Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Interiér kompletně bez tlačítek? Jen přes mou mrtvolu, říká tento muž
1.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Až násilné nahrazování fyzických ovladačů dotykovými displeji se stalo jednou ze zvrácených mód. Naštěstí ne každý pro takový trend hoří.
Dotykové displeje nejsou v automobilech nic nového, pokročilé palubní systémy je nabízí už léta. Teprve v posledních měsících ale začaly přicházet na trh modely, které s pomocí dotykových displejů nahrazují všechno. A je celkem jedno, o jaké třídě se bavíme. V rámci nejlepšího palubního systému už žádné fyzické tlačítko nenajdeme ani třeba u Škody Octavia 2017, i když jen o pár měsíců dříve dorazivší Kodiaq je pro srovnatelný systému ještě nabízí.
To se ale pořád bavíme o autech, která nějaká fyzická tlačítka mají, jen jich ubývá. Nové Audi A8 už nemá ani jedno a taková Tesla Model 3 už ani nepředstírá, že by nějaká mít mohla. Jeden palubní systém s rozměrným dotykovým displejem má řešit úplně vše.
Když pak od některé z posledních dvou zmiňovaných novinek přesunete svou pozornost k Jaguaru E-Pace, možná budete mít pocit, jako kdybyste se vrátili o několik let zpátky. Jaguar na rozdíl od Audi či Tesly míchá tradiční prvky s těmi moderními a stále disponuje otočnými ovladači pro ovládání hlasitosti audiosystému či klimatizace. Že by Britům ujel vlak? Ani trochu, přesně takto to mělo být.
Designový šéf značky Ian Callum k tomu nyní uvedl, že tyto prvky zůstanou součástí britských vozů i do budoucna, tedy dokud on bude živ a bude stát u kormidla designu britských aut. „Hluboce věřím v hmatové ovládání s mechanickým pocitem. Myslím, že pro Jaguar není to pravé ořechové, aby měl jen dotykové displeje,“ uvedl Callum.
Je samozřejmě otázkou, jak dlouho šéfdesignérovi britské automobilky daný názor vydrží, v tuto chvíli mu ale musíme tleskat. Nemáme pocit, že by zákazníci po něčem jako je dotykové ovládání všeho vůbec prahli. Ano, je to moderní, dobře to vypadá, ale už ovládání hlasitosti u faceliftované Octavie je za jízdy kříž. A to je pořád jen jedna operace z mnoha, v zatím nevyzkoušené A8 tak budete musel zvládat ovládat úplně všechno.
Věřme tedy, že značek, které nepodlehnou této módě bude co nejvíce a budou možná nemoderním, ale funkčně lepším řešením nastavovat zrcadlo mnohdy zbytné moderně. Nakonec, Jaguar v tom není sám - velmi podobný názor zastává i Mazda...
Ian Callum i s Jaguarem Mark II upraveným podle jeho gusta. Že není velkým fandou beztlačítkového ovládání, je zjevné i z něj
Nový Jaguar E-Pace se nenechal strhnout davem a zůstává alespoň částečně u fyzických ovladačů. Zcela záměrně
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 52 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva