, že by všichni jeli stejnou rychlostí a je jedno, jestli 50 nebo 130 km/h. Potom klesne počet nehod, omezí se kolony...

Problém tedy je, že třeba na dálnici jede někdo 100, někdo 130 a někdo 160. Vzájemná rychlost je potom 60 km/h a to je už hodně velký rozdíl.

Nepřihlášený Aleš Pilař

Dobrý den. Další z řady di.. | 10.1.2018 13:07reagovat
avatar

Dobrý den. Další z řady diletantských článků týkající se rychlostních limitů. Ostaně stejně jako ty předchozí pouze obhajuje nekriticky potřebu jezdit rychle s autem. Při hustotě provozu jakou v současnosti máme v naší zemi je pro počet nehod rozhodujici počet vozidel na silnici. Tzn .měření a dodržování rychlosti počet nehod opravdu nemusí snížit. Určitě ale sníží fatální nasledky nehod. O tomto mají přesné závěry např. pojišťovny. Na rozdíl od dojmů a úvah autora článku.

S evropu se nerovnejme. V počtu úmrtí na silnicích je za námi už jen balkán, Řecko a Kypr. Je co zlepšovat. Stačí občas sundat nohu" z plynu".

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Hoši, zařaďte vyšší rychlo.. | 10.1.2018 13:15reagovat
avatar

To je zajímavé, mám řidičák 34 let, najeto přes 1,25 mil. Km, a ještě mne nikdo nikdy neproblikával, ne předjížděl odstavných pruhem, nevybržďoval apod.

Vy píšete, že se vám to stalo stokrát, měl byste se zamyslet, jestli není chyba na vaší straně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Freki

Reakce na: AUT PŘIBÝVÁ OBROVSKÝM TEMP.. | 10.1.2018 13:16reagovat
avatar

Dopravní nehody nezpůsobuje vysoká rychlost, ale až zastavení (o jiné auto, strom, svodidla, atd.)

Místo rychlosti by se měli zaměřit na bezpečnou vzdálenost a plynulost provozu. A dnešní nejen stacionární radary by dokázaly vyhodnotit vztah rychlosti a vzdálenosti mezi auty.

Pokud uznáme bezpečnou vzdálenost 2 sekundy, pak při 90kmh to bude 50 metrů, při 80kmh to bude 44 metrů.

Pro kolony by to mělo být přínosem. Kdyby bylo na frekventovaných silnicích dobře a rychle prováděny změny v maximální povolené rychlosti, asi by s tím nikdo problém neměl. Ale zase by nás museli nechat v noci a v málo frekventovaných časech jezdit klidně 160kmh i více.

Nepřihlášený Martin

To je ještě málo, snížil b.. | 10.1.2018 13:17reagovat
avatar

To je ještě málo, snížil bych to na 70. To je tak akorát pro můj nový velký jeden a půl tunový koráb z Boleslavi s litrovým tříválcem. A do kopce bych snížil povolenou rychlost na 50 abych nepřekážel provozu těch zbytečně silných aut.

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Dobrý den. Další z řady di.. | 10.1.2018 13:24reagovat
avatar

To je hrozná hloupost. Platilo by to v případě intervalu omezené rychlosti. Např. okreska 85-90kmh, dálnice 120-130kmh a postihy na obě strany. Pak zmizí většina nebezpečných situací. A o počtu úmrtí výrazně rozhoduje i použitá metodika, a kvalita vozového parku.

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Dobrý den. Další z řady di.. | 10.1.2018 13:29reagovat
avatar

Píšete o souvislosti s porušováním rychlosti, nehodách a jejich následcích a statistikách pojišťoven. Musím vás vyvést z obrovského omylu, nedávno byl na webu článek o nějaké statistice z Německa, která porovnávala souvislost mezi placením pokut a nehodovostí a značkou auta. Ze statistiky jednoznačně vyplynulo, že majitelé typů aut, kteří platí nejvíce pokut mají nejmenší nehodovost a naopak.

Nepřihlášený Tamůša

V pořádku to je... Dyk se.. | 10.1.2018 13:30reagovat
avatar

V pořádku to je... Dyk se kókněte, voni všici pičusi furt kmitajó tam a zpátky - ráno tauzend debilů vocud tam a vodtamtaď sem a navečír zasejc navopak... Keby fšici sedzeli na řiti doma, nemusel by nikdo nikam furt fárovat a mohli by chodzit pěšky!

Nepřihlášený čechoslovák

Ještě že se tuto muslimsko.. | 10.1.2018 13:57reagovat
avatar

Ještě že se tuto muslimskou zemi nechystám navštívit

Nepřihlášený smudla

Reakce na: Já s Vámi souhlasím, že je.. | 10.1.2018 14:30reagovat
avatar

v podstate s vami souhlasím to co se deje na silnici je do nebe volajici des, ale asi bych zacal tim at se zacne vic snazit policie ... take bych zavedl system pokut jako je v norsku, zavisly od prijmu, a tvrde jej dodrzovat, stejne tak jako psychotesty na rizeni osobniho vozidla, proste pokud je nekdo takovy magor jak vy rikate tak nema za volantem co delat a jak by za nej used tak by mnel jit do vezeni !

Nepřihlášený Aleš

Reakce na: Já s Vámi souhlasím, že je.. | 10.1.2018 14:33reagovat
avatar

Ony jsou špatné oba extrémy. Jak lidi jezdící výrazně rychleji než většina, tak i ti jezdící výrazně pomaleji než většina. Nikdo není zvědavý na loudálky, kteří jezdí po městě 40, mimo obec 70, a před každou zatáčkou téměř zastaví, protože nejsou řidiči, ale jen majitelé řidičáku. Natož aby si třeba někde mimo provoz vyzkoušeli, jak se jejich auto chová při krizovém brždění, při ztrátě trakce a podobně.

Řídím 14 let, posledních 7 let v podstatě minimálně 50 km denně, po městě 60-70 (ale taky 20-30 na místech, kde vím nebo předpokládám zvýšené riziko), mimo město podle situace klidně i 130, dálnice kolem 150. Prostě svižně, ale zase ne do extrému. 0 nehod, 2 pokuty za banální nebodované přestupky nesouvisející s rychlostí.

Překračování rychlostních limitů nutně neznamená nebezpečnou jízdu, stejně jako jejich dodržování nezaručuje tu bezpečnou.

Nepřihlášený spacir51

Reakce na: U nas by som zaviedol na d.. | 10.1.2018 15:58reagovat
avatar

Plně se pod to podepisuji. To by ale naši zákonodárci museli mít v hlavě i rozum.

Nepřihlášený Buttman

A co takhle jenom sedět ve.. | 10.1.2018 16:02reagovat
avatar

A co takhle jenom sedět ve stojícím autě, točit volantem, a dělat: brrrrrrm brrrm brrrrrrrm!

Ty dementi už brzo stejně nebudou ničeho jinýho schopní.

Nepřihlášený ep

No konečně! Snad to brzo b.. | 10.1.2018 17:55reagovat
avatar

No konečně! Snad to brzo bude i tady. A výrazné překročení rychlosti zabavit auto.

Nepřihlášený Ivo

Reakce na: Lidé, kteří neumí řídit, b.. | 10.1.2018 17:56reagovat
avatar

Ano, to je podstata problému. Ubývá dovedností lidí bezpečně ovládat vozidlo a přesto obdrží oprávnění, že to mohou dělat.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: To je zajímavé, mám řidičák.. | 10.1.2018 17:57reagovat
avatar

Jestli to není tím, že máš na střeše modrý maják a na bocích napsáno Pomáhat a chránit... :-)

Nepřihlášený pidalin

Zkuste se na to podívat i.. | 10.1.2018 18:50reagovat
avatar

Zkuste se na to podívat i z jinýho pohledu než z pohledu militantníha autaře kterej si chce jezdit jako král bez pravidel a nařízení. Tuhle tu někde psali že v ňáký vesnici donutili řidiče zpomalit tak že prostě před tu vesnici dali překážku která vyžaduje zpomalit. Je to sice debilní řešení, ale na debily (většina řidičů) je prostě potřeba jít s extrémníma řešeníma. Jak to chcete jako řešit vy? To že na rovinkách na vesnici jezděj kreténi 120 a jedou vedle sebe do zatáčky za kterou neni vidět? To nejsou žádný výmysly, to u nás v Třebestovicích běžně vídam a pokud na tyhle paka bude fungovat jedině zaminování silnice, tak jsem pro.

Nepřihlášený pidalin

Reakce na: Souhlasím, že změna z 90 n.. | 10.1.2018 19:05reagovat
avatar

Dr.Aude: Konečně to někdo napsal! To co jste popsal je realita a skutečná kultura řidičů dementů a je potřeba po nich jít tvrdě. Jde přece o životy nás a našich blízkejch, nechápu jak se jich může někdo zastávat. Jenom protože oni jezděj bezpečně jim přece nemůžeme dát výjimku aby jezdili 130 po okreskách. Na dálnicích se dost bojim, sice neřídim, ale když mě někdo veze, tak mam někdy dost strach, takhle si jedete těch normálních asi 120 - 140 a kolem vás svištěj auta že z nich vidíte jenom rozmazanou čáru, tak kolik jako jezděj? Rozhodně ne 130, ani 150 a možná ani 180. Proč to policie toleruje? Proč maj ještě řidičáky a auta? Nedokážu to pochopit. To je takovej problém dát na dálnici radary a rovnou je fotit?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pidalin

Reakce na: AUT PŘIBÝVÁ OBROVSKÝM TEMP.. | 10.1.2018 19:09reagovat
avatar

Neřekl bych že aut přibejvá, jasně v rodinách těch autařů asi jo, ale co vidim okolo sebe je pravej opak, spousta lidí v mym okolí se auta naopak zbavuje, protože zjistili že ty desetitisíce ročně jim za to nestojej. Ne každýmu to stojí jenom kvůli lenosti jít na vlak, nebo taky někdy jít třeba nakoupit pěšky. Já nechápu co se to s dnešníma lidma stalo, ani kilák pěšky by nešli. Když jsme byli malí, tak jsme chodili s mámou na nákupy a tahali jsme to v igelitkách a MHDčkem a přišlo nám to uplně normální, nic ponižujícího ani jinak otravnýho, prostě naprosto obyčejná činnost. Dneska některý lidi bez toho auta ani nevynesou smetí. Tady u nás na vesnici jsem byl svědkem toho jak rodinka jela autem podívat se na náměstí na ohňostroj, normální přísaham bohu že nekecam, ale jeli asi 300 metrů autem na náměstí! Co to s těma lidma proboha je?

Nepřihlášený hb83

Pro Renaulty dobrý | 10.1.2018 19:17reagovat
avatar

Pro Renaulty dobrý

Nepřihlášený Lojza

Jak se zdá, o výši vybranýc.. | 10.1.2018 19:21reagovat
avatar

Jak se zdá, o výši vybraných pokut jde všem, o bezpečnost provozu nikomu. Stejně jako v České Republice. Utajená vozidla naší policie jsou toho příkladem. Prevence je pasé, cílem je nachytat co nejvíc provinilců a co nejvíc jich zinkasovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený marfy 33

Reakce na: Vidím v tom evidentní lobb.. | 10.1.2018 21:22reagovat
avatar

Tak tohle má logiku. Když koncern zalobuje nižší rychlost, nikoho netrkne, že má v autě motor ze sekačky. Emise v poho.

Nepřihlášený Bohuslav Hamáček

Reakce na: opet bych zavedl bezce s p.. | 10.1.2018 21:43reagovat
avatar

Už děda mně varoval : Nejez nikdy žáby !! A zde jsou následky.

Nepřihlášený

Reakce na: Jen aby se francouzi nepře.. | 10.1.2018 23:12reagovat
avatar

Nevím nevím ,ale čas strávený na cestu do práce mi nikdo nehradí.

Nepřihlášený JohnST

Francuzsko uz nepatri do n.. | 10.1.2018 23:44reagovat
avatar

Francuzsko uz nepatri do normalne uvazujucich krajin. Prejavuje sa to vo viacerych oblastiach. Ludia si tam volia magorov a co asi vymysli magor?No hovadinu.

Nepřihlášený j

Reakce na: Dr.Aude: Konečně to někdo.. | 11.1.2018 01:13reagovat
avatar

"takhle si jedete těch normálních asi 120 - 140 a kolem vás svištěj auta že z nich vidíte jenom rozmazanou čáru, tak kolik jako jezděj?" - jestli nebude problém třeba s vnímáním... jako u toho člověka, kterého vyhodili z práce, kde krmil želvy, protože jednoho dne otevřel výběh a "frnk, frnk, želvy zdrhly".

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dragoun

jak prozirave,neni nic jed.. | 11.1.2018 04:17reagovat
avatar

jak prozirave,neni nic jednoduššiho jak Francii vynechat ze sveho dovolenkoveho repertoaru...

Nepřihlášený nakobyl

Nakonec ekonomická rychlos.. | 11.1.2018 06:41reagovat
avatar

Nakonec ekonomická rychlost jakéhokoliv kýblu je 70-80.

Nepřihlášený Buttman

Reakce na: "takhle si jedete těch nor.. | 11.1.2018 08:15reagovat
avatar

Haha :D dobrej fór, taky bych to tak viděl.

Já po dálnici nejezdim, protože bych se tam unudil v jakýkoliv rychlosti, ale pán zřejmě jezdí tam kde se testujou Veyrony, jinak si ty rozmazaný čáry nedovedu vysvětlit. :D

Nepřihlášený Buttman

Reakce na: Dr.Aude: Konečně to někdo.. | 11.1.2018 08:44reagovat
avatar

Milý pane, protože vy nezvládáte standartních 130 na dálnici tak já nebudu jezdit na okreskách 80.

Ano máte pravdu že je rychlost nebezpečná, ale ne díky těm co jezdí rychle.

Jen jestli vy nechcete abych do vás napálil v nižší rychlosti, až mi někde na křižovatce nedáte přednost, jak to tihle šneci rádi dělávají.

Nikdy mě neohrozil žádnej rychlík v nadupanym bávu, ale pomatený důchodci a vyjukaný ženský se mě pořád snaží zabít, a to i na parkovišti.

Za celej život se měl jedinou nehodu, taky kvůli rychlosti, ale trochu jinak než si myslíte.

Moje motorka byla rychlejší než mozek důchodce stojícího se zhasnutými světly na křižovatce.

Vypadalo to že je odstavenej u krajnice, jinak tam bylo prázdno.

Tak jsem za to vzal, což bylo schodou okolností asi právě ve chvíli kdy si kmet uvědomil že má přednost a vjel do křižovatky.

On to odnesl promáčklým blatníkem a já se trochu proletěl a zlomil si nohu.

Taky mi sebrali na rok papíry, protože přednost sem nedal já.

Co na tom, že jsem čekal věčnost jestli se dědek pohne. Kameru jsem ještě neměl a dědek tvrdil že sem nezastavil na stopce a rovnou vjel do křižovatky.

Toliko k rychlosti.

Podle mě by spíš měla bejt na střeše každýho auta kontrolka, která by svítila když by byl řidič teenager, zdrogovanej, spící, mrtvej a nebo senilní.

Tim by se zabránilo 90% nehod a rychlost by mohla bejt omezená pouze zdravým úsudkem řidiče.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan Štulc

Poslední případ,5 nabouran.. | 11.1.2018 09:50reagovat
avatar

Poslední případ,5 nabouraných aut,6 zraněných,jeden mrtví....opět kolona a jeden chce předjíždět, nebýt té kolony a auta by byla po silnici rozložena s daleko větším rozestupem,tak se toto nestane !!! ZVÝŠIT RYCHLOST A NE ZPOMALOVAT DO ŠPUNTŮ A KOLON !!!

Nepřihlášený Surcuf

Reakce na: Co je to jedno o? A snižov.. | 11.1.2018 10:18reagovat
avatar

No ono se taky jaksi snadněji naskakuje na kamion v 80-ti než v 90-ti.................

Nepřihlášený honzafi

Ze země mají chalífát, ve.. | 11.1.2018 12:26reagovat
avatar

Ze země mají chalífát, ve kterém už jsou původní obyvatelé cizinci, podobně jako Němci a další naše západní rádoby vzory, ale vlastní lidi budou buzerovat. To je fakt pokrok.

Nepřihlášený Adam Šťastný

Reakce na: Bože ty seš debil, tak poj.. | 11.1.2018 14:27reagovat
avatar

A spotřeba pujde kam hlupáku?

Nepřihlášený Jirka

Může pan ctěný autor sděli.. | 11.1.2018 22:17reagovat
avatar

Může pan ctěný autor sdělit, jaký je rozdíl v tom, zda si řidič "hlídá místo koukání na vozovku" osmdesátku místo dosavadní devadesátky? Tak i tak na ten tachometr kouká...

Nepřihlášený zarathustra

Reakce na: Sám jsi debil. Za kolik my.. | 12.1.2018 03:29reagovat
avatar

poridis si automat a bude to nebudes mit starosti jesli pojedes na 5 nebo 4 ci 6

Nepřihlášený Dr. 120L

Souhlasím se snižováním, t.. | 12.1.2018 10:18reagovat
avatar

Souhlasím se snižováním, tupců, kteří si pletou silnici se zádodní dráhou je hodně a je potřeba s nimi skoncovat. Požaduji radar každých 100m a kdo překrocí, bác ho, rovnou ustřelit palici ... šmejdi řidičský ....

Nepřihlášený Bran

Reakce na: No, pokud to omezení zaved.. | 12.1.2018 16:57reagovat
avatar

ale mají pravdu... když vidíš že je silnice blbě nakloněná nebo děravá, tak tam pojedeš 130?? inteligentní řidič přizpůsobí jízdu tak aby byl v "bezpečí", kdežto debil pojede 130 vyseká se, a pak nadává na stav silnice

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pidalin

Reakce na: Milý pane, protože vy nezv.. | 12.1.2018 17:07reagovat
avatar

Já vubec neřídim, takže psát o mně že nezvládam 130 je mimo. Každopádně je to maximální povolená rychlost a pokud mě urážíte že "nezvládam víc" tak by si měla asi policie přijít pro váš řidičák, protože evidentně porušujete zákon. ;-) Jízdu rychlostí nad 150 jsem zažil několikrát, dokonce i 180 a fakt jsem se bál, nemusim to auto ani řidit abych cejtil jak to v tý rychlosti brečí a jak málo stačí k tomu aby to auto dostalo smyk když třeba zafouká vítr. Ve Španělsku když jsme jeli těch 170 a víc a zafoukal vítr, tak to to auto tlačilo do vedlejšího pruhu, takže fakt vám připadá normální těmahle rychlostma jezdit a urážet lidi co jedou "jenom" 130 protože je jim život cennej?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pidalin

Reakce na: Milý pane, protože vy nezv.. | 12.1.2018 17:09reagovat
avatar

Mimochodem s těma nadupanejma bávama pěkně kecáte. Stačí se podívat na záběry z něhod, reportáže v TV, zjistit si čim jel někdo kdo ožralej někoho přejel. Skoro ve všech případech je to bávo nebo meďák. ;-) Tak mi neřikejte že lidi v nadupanejch kárách nás neohrožujou, statistika mluví jasně, zabíjej nás.

Nepřihlášený Bran

Reakce na: No, pokud to omezení zaved.. | 12.1.2018 17:17reagovat
avatar

jen ať to snížej na 80... ŘIDIČI nepotřebujou čumět na ukazatel rychlosti, jelikož jim to stačí sluchově, a ti ostatní je to jejich boj...

spíše než snižování rychlosti, by to chtělo více úsekovejch radarů, radary instalované přímo ve značkách a více klasickejch radarů....

opravdu si užívám, když nějakej debil co nezná DP, na mě bliká na dálnici, a v pravém pruhu jezdím vždy, když sedím v náklaďáku, nikdy jindy ne...

největším problémem sou samotní řidiče, než rychlost, co si myslí, že jim vše patří...

Nepřihlášený Inoz

Ty hloupé kecy o koukání n.. | 12.1.2018 17:53reagovat
avatar

Ty hloupé kecy o koukání na tachometr místo na silnici si v článku mohli odpustit. Ubozejsi záminku co se týká rychlosti snad ani nelze vymyslet.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: ale mají pravdu... když vi.. | 12.1.2018 18:57reagovat
avatar

Je vidět, že jezdíš sockou a nikdy jsi za volantem neseděl, když kecáš takové hovadiny...

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Jak se zdá, o výši vybranýc.. | 12.1.2018 19:03reagovat
avatar

Aby měl zákon účinek, musí být vymahatelný. A vymáhat ho můžeš jen tak, že budeš měřit rychlost skrytě, aby řidiči nespoléhali na to, že měření včas odhalí a zpomalí a po projetí okolo radaru opět zrychlí. To pak skutečně nemá smysl. A když jsme tak u toho - jak jinak, než pokutováním nebo odebíráním papírů donutíš lidi dodržovat předpisy?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Aby měl zákon účinek, musí.. | 13.1.2018 10:16reagovat
avatar

To je přece nesmysl. Existují statistiky nejnebezpečnějších míst (počet nehod za rok), kde by ono veřejné měření nebo jen viditelná přítomnost PČR toto číslo snížila. Měřit v úseku s dobrou viditelností, kvalitní čtyřproudou silnicí, kde nebyla jediná vážná nehoda, s cílem vybrat co nejvíce pokut je jen buzerace.

Policie není další oddělení berňáku s cílem vybrat co nejvíce daní do státního rozpočtu. Už jen přiznání, že politici po zavedení nových pravidel silničního provozu počítají s tímto efektem a dokonce vyčíslují přínos o státní rozpočet je odporná.

Je to stejné jako tzv. šmejdi, kteří za poskytnutí služby nic nechtějí, ale mají vysoké penále za odstoupení od smlouvy.

Nepřihlášený Buttman

Reakce na: Já vubec neřídim, takže ps.. | 13.1.2018 23:00reagovat
avatar

Po dálnici nejezdim, mam to daleko. Ale 130 neni problém ani na okresce když je pěkná, prázdná, a přijde nějaká dlouhá rovinka.

Jak jsem říkal, záleží na úsudku.

Mnohem horší je když někdo neumí jezdit ani padesátkou, to je vám pak omezení rychlosti nanic.

Chápu že když máte kus plechu co se klátí ve větru a při 150 se mu kouří z motoru, tak vám přijde cokoli nad stovku jako rychlost, ale já sem s větrem nikdy problémy neměl a když jedu stovkou tak mám pocit že stojim na místě.

Ve fiatu 500 (v tom starym) je i osmdesátka smrtící rychlost, proč já se mám všude ploužit jako slimák jenom proto že někdo jezdí v autíčku na klíček.

Pokud je někdo idiot tak pojede jako kripl i ve škodovce, a že takovejch je.

Tim že omezíte rychlost i nám ostatním, nic nezlepšíte, spíš by to chtělo dělat pravidelně přezkoušení z dopravních předpisů po několika letech.

Jakej je rozdíl v tom, když předjíždím pomaleji jedoucí vozidlo a zvýším krátkodobě rychlost nad limit, což je povolené, a tím, když na tom samém úseku zvýším rychlost aniž bych někoho předjížděl?

V čem je to nebezpečnější? Proč za to mám dostat pokutu? Proč musím pořád čumět na tachometr aby mě náhodou nezměřili?

Nevím kde žijete, ale tady na Šumavě je to samá zatáčka, a plno debilů co jezdí 70 všude i v obci, jako kdyby měli zaseknutej plyn, taky jezdí prostředkem takže pořád vymetám okraje silnice protože tihle neuhýbají. A když se za někým takovým ploužíte půl hodiny každej den, tak nechcete jezdit jako on když máte šanci to trochu protáhnout.

No a koho myslíte že chytí? Toho blba co mě celou dobu brzdí a pak si prosviští vesnicí sedmdesátkou, zatím co já poctivě zpomaluju na padesát (někdy i 40 nebo 30 podle situace, tvaru a stavu vozovky) toho rozhodně nechytí, ale mě mají buzerovat za 120 na jediný krátký rovince co mám v okruhu 20km?

Ale co, já se na vaš remcání můžu víte co, tady policajta vidíte jenom když si jede do krámu pro koblihy, a každej si tu jezdí jak chce, takž nějaký va..

Nepřihlášený

To je dělané pro Škodovky.. | 14.1.2018 21:08reagovat
avatar

To je dělané pro Škodovky aby mohli využít svou maximálku a přitom nezdržovali.

Nepřihlášený dave

Reakce na: Sám jsi debil. Za kolik my.. | 8.2.2018 13:19reagovat
avatar

zkusili jste si treba taknejak spocitat, kolikrat se otoci motor, na delku jizdy? otoci se vicekrat na 3, nebo na 5? a jeste pri nizsi rychlosti na nizsi stupen? taky vidim lepsi volbu vyssi rychlost a vyssi rychlostni stupen... btw, argument o tom, ze ekonomika trati je dost falesna. kdyz kazdy bude v zacpe hodku navic, stejne musi udelat svou smenu. ekonomika na tom jewn videla, protoze vysi spotrebni dan z vice projeteho benzinu. u nas jeste zdanenou podruhe DPHckem.

Nepřihlášený Stichon

Reakce na: Já vubec neřídim, takže ps.. | 11.2.2018 08:08reagovat
avatar

Já neřídím, ale vim lépe co je nebezpečné, než vy všichni co řídit umíte. Vy byste měl jít rovnou do vlády. Glosa s korelací rychlosti a smyku mě rozesmála jak už dlouho nic! :D

Nepřihlášený Sochus

Zakázal bych auta s objeme.. | 11.2.2018 09:21reagovat
avatar

Zakázal bych auta s objemem nádrže větším, než 50 litrů. V boji s terorismem už podobná nařízení fungují - viz. velikost zásobníků ve zbraních.

Nepřihlášený MM

Reakce na: Ty to máš popletený. Jestl.. | 16.2.2018 15:45reagovat
avatar

Obecně lze akceptovat tvrzení že při stejných otáčkách bude mít motor stejnou spotřebu - což ale platí ve vztahu otáčky/spotřeba a ne ujetá vzdálenost/spotřeba.

Z toho plyne, že pokud pojedete z Prahy do Brna při daných otáčkách na 6 (řekněme za 2 hodiny), tak při stejných otáčkách na 4 pojedete pravděpodobně hodiny 3 a tím spotřebujete 150% paliva vůči té jízdě na 6.

Snad to jako vysvětlení stačí.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše