Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil
26.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Nejen software, ale i hardware vozu prozkoumal zjevně velmi šikovný člověk. A Tesle Model 3 zveřejnil spoustu úplně nových informací.
Ačkoliv ohromující čísla o počtu dodaných Tesel Model 3 zákazníkům napříč kontinenty zatím chybí a přinejmenším ještě chvíli chybět budou, o prvních sériových kusech se toho dozvídáme stále více. Objevují se nové a nové zprávy o fungování vozidla v denním provozu, nedočkaví konkurenti rozebírají auta, aby Tesle nahlédli pod sukni, novináři zkouší, kolik opravdu „žere” a zvědaví „ajťáci” lámou její software.
Po stránce mechanické nám toho zatím nejvíce řekl Sandy Munro vlastnící firmu rozebírající auta, který už při zběžném ohledání objevil spoustu kvalitativních i logických nedostatků. Jenže u tohoto auta je to jen jedna s jeho slupek. Moderní vozy mají výkonné počítače a elektromobily, byť se to nemusí zdát, je potřebují také.
Zejména akumulátory jsou velice citlivé na zacházení a je u nich potřeba sledovat spousta parametrů, na jejichž základě je pak proud odebírán a i dodáván. Hacker, který si na internetu říká „Ingineerix”, proto zaměřil svoji pozornost právě na software, konkrétně u palubního systému automobilky, a dostal se do tzv. továrního módu. Tam standardně mají přístup jen zaměstnanci společnosti a skrývá se v něm mnoho zajímavých údajů.
Tovární mód je režim softwaru ve všech vozech Tesly, ve kterém se provádí závěrečné zkoušky před vypuštěním automobilu z továrny. Předprodejní diagnostika v sobě skrývá panel nástrojů ukazující zajímavé informace o hnacích jednotkách. Tesla nám dosud vlastně ani neřekla, jakou přesnou kapacitu mají akumulátory Modelu 3, teď vidíme i to.
V tomto konkrétním voze (číslo se může lišit kus od kusu, pokaždé ale bude podobné) jde o 76 kWh, což je o něco více než tradičně udávaný 74 nebo 75 kWh. Ingineerix ale říká, že tohle je pouze teoretická hodnota, že akumulátor ponechává malou část své kapacity bez využití právě s ohledem na zachování životnosti. 76 kWh tedy ani do tohoto kusu „nenatankujete”, maximum je prý 72,5 kWh, 3,5 zůstává onou rezervou.
Jakési servisní menu pak ukázalo i maximální vybíjecí proud 1 200 A, což je překvapivě vysoké číslo vzhledem k relativně malému akumulátoru Modelu 3. Pro srovnání Model S P100D se 100 kWh baterií nabízí 1 300 A, ale nesmí se zapomenout, že S je vrcholový model, Model 3 je základ. Oněch 1 200 A nelze ani u výkonnější varianty současné „trojky” reálně využít, je takto koncipován pro budoucí výkonnou variantu se dvěma bateriemi a dvěma elektromotory. Ta bude díky tomu moci vysávat energii z obou baterek dostatečně rychle, aby nakrmila oba motory. Slibované dynamičtější provedení Tesly 3 AWD by mohlo dokonce zadní nápravu krmit 800 A a přední 500 A, tvrdí Ingineerix, podle nějž lze i to z palubního software vyčíst.
Tento člověk navíc vůz „neprolezl” jen softwarově, podíval se mu pod kůži i fyzicky. A objevil další zajímavé věci. Hovoří například o velkém otvoru u přední nápravy, připraveném pro onen motor. Prý by se tam vešlo malé dítě nebo by se uvnitř dalo něco pašovat, pokud by někdo měl zájem... Zmiňuje také, že v Model 3 není jediná klasická pojistka, jen ty virtuální. Všiml si, že všechny počítače v autě jsou chlazené kapalinou z hlavního chladícího okruhu a zaskočilo ho použití CFRP (plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny) pro horní rameno přední nápravy. Celkově hodnotí konstrukci Modelu 3 jako chytrou a relativně kvalitní, alespoň v případě zkoumaného, nedávno vyrobeného kusu - dříve viděl horší.
Zdá se tedy, že na Tesle Model 3 je spousta věcí hodných zkoumání a snad i nasledování. A také, že je softwarově či hardwarově připravena na spoustu dalších novinek (třeba i vyhřívaná zadní sedadla, zatím nedostupná). Tesla s ním tedy má nakročeno k úspěchu, zatím jej „jen” nedokáže vyrobit v dostatečném množství a kvalitě. A také při výrobě čehokoli něco vydělat.
Podívejte se níže pro dokreslení na obrázek z továrního módu palubního systému a také na první měření výkonu. Tady Tesla za očekáváními rozhodně nezaostává...

Otisk obrazovky z továrního módu systému Tesly Model 3 ukázal několik zajímavých informací






















Podobně zajímavé detaily ukázalo fyzické zkoumání útrob vozu




Model 3 už má za sebou i první měření výkonu a točivého momentu na válcovém dynamometru
Zdroj: Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
