Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje
14.2.2019 | Petr Prokopec
Až hrůzu nahání pokus zabrzdit z co nejvyšší rychlosti s Ferrari a Porsche před samým koncem ranveje, za nímž už následuje jen širé moře. Zejména Chris Harris tady ukázal velké srdce.
Již jen pár hodin nás dělí od vůbec prvního víkendu, během kterého zamíří na obrazovky hned dvě motoristické show. V pátek bude již tradičně debutovat další díl The Grand Tour, kde se v rámci šesté epizody třetí série dočkáme výletu Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye do Číny. My si ovšem dnes hodláme posvítit hlavně na nedělní debut, tedy na první epizodu šestadvacáté série Top Gearu. Ta bude šita dle klasického formátu, pročež dostaneme test Suzuki Ignis a hvězdného hosta Jamese Marsdena.
Většinu stopáže ale bude okupovat srovnání dvou netypických „kombíků”, jimiž samozřejmě nejsou Škoda Octavia a Hyundai i30 s litrovým tříválcem pod kapotou. Matt LeBlanc zvolil Ferrari GTC4Lusso, zatímco Chris Harris usedl za volant Porsche Panamera Turbo Sport Turismo. Tito dva praktičtí zástupci italské a německé značky se pak zúčastní vskutku zajímavého srovnání, jež spočívá nejprve v dosažení co nejvyšší možné rychlosti a poté v následném brzdění.
Daný úkol na první pohled vypadá jednoduše, zvláště když jako místo klání byla zvolena letištní ranvej. Podstata je ale jinde - smyslem je dosáhnout co nejvyšší rychlosti, tedy zabrzdit na poslední chvíli před koncem ranveje. Ta navíc není zrovna běžná, hned ze tří stran je lemována mořem. Dvojice moderátorů totiž zamířila do norského Molde, kde byla 2 220 metrů dlouhá ranvej vybudována na okraji města na jednom ze šelfů. Nejde tedy zrovna o nejbezpečnější místo na světě, a to ani pro letadla, ani pro automobily.
Pokud by vás zajímalo, kdo toto srovnání vyhraje, pak rovnou můžeme zmínit, že LeBlanc zvládne s Ferrari dosáhnout rychlosti 285 km/h, zatímco Harris se s Porsche rozjede „pouze“ na 265 km/h. Je to však on, kdo více ohromí, neboť Panamera skončí opravdu jen malý kousek od poslední bariérou mezi ranvejí a nepříjemnou koupelí. Je přitom třeba dodat, že Němec je o poznání obéznější než Ital.
Nic bližšího k první epizodě nového Top Gearu nemůžeme dodat, zmínit však lze, že v plném proudu je již natáčení sedmadvacáté série. Té se již LeBlanc nezúčastní, pořad se rozhodl na vlastní přání opustit. Spolu s ním pak byl odejit i Rory Reid, přičemž jejich místa zaujmou Freddie Flintoff a Paddy McGuinness. Ti zatím mnoho nadějí i nadšení nevzbuzují, první zmíněný si pak navíc aktuálně vysloužil další palce dolů.
Flintoff totiž se štábem zamířil do Mansfieldu, kde se zúčastnil rallye napříč centrem města. Přitom usedl za volant Subaru Brat, modifikovaný japonský pick-up ze 70. let minulého století ale zjevně byl nad jeho síly. Při druhém průjezdu tak Flintoff naboural do konstrukce místního tržiště, které poškodil, stejně jako vůz. Ke zraněním ale naštěstí nedošlo, Subaru zůstalo i po nárazu provozuschopné.
K podobným událostem dochází při natáčení motoristických pořadů vcelku pravidelně, ostatně třeba takový Hammond by mohl vyprávět. A to nejen o své nehodě s Rimacem Concept_One, havarovat totiž bude i v nadcházející epizodě The Grand Tour. Ovšem jeho reputace je někde zcela jinde než ta Flintoffova - a dle toho je i jakýkoliv incident vnímán jinak - na jedné straně jako zdroj pobavení, na druhé jako ostuda.
Flintoff tedy míří do Top Gearu s aurou nepříliš schopného řidiče. To není zrovna ideální kompozice pro start nové kariéry. Je tedy dost možné, že se spolu s Paddym McGuinnessem dočká takového odmítnutí a nenávisti, jako svého času Chris Evans. Je přitom otázkou, co by BBC dělala poté - zda poslala Top Gear definitivně k ledu či hledala (další) nové moderátory.
První epizoda nového Top Gearu nám přinese zajímavé srovnání Ferrari GTC4Lusso a Porsche Panamera Turbo Sport Turismo. Níže se pak můžete podívat i na havárii Freddiho Flintoffa, stejně jako na upoutávku na konkurenční The Grand Tour
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry