Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Interiér kompletně bez tlačítek? Jen přes mou mrtvolu, říká tento muž
1.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Až násilné nahrazování fyzických ovladačů dotykovými displeji se stalo jednou ze zvrácených mód. Naštěstí ne každý pro takový trend hoří.
Dotykové displeje nejsou v automobilech nic nového, pokročilé palubní systémy je nabízí už léta. Teprve v posledních měsících ale začaly přicházet na trh modely, které s pomocí dotykových displejů nahrazují všechno. A je celkem jedno, o jaké třídě se bavíme. V rámci nejlepšího palubního systému už žádné fyzické tlačítko nenajdeme ani třeba u Škody Octavia 2017, i když jen o pár měsíců dříve dorazivší Kodiaq je pro srovnatelný systému ještě nabízí.
To se ale pořád bavíme o autech, která nějaká fyzická tlačítka mají, jen jich ubývá. Nové Audi A8 už nemá ani jedno a taková Tesla Model 3 už ani nepředstírá, že by nějaká mít mohla. Jeden palubní systém s rozměrným dotykovým displejem má řešit úplně vše.
Když pak od některé z posledních dvou zmiňovaných novinek přesunete svou pozornost k Jaguaru E-Pace, možná budete mít pocit, jako kdybyste se vrátili o několik let zpátky. Jaguar na rozdíl od Audi či Tesly míchá tradiční prvky s těmi moderními a stále disponuje otočnými ovladači pro ovládání hlasitosti audiosystému či klimatizace. Že by Britům ujel vlak? Ani trochu, přesně takto to mělo být.
Designový šéf značky Ian Callum k tomu nyní uvedl, že tyto prvky zůstanou součástí britských vozů i do budoucna, tedy dokud on bude živ a bude stát u kormidla designu britských aut. „Hluboce věřím v hmatové ovládání s mechanickým pocitem. Myslím, že pro Jaguar není to pravé ořechové, aby měl jen dotykové displeje,“ uvedl Callum.
Je samozřejmě otázkou, jak dlouho šéfdesignérovi britské automobilky daný názor vydrží, v tuto chvíli mu ale musíme tleskat. Nemáme pocit, že by zákazníci po něčem jako je dotykové ovládání všeho vůbec prahli. Ano, je to moderní, dobře to vypadá, ale už ovládání hlasitosti u faceliftované Octavie je za jízdy kříž. A to je pořád jen jedna operace z mnoha, v zatím nevyzkoušené A8 tak budete musel zvládat ovládat úplně všechno.
Věřme tedy, že značek, které nepodlehnou této módě bude co nejvíce a budou možná nemoderním, ale funkčně lepším řešením nastavovat zrcadlo mnohdy zbytné moderně. Nakonec, Jaguar v tom není sám - velmi podobný názor zastává i Mazda...



Ian Callum i s Jaguarem Mark II upraveným podle jeho gusta. Že není velkým fandou beztlačítkového ovládání, je zjevné i z něj















































































Nový Jaguar E-Pace se nenechal strhnout davem a zůstává alespoň částečně u fyzických ovladačů. Zcela záměrně
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 9 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 11 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
