Reklama

I elektromobily „žerou”. Tady je, kolik spotřebuje každý z nich

 | 80 příspěvků | 13.8.2015 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Martin Slezák

Zajímavé, ale vlastně logi.. | 13.8.2015 15:14reagovat
avatar

Zajímavé, ale vlastně logické. Pokud někdo postaví auto s hmotností a odporem vzduchu jako Golf, bude jeho pohyb energeticky stejně náročný jako u Golfu. Elektromobil má navíc akorát rekuperaci, ale ta při konstantní 90 asi moc neudělá, jak ukazuje i to měření.

Takže jediná výhoda má být vyšší účinnost motoru. To je ale dost nezajímavé, když většina elektriky se světově dělá z uhlí. A ona ani ta jaderná není čistá, když se musí něco vytěžit něco postavit něco udržovat něco ukládat.

Zajímavé, děkuji. Není to převratné, ale otevírá to oči.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Zajímavé, ale vlastně logi.. | 13.8.2015 15:19reagovat
avatar

elektrofilove budou argumentovat tim, ze elektromotor je to kouzlo. jo, je ale dokud budou mit baterky denzitu zlomkovou oproti benzinu nebo nafte i kdyz se zapocita faktor elektromotoru... je to o nicem. kor kdyz se to neda nabit driv jak za hodinu a stejne je v nadrzi 30 litru v aute vazicim pres 2 tuny...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Par Kur

Reakce na: elektrofilove budou argume.. | 13.8.2015 15:26reagovat
avatar

Jo, je to zatím slepá větev tlačená shora. Bez všech dotací by se neprodalo nic. A i tak je to drahé až to bolí.

Nepřihlášený RoVi

Vadí mi lži, dotace, pokus.. | 13.8.2015 15:30reagovat
avatar

Vadí mi lži, dotace, pokusy dělat z lidí blbce. Jako zero emissions, spotřeba litr na sto atd. Když to někdo chce vyrábět, jo. Když to někdo chce kupovat, jo. Ale rád bych se toho neúčastnil. Bohužel nemůžu. Vážně svoboda...

Nepřihlášený JaRy

K elektromobilům mám oblíb.. | 13.8.2015 15:32reagovat
avatar

K elektromobilům mám oblíbený výrok... elektromobily mají výfuk v komínu elektrárny Prunéřov.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dalibor

A hele, Tesla žere nejvíc,.. | 13.8.2015 15:37reagovat
avatar

A hele, Tesla žere nejvíc, tudíž nejvíce zatěžuje prostředí, zakázat, napařit pokutu, sešrotovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený De XTR

Tento výpočet ekvivalentu.. | 13.8.2015 15:39reagovat
avatar

Tento výpočet ekvivalentu spotřeby je pro zákazníka mnohem výmluvnější a logičtější než ten od EPA (USA). Sice tam o spotřebě elektromobilů nemlčí jako EU, ale vezmou tu vstupní energii v benzinu a podle ní udělají ekvivalent elektromobilu. Tj. pokud má například auto 5 litrů na 100, pro EPA je to 43 kwh. Tj. když pak má Leaf třeba třech 15 kwh na 100 km, je to jako by jezdi za 1,74 litru :-D To je podle mě také zavádějící a zcela záměrně, protože to auto prostě za ekvivalent 1,74 litru nedokáže jet nikdy a nijak. Jezdí za ekvivalent spotřeby cirka 5 litrů jak je uvedeno tady.

Každý si rád míchá hrušky s jabkama, aby mu to vyšlo. To už je mi snad i milejší i přístup EU, která na elektriku prostě dlabe a je to 0 litrů, 0 CO2, 0 všechno. Aspoň princip :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený De XTR

Reakce na: A hele, Tesla žere nejvíc,.. | 13.8.2015 15:40reagovat
avatar

Tak ona nežere moc. Ale je to prostě... luxusní elektrický auto. Celá pravda. Ohledy k přírodě v něm vidí jen hodně velký fantasta :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Tak ona nežere moc. Ale je.. | 13.8.2015 15:42reagovat
avatar

+1. ale to uz je proste muskuv marketing ktery mu priblbl amici zerou a tvari se jako spasitele zeme. ono je jich i tady dost, ale aspon mu tu nikdo nesype prachy do firemni kasy pres povolenky ktery plati jiny vyrobci. uf.

Nepřihlášený E15

ten článek mi celý připadá.. | 13.8.2015 15:44reagovat
avatar

ten článek mi celý připadá jako poněkud nesmyslný petrolhedí blábol, navíc je naprosto zkreslující. Kámenem úrazu jsou ty koeficienty 0,3 (benzin) a 0,35 (nafta), které jsou tam použity naprosto nadbytečně a celý výsledek brutálně zkreslují v neprospěch elektromobilů. Navíc ony nejsou jen uhelné elektrárny, že... Když do úvahy zapojíte jadrné elektrárny, tak bude závěr jaký? Hmm?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený andy

auto bez konkurencie, vaše.. | 13.8.2015 16:40reagovat
avatar

auto bez konkurencie, vaše škodovečky nemaju šancu na teslu - tá je 1000rokov popredu

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jano

uz by ste mohli prestat op.. | 13.8.2015 16:49reagovat
avatar

uz by ste mohli prestat opakovat tie primitivne reci o uhli.

celosvetovo sa sice pouziva uhlie na vyrobu elektriny v 40%, lenze elektrina je potrebna aj na vyrobu ropy.

na slovensku sa z uhlia vyraba 13% elektriny.

v cechach 54% elektriny je z uhlia, takze dufam, ze doma elektrinu nepouzivate, lebo vase domovy maju potom výfuk v komínu elektrárny Prunéřov. Picus.

udaje su za rok 2012, novsie som nenasiel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený runner42

Marku, spotřebu elektrické.. | 13.8.2015 16:51reagovat
avatar

Marku, spotřebu elektrické energie u elektromobilu nelze počítat z kapacity jejich akupacku.

Musíte počítat, kolik kilometrů bylo ujeto na elektřinu měřenou na příkonu nabíječky. To je množství, které platíte.

Účinnost motoru je sice zajímavý údaj, ale pro výpočet spotřeby podružný.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený runner42

Reakce na: uz by ste mohli prestat op.. | 13.8.2015 17:00reagovat
avatar

jano> oblíbená demagogie scvrklých zelených mozečků...

Zaprvé ropa se nevyrábí.

Zadruhé když se ropa zpracovává, tak benzín je lehká frakce, která by se obešla bez jakékoliv elektrické energie. Koneckonců se benzíny a petrolej z ropy destilovaly dávno před dobou elektřiny.

Elektřina se dnes skutečně používá. Hodně energie je potřeba na získání těžkých frakcí.... holt jestli chcete mazut a asfalt, musíte si přitopit. To ovšem nejsou produkty pro automobily se spalovacím motorem.

Zobrazit reakce..

vana

Reakce na: Marku, spotřebu elektrické.. | 13.8.2015 17:56reagovat
avatar

runner: správně, jednak uvažovaná účinnost elektromotoru 90% je celkem špičková hodnota, při nižší zátěži poměrně dost klesá ale hlavně tam chybí započítat účinnost akumulátorů, nabíjecí elektroniky a výkonových měničů. Tinul bych si že celkových 70-75% bude už hodně dobré číslo ...

Nepřihlášený Lovap

Reakce na: K elektromobilům mám oblíb.. | 13.8.2015 18:25reagovat
avatar

Ja mám tiež výrok: klasické automobily majú výfuky dva, z toho jeden je v elektrárni.

Nepřihlášený Lovap

Reakce na: jano> oblíbená demagogie s.. | 13.8.2015 18:30reagovat
avatar

Kecy. Síce by sa benzín z ropy bez elektriny vyrábať dal, ale bolo by ho podstatne menej ako sa dnes vyrába, prípadne by to bolo za podstatne väčšieho odberu inej energie, napríklad tepelnej - a tá sa takisto musí nejako vyrobiť, že ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený runner42

Reakce na: Kecy. Síce by sa benzín z.. | 13.8.2015 19:05reagovat
avatar

Lovap> To je samozřejmě pravda.

Elektřina je ovšem narozdíl od ropy pouze přenosové médium energie získávané z jiných primárních zdrojů. Například z ropy. Proto argumentovat, že pro zpracování ropy je potřeba nějaké elektrické energie, když se ta samá z té ropy vyrábí, je poněkud padlé na hlavu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený runner42

Lovap> Představ si to takt.. | 13.8.2015 19:12reagovat
avatar

Lovap> Představ si to takto... Zrušíme zpracování ropy - ušetříme elektřinu, kterou pro zpracovávání používáme a přijdeme o elektřinu, kterou z ropných produktů získáváme.

Budeme mít na konci elektřiny více, nebo méně? Budeme ji mít méně, protože úhrn energií získaných z ropy a přeměnitelných na elektřinu daleko přesahuje spotřebu elektrické energie, kterou na zpracovávání "spotřebováváme".

Nepřihlášený Lovap

Reakce na: Lovap> To je samozřejmě pr.. | 13.8.2015 20:14reagovat
avatar

Lenže tu je jeden problém, že ... Z ropy sa vyrába MINIMUM elektrickej energie. Takže po zrušení spracovania ropy by klasické autá nemali na čo jazdiť a elektriky by sa to TAKMER nedotklo, pretože sa primárne vyrába z iných surovín.

Ďalej hovoríš o tom, že elektrina je prenosové médium - lenže benzín je, svojím spôsobom, taktiež prenosové médium - musí sa najprv vyrobiť a teda do ropy investovať nejaká energia aby benzín vôbec bol. Pokiaľ viem tak na ropu spaľovacie motory moc nejdú.

Nepřihlášený Tojejedno

..ak používateľ elektromob.. | 13.8.2015 23:46reagovat
avatar

..ak používateľ elektromobilu, možem reálne povedať a vyjadrit sa. Každodenne používam Mitsu IMiev, vodítko má už nábeh 100.tis, po nabití na 99% v garáži ukazuje dojazd 108km pri nabití rychlonabijackou 30min: na cca 80% ukazuje dojazd 90km.

Do práce dochádzam 15km a spať 15+ škôlka 8km a obchod cestou nepočítam ... Rychlonabijacka stojí 35,-Nok : asi 100Kc ...

Pri dodržovaní predpisov a rekuperácie energie brzdenie, cesta dole kopcom , bez zbytočných predbiehaní je možné urobiť aj vyšší nábeh, čiže si prakticky vyrábať el.energiu, to spal.motor nedokáže, za druhé, el.energiu si viem vyrobiť sám, benzín nie, elbil ako my vrátime v Nórsku nie je dnes plnohodnotnou náhradou za spal.motor, ale prostriedok pre pohyb na krátke trate a mesta . Vlastním tiež zážihovu V6 v sedane, ale nevidím dôvod ju budiť, kvôli ceste 4km do obchodu či cestu do kaderníctva ...

Nie je mi jasne, prečo je taký problém ísť do obchodu z miniautickom na elektrinu, to vážne potrebuje v CR a SR budiť vznetový motor či v8 ??? .. Upratať v hlavách by to chcelo a preniesť zodpovednosť za životne okolie.

Zobrazit reakce..

vana

Reakce na: ..ak používateľ elektromob.. | 14.8.2015 06:14reagovat
avatar

Tojejedno: nebudeš tomu věřit ale problém je v ceně toho miniautíčka a pro spoustu lidí taky v parkování a obtíže s nabíjením. Probudit vznětový motor nebo V8 není ve srovnání s tím žádný problém.

A svou odpovědnost za životné okolie začnu brát vážně až u nás přestanou smardit velkofabriky, co samy nadělají 99% všeho smogu. Teprve pak to dostane nějaký smysl

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený maco

Zaujatý článek jako vždy :.. | 14.8.2015 06:30reagovat
avatar

Zaujatý článek jako vždy :-)

Srovnání je nesmyslné, elektrická energie se vyrábí a bude vyrábět stále v nadbytku. ČR el. en. prodává do zahraničí... Takže i kdyby 2/3 aut u nás např. byly nahrazeny elektromobily, s emisemi elektráren by to nehlo ne? Jen by odpadly emise z benzínu a nafty těchto 2/3, které by jinak smrděly v městských kolonách... ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený miro

Reakce na: Zaujatý článek jako vždy :.. | 14.8.2015 07:05reagovat
avatar

presne tak..lenže autor článku ti radšej poradí malý dízel :D

Nepřihlášený

Reakce na: Tojejedno: nebudeš tomu věři.. | 14.8.2015 08:30reagovat
avatar

Vana: vidím, že je v některých je stále zakořeněná doba dávno minulá.

"A svou odpovědnost za životné okolie začnu brát vážně až u nás přestanou smardit velkofabriky, co samy nadělají 99% všeho smogu. Teprve pak to dostane nějaký smysl"

Dokud budu krást ostatní tak budu krást taky.

Každý by měl začít u sebe bez ohledu na ostatní jinak se nikdy nikam neposuneme, protože každý bude čekat na toho druhého až přestane.

vana

Zajeď se někdy podívat tře.. | 14.8.2015 09:09reagovat
avatar

Zajeď se někdy podívat třeba na Ostravsko jak kouří Mittal, nebo ještě lépe když zafouká severní vítr a zamoří bordelem z Polska půlku severní Moravy. To nadšení vyhazovat vlastní prachy z okna tě rychle přejde.

Nepřihlášený motmat

Reakce na: ten článek mi celý připadá.. | 14.8.2015 10:07reagovat
avatar

Souhlasím, data jsou zajímavá, ale autor je uchopil zkreslujícím způsobem, když se do těch účinností zamotal. Závěr měl být, že spotřeba neodpovídá cca 5 l benzínu ale 1,75 l při 90% účinnosti využití "benzínu elektromotorem" resp. využítí benzímu spalovacím motorem s 90% účinností. V druhém bodě asi též souhlasím. Autor pracuje s chemickou výhřevností, diskutér poukazuje na větší účinnost jaderné "výhřevnosti".

Nepřihlášený

Reakce na: Zaujatý článek jako vždy :.. | 14.8.2015 10:09reagovat
avatar

Keby boli nahradene 2/3 aut v prevadzke elektromobilmi stalo by sa nasledovne:

- prenosova sustava elektrickej energie sa zruti, nakolko na taku zataz (nabijanie niekolko milionov elektromobilov sucasne) nie je dimenzovana

- narastie spotreba elektrickej energie umerne k poklesu spotreby benzinu a nafty, o znizenie emisii CO2 vsak pojde len v tedy, ked cely narast produkcie elektriny bude vykryty zo zdrojov, ktore neprodukuju CO2 (aky maju podiel teraz a aky je ich potencial rastu?)

- dojde k zvyseniu ceny elektrickej energie pre vsetkych (!) odberatelov, nakolko plati ze pri zvysenom dopyte ide cena hore a tiez z dovodu zvysenia investicii do prenosovej sustavy a zvysenia podpory obnovitelnych zdrojov elektrickej energie

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený slon

Reakce na: Keby boli nahradene 2/3 au.. | 14.8.2015 10:21reagovat
avatar

a este k tomu sa brutalne zvysi nejake vypalne pretoze bude treba kompenzovat vypadok zo spotrebneho vypalneho. Elmobil moze byt lacnejsi len kym ich je minimum, akonahle to zacne byt masove bude zdaneny rovnako brutalne ako dnesne auta.

Nepřihlášený

Jasně a ještě tu o karkulc.. | 14.8.2015 12:11reagovat
avatar

Jasně a ještě tu o karkulce. Stabilizace sítě ti asi moc neříká, že? Dnes je móda montovat do každého domu klimatizace. Kolik myslíš, že má v tuto roční dobu denní spotřebu? Taky nikoho netrápí nějaká síť. Tak proč se to řeší u elektromobilu. Zjistit si spotřebu průmyslu a jeho zatížení sítě.

Kolik si myslíš, že ČR vyrobí elektřiny? Je to takové množství, že se od nás vyváží do okolních států, takže je mnohem efektivnější ji u nás v ČR spotřebovat a rakušani ať si svítí svíčkami. Ten bordel z elektráren tu bude ať budeme jezdit na elektřinu nebo ne.

Jediné v čem s tebou souhlasím, že časem se na elektromobily uvalí daň, ale rozhodně to nebude za spotřebovanou elektřinu. To si může myslet jen dítě základní školy. Bude to spíše forma silniční daně pro všechny vlastnící elektromobil.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený spideyx

Reakce na: K elektromobilům mám oblíb.. | 14.8.2015 12:53reagovat
avatar

Ona i ta elektrárna Prunéřov má ale sakra vyšší efektivitu než motor v autě. Plus mi kurňa netvrďte, že by obzvlášť větším městům neprospěl vyšší podíl EV.

Netvrdím že EV jsou samospásný perpetuum mobile a záchrana celýho světa, ale je to, když už ne evoluční, tak aspoň alternativní větev.

Navíc člověka opravdu nezajímá energetická hustota benzínu oproti LiPol akumulátorům, ale zajímá ho za kolik $$ ujede konkrétní vzdálenost. A tam EV prostě /zatím, než to nějakej dobrák zdaní/ jednoznačně vedou.

vana

spideyx: no myslím že člov.. | 14.8.2015 13:14reagovat
avatar

spideyx: no myslím že člověka zajímá především jestli tu konkrétní vzdálenost s tím lipolem vůbec ujede.

Nepřihlášený: daň za spotřebovanou elektřinu sice platíme už dnes, ale jen dítě základní školy se může myslet že stát neuvalí samostatnou mnohem vyšší sazbu pro elektromibily .Jak jinak bys chtěl vytvořit optimální prostředí pro daňové úniky ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tojejedno

..keby som si odmyslel, mo.. | 14.8.2015 13:31reagovat
avatar

..keby som si odmyslel, možnosť dobitia môjho už roky používaného Mitsu IMiev v garáži zo slnečnej energie a budem jazdiť iba na rýchlonabíjanie v meste a obciach na parkoviskach: tj. U môjho autá 30min:90km:35nok.. (Koľko stojí nabíjanie v CR, netuším) vychádza mi, že 90km má stojí cenu jedného chleba či 2l benzínu... + možnosť dobijat si batérie počas jazdy: žiadne dochladzovanie turba, pomalí štart lebo olej, lebo motor studený ..na trasu 10km, pri nákupe v obchodíku nabíjanie a parkovanie grátis ... No paráda, čisto, potichu a rozumne . Na cestu nad 100km alebo potrebu rodiny zobúdzam V6 a idem kam chcem, do mesta skoro vôbec ... Na žúrku sa chodí taxi :)

Nepřihlášený m3

co tady porad vsichni maji.. | 14.8.2015 13:54reagovat
avatar

co tady porad vsichni maji s tim dojezdem? ano, je par lidi co nalita denne stovky km a ti si asi nekoupi elektro, ale porad je naprosta vetsina aut co udela denne max. par desitek kilometru. co takhle prestat jenom hejtovat a uznat ze to misto na trhu to proste ma..

a co se te spotreby tyce, schvalne mi nekdo reknete kolik ma ucinnost spalovak kdyz se kodrcam nekde ve meste za 8-10, nebo se plazim 80kou a spalim 5-6l/100 pri vyuziti asi 10-15kw vykonu..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tojejedno

Reakce na: co tady porad vsichni maji.. | 14.8.2015 14:09reagovat
avatar

..pane, ja súhlasím. Napr.Imiev od Mitsu sa dá v Reichu okolo 280.tis kc jazdené, bratranci od Peugeotu a Citroena trochu lacnejšie kvôli batérii, ale hrôza to tiež nie je :)

Nepřihlášený Adam

Možná elektroauto pro něko.. | 14.8.2015 14:16reagovat
avatar

Možná elektroauto pro někoho smysl má, ale pořizovací cena je 3-4x větší než u auta se spalovacím motorem. Promiň, ale taková investice se ti hned tak nevrátí.

Nepřihlášený

Reakce na: spideyx: no myslím že člov.. | 14.8.2015 14:46reagovat
avatar

Aha a jak rozlišíš zda na tu elektřinu jezdíš nebo si doma svítíš? Hmmm nebudeš mi tvrdit, že je ta elektřina jiná.

Prostě se to udělá paušálem na toho kdo bude vlastnit elektromobil a šmitec. Nějaké nářky, že se všem zvedne cena elektřiny je blbost.

Spíše naopak čím méně se odebírá tím více platíme. Blbost? Ale vůbec, stačí se podívat na vodu. Čím člověk více šetří tím více platí.

vana

A jak rozlišíš třeba zdaněn.. | 14.8.2015 15:11reagovat
avatar

A jak rozlišíš třeba zdaněnou a nezdaněnou naftu ? Nebudeš mi tvrdit, že ta zdaněná je jiná ... A věř tomu že stát si poradí, blbých zákonů už vymyslel spoustu, proč by nemohly přijít další ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Jasně a ještě tu o karkulc.. | 14.8.2015 17:23reagovat
avatar

jedna vec je vykryvat zmeny spotreby elektriky v priebehu dna riadenim vykonu generatorov, druha vec je tuto energiu dopravit k zakaznikovy, co naraza na limity prenosovej sustavy (vykon transformatorov, prierez vodicov)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jaromír Vegr

Reakce na: K elektromobilům mám oblíb.. | 14.8.2015 17:55reagovat
avatar

A já, když si vyrábím vlastní elektrárnu na střeše (denně cca 20-30 kWh) mám vejfuk na Slunci. Vadí to někomu? Na stejnou energii může jezdit tvoje žehlička či pračka. Řeší toto někdo?

Jezdím na elektriku 3é let. trochu o tom vím. Na benzín bych neměl, ani tosrdce za to dávat prachy. Jak je to v praxi se můžete dozvědět třeba na www.drehstromnetz.de Auto mělo hmotnost cca 1700 kg.

Nepřihlášený Jaromír Vegr

Reakce na: auto bez konkurencie, vaše.. | 14.8.2015 17:58reagovat
avatar

Žádný čmoud ve stejné cenové relaci nemá na Teslu ani zdaleka!

Trochu o tom víme.

Nepřihlášený

Reakce na: jedna vec je vykryvat zmen.. | 14.8.2015 17:59reagovat
avatar

Mnohem více než elektromobily nás ohrožují přetoky energie přes naší republiku. Co se stalo, když v roce 2011 němci odstavovali 7 reaktorů? Víš o tom, že by nastal nějaký black-out?

Nepřihlášený

Reakce na: A jak rozlišíš třeba zdaněn.. | 14.8.2015 18:05reagovat
avatar

Rozhodně se snadněji dostanu k "nezdaněné" elektřině jak k naftě od zemědělce.

Blbých zákonů může být kolik chce, ale nemůže někdo platit za něco co vůbec nevlastní.

Nepřihlášený josephko

To sú všetko síce pekné k.. | 15.8.2015 10:28reagovat
avatar

To sú všetko síce pekné kecy, ale stále len kecy...

Význam elektromobilov do budúcnosti je niekde úplne inde: v možnosti "tankovať" si palivo u seba doma.

Trochu počítajme: priemerná rodina najazdí 18.000 (aj to je asi moc) ročne. To jest 50 kilometrov denne. Pri spotrebe 20 kWh/na 100 kilometrov (zámerne uvádzam spotrebu vyššiu ako je uvedené v tabuľkách) je to spotreba 10 kWh na jeden deň.

Predstavme si, že má rodina solárne články s plochou 50 štvorcových metrov a účinnosťou 20 %. Pri 8 hodinách slnka denne (zámerne uvádzam veľmi malé číslo) by bola výroba elektriny 50x1x0,2*8= 80 kWh za jeden deň. Vynásobme to ešte koeficientom 0,5 (nie vždy svieti slnko) a stále sa dostaneme na úroveň 40 kWh. Niečo spotrebuje domácnosť, ale stále zostane dosť elektriny aj na pohon auta.

Ak má niekto záhradu či rodinný dom (skrátka pozemok), nič mu nebude brániť, aby si plochu solárnych článkov zväčšil podľa potreby.

Hovorím o BUDÚCNOSTI, nie o súčasnosti. Ak je niečo isté, tak potom je to skutočnosť, že solárne články budú o 5 či 10 rokov určite lacnejšie ako v súčasnosti. Presne ako plazmové a LCD televízory, mobily, notebooky, laserové tlačiarne a množstvo iných produktov je v súčasnosti oveľa lacnejších ako keď vstupovali na trh...

Takže ešte raz - najväčší význam elektromobilov je v tom, že ľudia si budú môcť "tankovať palivo" doma...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lojzik

Porovnávat energii čistě n.. | 15.8.2015 10:36reagovat
avatar

Porovnávat energii čistě na kolech automobilu je hezké a dojde se tak k nepřekvapivému výsledku, že je celkem podobná bez ohledu na druh pohonu. Ten výpočet s ekvivalentní spotřebou spalovacího motoru je ale zcestný. Jednak některé ty koeficienty máte optimistické, ale především je ten výpočet hrubě neúplný.

Jen na příklad uvedu:

1) Akumulátory mají také svoji účinnost. Jednak nabíjecí a jednak vybíjecí. Navíc se akumulátory svévolně vybíjejí samy od sebe.

2) Do výpočtu je podle mě nezbytné zahrnout i energie nezbytné pro těžbu a dopravu paliv na místo použití. Bez toho ta energetická stopa není úplná.

3) Do výpočtu je nezbytné zahrnout účinnost elektro přenosové soustavy. Ty trafa cestou a vedení taky něco zbaští.

Asi by šlo pokračovat, ale tohle je základ. On jakýkoli výpočet, který na začátku říká "porovnáme to bez toho či onoho" je prostě simplifikovaný. Zanedbání je samozřejmě možné, ale teprv poté, co existuje smysluplná kvantifikace toho, co vlastně zanedbáváme.

Téma článku je zajímavé, provedení a závěr nepoužitelný.

Nepřihlášený dilema

Reakce na: To sú všetko síce pekné k.. | 15.8.2015 17:56reagovat
avatar

Když si ale představíme, že taková průměrná rodina bydlí v paneláku, který má 8 pater, na každém patře 3 byty a 3 vchody, tak je to 72 rodin krát 50m2. Taková plocha solárních panelů se tam prostě nevejde, ať už na střechu nebo do okolí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený slon

Reakce na: To sú všetko síce pekné k.. | 15.8.2015 18:28reagovat
avatar

josephko, po technickej stranke vidim buducnost rovnako ale po financnej nie. Jasne, EV aj PV budu v buducnosti oproti dnesku lacnejsie ale ty a ostatni fanusici si skutocne myslite ze stat by toleroval v masovom meradle to co opisujes; teda ze ludia - okrem kapitalovych investicii - jazdia zadarmo??? Bez brutalneho zdanenia?! Hovno, akonahle sa EVs rozsiria za nejaku hranicu budu najprvlogicky zrusene dotacie, ale za nejakou dalsou hranicou budu EVs zdanene rovnako a mozno este brutalnejsie nez dnesne auta. Ten prijem z dani je proste prilis velky aby sa ho stat vzdal.

Ja neviem do detailu ako presne to bude zdanene, ci domaca elektraren, ci samotne vozidlo, nabijacka alebo co - fantazii sa medze nekladu - ale viem, ze to zdanene bude. Spomenies si na to co pisem za 15-20 rokov.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jaroslav Dohnal

Vyšel autor vůbec střední.. | 15.8.2015 20:05reagovat
avatar

Vyšel autor vůbec střední školu nebo je jen tak neuvěřitelně zaslepenej proti elektropohonu? Počty jsou úplně mimo, srovnávají se jablka a hrušky...nebo ani to snad ne, srovnávají se přerostlá jablka a snědené hrušky. Tesla nikde neudává nulovou spotřebu, uvádá ekvivalentní spotřebu 2,5 litru na 100km, která je pravdivá...i při hodně dynamické jízdě. Mizerná životnost baterií? wow, 5000-6000 PLNÝCH cyklů, než kapacita klesne k 70% je opravdu hrůza (jinak řečeno 10+ let životnosti). Dlouhé nabíjení? Když jedete na další trasu, tak se na benzice nezastavíte ani na 15 minut? To musí být pro tělo super sedět tak dlouho nehybně.

A přijde mi, že se naprosto přehlíží hlavní pointa elektrické trakce...a to je čistota. Pokud dál budeme pálit uhlovodíky jako doteď, tak jsme za 50 let v háji...nebude jenom horko, extrémy ve všem budou daleko víc od sebe...budou silnější zimy, budou silnější větry, bude víc přírodních katastrof...ale jsem si jistej, že vy zase najdete jednu pochybnou studii vyvrácenou 100 dalšíma, chytnete se ji a budete popírat globální změnu klimatu. Podle textu článku vám takový věci jsou velice dobře.

vana

Jaroslav Dohnal: když elek.. | 16.8.2015 07:44reagovat
avatar

Jaroslav Dohnal: když elektromobil něco neumí tak je nejlepší tvrdit že to vlastně nikdo nepotřebuje. Nejde nabít za pět minut ? Přece každý na benzínce zastavuje aspoň na čtvrt hodiny ! Neudrží dlouhodobě vysokou rychlost ? Zákonné limity přece vysokou rychlost zakazují !

A s těmi cykly bys to mohl trochu rozvést - 6000 plných cyklů u Tesly je přes dva milióny kilometrů. Máš snad relevantní info že Tesly v provoze tolik na jedny akumulátory běžně najíždějí nebo jen vaříš z vody ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Tesla S Nabídne zrychlení.. | 16.8.2015 12:32reagovat
avatar

Tesla S Nabídne zrychlení jako supersport při nákladech srovnatelných s nejúspornějšími auty na trhu, které ovšem nevynikají dynamikou. Navíc interiér, který Vás v Tesle obklopuje, Vám dává jasně na vědomí, že řídíte auto budoucnosti. To je vidět i na vnějšku auta, takže kolemjdoucí si mohou hlavu ukroutit, když se otáčí za tím krásným autem, které navíc jede úplně tiše.

http://www.usporne.info/417-tesla-model-s-p85-skutecna-spo treba/

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Tento výpočet ekvivalentu.. | 16.8.2015 12:43reagovat
avatar

Měření průměrné spotřeby: Kde dělá Evropská unie chybu?

http://www.auto.cz/mereni-prumerne-spotreby-kde-dela -evropska-unie-chybu-83699

Nepřihlášený josephko

Reakce na: Když si ale představíme, že.. | 16.8.2015 12:49reagovat
avatar

Rovnako ako rodina v paneláku nemá záhradu pri dome tak nebude mať ani toľko solárnych článkov koľko potrebuje.

Každá výhoda má svoju nevýhodu a podobne. Tí čo majú rodinný dom, si k ďalším výhodám budú môcť pripísať možnosť "bezplatného tankovania" elektromobilov...

Nepřihlášený josephko

Reakce na: josephko, po technickej st.. | 16.8.2015 12:53reagovat
avatar

To je presne ako v tej rozprávke O múdrom Maťkovi a bláznoch. Maťko našiel na jednej dedine v jednom dome jeho obyvateľov v pohrebnej nálade, pretože majú malé dieťa a sekeru zaťatú vo dverách. A už teraz - dopredu - plačú nad tým, že raz tá sekera spadne a to dieťa zabije...

Čo bude, ako bude, nerieš. Dane za elektromobily budú možno, ale dane za benzín a naftu sú a budú určite...

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Tento výpočet ekvivalentu.. | 16.8.2015 12:53reagovat
avatar

Elektromobil svět nespasí Budoucnost patři kombinací pohonů a paliv .

Jak řekl Jay Leno's (USA)

Čím víc bude elektromobilů, tím víc zbude paliva pro příznivce klasických spalovacích motorů.

https://www.youtube.com/channel/UCQMELFlXQL38KPm8kM-4Adg

Nepřihlášený Honza

Podíl energetických zdrojů.. | 16.8.2015 13:06reagovat
avatar

Podíl energetických zdrojů na výrobě elektrické energie .

Podíl zdrojů na výrobě elektrické energie, je v jednotlivých státech světa velmi rozdílný .

Světová energetika prochází bouřlivou proměnou .

http://www.elektrina.cz/vyroba-a-spotreba-energie-ve-svet e

Nepřihlášený http://www.hybrid.cz/degradace-baterii-v

Reakce na: Jaroslav Dohnal: když elek.. | 16.8.2015 13:11reagovat
avatar

Degradace baterií v elektromobilu Tesla Model S

http://www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-te sla-model-s

Nepřihlášený Max

Vždy keď stretnem na diaľn.. | 16.8.2015 13:14reagovat
avatar

Vždy keď stretnem na diaľnici Teslu, vlečie sa 90-100.

Vysvetlí mi toto niekto?

Minule som jednu bielu s Českými ŠPZ predbiehal pri TT, tiež to bol slimák.

A to má moje auto len 100 koní.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pan ucitel

Mozna by stalo za to ukaza.. | 16.8.2015 15:35reagovat
avatar

Mozna by stalo za to ukazat ty vase vtipne vzorecky nejakemu stredoskolskemu uciteli fyziky. Verim, ze prave oni se potrebuji os srdce zasmat.

Nepřihlášený Beyczech

Reakce na: A hele, Tesla žere nejvíc,.. | 16.8.2015 16:08reagovat
avatar

A nebude to tím, že má nejvýkonnější motory? 85D má necelých 700 koní...

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: Vždy keď stretnem na diaľn.. | 16.8.2015 20:46reagovat
avatar

Mám stejnou zkušenost. Asi 100km od Berlína jsem předjížděl teslu, která to řezala závratnou devadesátkou. Možná potřeboval ještě padesát kiláků dojet a aby se vrátil zpět musel holt šetřit. A taky možná ani nedojel a musel to otočit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lovap

Reakce na: Mám stejnou zkušenost. Asi.. | 17.8.2015 07:54reagovat
avatar

Taktiež mám skúsenosť - minule som predbiehal na diaľnici S-kový Mercedes. Asi šetril, alebočo ...

vana

Já potkal Teslu na dálnici.. | 17.8.2015 08:57reagovat
avatar

Já potkal Teslu na dálnici dvakrát a pokaždé se taky jen plazila

Nepřihlášený Míra

Nepoužíváme ve firmě elekt.. | 17.8.2015 19:30reagovat
avatar

Nepoužíváme ve firmě elektromobily. V Německé firmě, je to nesmysl postavený na hlavu. Proč u nás ne elektromobil? Běžné ráno, je horko, pouštíte klimatizaci-pokud jí vůbec některý elektromobil má. Jedu 50km, kolona... uff (tady jsou denně kolony až desetinásobné proti pohodě v CZ). U stojícího auta se po chvíli spouští se přední sahary klimatizace, to je teprve odběr... jak dlouho vydrží energie, k tomu to poskakování? Vypínám raději klimatizaci, potím se jako prase, abych šetřil a neplýtval energií... jsem nervózní, benzinky tady u dálnic téměř nejsou-nikde nejsou, dobít auto mi stejně nedovolí, jsem ve stresu..., nemám absolutní přehled o tom kam dojedu. Do kanceláře přijíždím vyřízený. Ostatní-vyrovnaný, klidný a v pohodě (přijeli Priusy), na mne koukají se šibalským úsměvem :) Tohle jsem nezažil jen já, tohle si zažil každý z mých kolegů - proto ten šibalský úsměv :) Pak se s tím jezdilo do marketu pro mléko do kafe a pod, nikdo už nechtěl dál. Občas se našel nějaký odvážlivec, když mu vyšla cesta v pohodě, všem vyprávěl jak je elektromobil super, než nastali extrémní horka, zima, nebo kolona a kombinace teplot. V mrazu? Elektrické topení je mnohem větší žrout než klimatizace, k tomu déšť a běžící stěrače, odpor sněhu... často jiné pneumatiky = vyšší náklady, občas někdo zapoměl a vyrval kabel z "nádrže" zkoušeli jsme rok různé elektromobily, jelikož jsme chtěli jít jiným směrem. Jezdíme v Priusy na benzín, u min. sedmi stálých aut se neopravuje nikdy nic. Lije se tam jen benzín 4,5L u novějších Priusů III., 5,2L u starších Priusů II. Hlavně rychlejší jízda po dálnici, klima nebo topení běží celý rok, žádné rozvody, alternátor, startér, pneu stojí 40euro/ks, olej motoru 3,7L za 20euro, olej převodovky to samé. Elektromobil si kupují lidé kteří v podstatě nikam nejezdí a mají čas si hrát, nebo se spíš předvádět. Jezdí do práce za roh, do marketu a to je vše. Vím o několika lidech kteří měli Tesly a vrátili se k Priusům. Je jedno jestli jsou, či nejsou hezké, ale funguj..

Nepřihlášený treke

Toto demonstruje technolog.. | 18.8.2015 10:06reagovat
avatar

Toto demonstruje technologicku prevahu priusu oproti nemeckym kolegom (lahsie auto, lacne-nepremiove, najucinnejsi system) . Navyse, je najstarsi - zak vezmemem pohlad, ze automobilka uz meska za svojim datumom uvedenia nveho modelu (aj ked sa o nom vravi, ze zazraky nemame cakat)

Toto ste chceli ? :)

Nepřihlášený el+

Zdravim, při čtení tohoto.. | 19.8.2015 22:52reagovat
avatar

Zdravim, při čtení tohoto článku jsem měl potřebu se vyjídřit...

Ono zrovnávat takto "jabka s hruškama" je vcelu mimo a článek mi spíše přišel jako oslava vůně benzínu a zatracování elektřiny...

Ale veznem to z jiného konce - zkusme si představit, že jsme tu úplně bez eletromobilů... Co se stane... Lidí je na světě čím dál víc, v celosvětovém průměru jim zvyšujeme životní úrověň a tak si auto může dovolit mnohem víc lidí a všechny ty auta budou jezdit jen na ropu (benzín / naftu - to je jedno).

Bude čím dál větší poptávka, vyšší cena, ale co... to trh nějak zvládne... Přitom nafta bude v arabských zemích, kde se relativně lehce těží, docházet... Ouha... ale to zvládnem - ropa je ještě za polárním kruhem... Ale pač je to aktuálně aktuálně "území nikoho", tak tu máme politický problém a možná se nám strhne nějaká válka, aby si lidé přerozdělili zisky ze "zmrzlé" ropy...

A to se tu nezmiňuju o ekologickém hledisku jako je vypouštění oxidu uhličitého a globálním oteplování, které je stále tak nějak... "diskutabilní"...

EU se snaží o podporu eletromobilů, protože je to jednoduše jediná trvale udržitelná cesta... Že to s eletřinou třeba z uhlí vyjde nastejno?? Jasně... ono elektřina se tam vyrábí mechanicky z tepla s účiností možná srovnatelnou se spalovacími motory. Ale vyrábí se na jednom místě ve velkém množství a jde tak optimalizovat účinnost, provozní podmínky,... Jde líp optimalizovat zachytávání dalších vzplodin. U všech spalovacích motorů, co jich na světě je, to jde poměrně těžko. Ono většina lidí do nefungujícího katalizátoru prostě investovat nechce, když to jede...

A elektřinu navíc jde vyrábět i jinak než z fosilních paliv - čistá větrná, vodní, jaderná (omlouvám se lidem v Rakousku),... elektřina. Ve vývoji jsou i fůzní reaktory, ale... jsou hold moc drahé na pořízení a nepřišla na ně doba, když máme levnou fosilní energii, kde stačí "kotel a turbína"...

V elektřině je budoucnost, pač se dá vyrobit mnoh..

Nepřihlášený PetrOlejár

A kefalin kolik myslíte že.. | 24.8.2015 20:41reagovat
avatar

A kefalin kolik myslíte že si taková imperialisticka rafinerie vezme elektřiny?

vana

Mimochodem, je zajímavé ja.. | 25.8.2015 08:01reagovat
avatar

Mimochodem, je zajímavé jak málo využité jsou elektromotory v provozu u elektromobilů. Dostávají se pak hluboko do oblasti velmi nízké účinnosti. Nejvíc je to vidět asi u přemotorované Tesly, kde motor jede většinou jen na cca 5% svého max. výkonu. Má sice velkou rezervu pro zrychlení, ale daní za to bude výrazné zkrácení dojezdu.

Podle mě by Tesla měla citelně vyšší dojezd, kdyby tam dali motor se třeba třetinovým výkonem. Ale pak by zase nebyla insane, žejo

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Maťo Urbašík

(priznávam, som Tesla Owne.. | 26.8.2015 12:31reagovat
avatar

(priznávam, som Tesla Owner)

Ako je možné, že benzín má výhrevnosť cca 10kwh na liter, leaf spotrebuje cca 15kwh na 100km a vám vyšiel výpočet efektívnej spotreby cca 5litrov. To mi nesedí...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Maťo Urbašík

Reakce na: (priznávam, som Tesla Owne.. | 26.8.2015 12:49reagovat
avatar

Ahááá. Tam je zarátaný koeficient 0,3 čo znamená účinnosť benziňáku. Ten ale v elektromobiloch nemáme. Elektrina sa nevyrába iba z benzínu! Na slovensku máme 18% uhlia (zvyšok hlavne jadro a voda).

Nepřihlášený Lubos

Super clanok, konecne pori.. | 26.8.2015 20:33reagovat
avatar

Super clanok, konecne poriadne zrovnanie.

Trochu ste ale zabudli na fakt, ze na vyrobu 1litra benzinu sa spotrebuje cca 1.3kWh el. energie. Cize aj spalovaci motor jazdi na uhlie.

Faktom ale zostava, ze pokial baterie budu mat tak nizku hustotu energie, tak elektromobili budu maximalne do potravin v meste.

Nepřihlášený Baterkář

Reakce na: ten článek mi celý připadá.. | 1.9.2015 22:12reagovat
avatar

V ČR se vyrábí 2/3 elektřiny v tepelných elektrárnách a 1/3 v jaderných, vodních, větrných ..... na Slovensku se vyrábí 1/3 elektřiny v tepelných elektrárnách a zbytek jádro, voda ..... V Norsku se vyrábí 9x % (Téměř 100%) energie v čistých elektrárnách.

Nepřihlášený Baterkář

Reakce na: A jak rozlišíš třeba zdaněn.. | 1.9.2015 22:17reagovat
avatar

No jo, jenže nemám doma vrt na ropu (na naftu), tudíž ji musím koupit zdaněnou u benzinky. Ale zásuvku na elektřinu doma mám, tedy jak by se rozlišilo, jestli na tu zásuvku doma manželka žehlí, nebo já si v ní nabíjím auto , či svařuji svářečkou ?

Nepřihlášený Baterkář

Reakce na: Mimochodem, je zajímavé ja.. | 1.9.2015 22:30reagovat
avatar

Tesla S 85 Performance má teoretický dojezd 500 km, praktický asi 400 km. Pokud by se do toho vozidla namontoval motor třeba jen polovičního výkonu, pokud pojedete stejným stylem jízdy bude i spotřeba stejná, jako se silnějším motorem. "Plynovým" pedálem ovládáte řídící jednotku, která do motoru vpouští jen potřebné množství energie a nic víc. Jen by se ale asi ušetřilo pár kilogramů hmotnosti, protože motor by nevážil např. 70 kg, ale jen 60 kg. Ta účinnost u tohoto typu motoru je téměř stejná v celém rozsahu otáček. je to jinak, než u spalovače.

vana

Baterkář: pokud se chceš o.. | 2.9.2015 00:07reagovat
avatar

Baterkář: pokud se chceš o problematice účinnosti trakčních elektromotorů v elektromobilech dozvědět víc než jsi znal doteď podívej se třeba tady:

http://www.expert-ve.fr/moteur-onduleur-ve_en.html

Nepřihlášený RP

Jak asi můžou zdanit elekt.. | 8.9.2015 15:19reagovat
avatar

Jak asi můžou zdanit elektřinu, kterou mi pro elektromobil bude vyrábět solar na střeše mého domu? A pokud zvednou elektřinu, tak jaká to má význam pro lidi, kteří jezdí el. auty? Ten kdo má na elektrické auto přes 1 mil., tak má určitě 250 tis., aby si instaloval necelých 5kWh panelů na střechu svého domu, pokud teda nežije v paneláku. taková elektřina je pak mimochodem zcela zdarma a 100% ekologická. Benzín, nafta, CNG a LPG jsou paliva 20 století, pokud lidé nenajdou způsob, jak si doma vyrábět naftu z CO2 a vzduchu, tak jak to dělá nějaká německá firma (e-diesel).

Nepřihlášený Noname

Reakce na: Zajímavé, ale vlastně logi.. | 24.8.2016 14:08reagovat
avatar

Loby firem utratili miliardy dolarů na projektech elektro-autíček co mohou dělat? No pokračovat jak je to vše wow a ekologické. Ještě to mohou vylepšit SW Win 10.. Nikdy bych mini trolejbus nekoupil.

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Zajímavé, ale vlastně logi.. | 5.7.2017 15:45reagovat
avatar

Není zde však uvedeno,že k výrobě paliv z ropy je třeba elektrická energie a také je mylně uvedeno uhlí a aljaška,uhlí se třeba k nám nevozí z aljašky,ale je lokálně v místě kolem elektrárny.

Nepřihlášený Karel Klouček

Ještě chybí dodat jaké ztr.. | 13.2.2018 17:24reagovat
avatar

Ještě chybí dodat jaké ztráty jsou při přenosu elektřiny a v trafech u dobíjení,ale největšího zvěrstva se samolibí politici(a různí ekologičtí,,experti")dopustili na automobilovém průmyslu,protože tyhle pseudomotory které se dělají dnes jsou taky slepá cesta.Všichni,kteří o něčem takovém rozhodují by měli víc studovat FYZIKU,protože jak vidno ve škole moc pozor nedávali.Elektoauta budou reálná za 30-100 let,až bude lidstvo umět vyrábět a přenášet elektřinu čistou cestou.Nyní jsou el.auta cestou zpět k UHLÍ(ČR vyrábí cca 54%elektřiny z uhlí)kterou spotřebuje průmysl,takže teoreticky jestliže přejde 50% aut na elektřinu z čeho se ta elektřina vyrobí?Čisté zdroje jsou už využité průmyslem a domácnostmi.Atˇmi na to nějaký,,ekolog"odpoví.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše