Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Italové nechtějí prodat jména Q2 a Q4 Audi. Marchionne říká: Kupte si celý FCA
18.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdá se, že Audi bude muset pro svá nová SUV použít jiná než obvyklá jména. Řešení se přesto nabízí.
V průběhu tohoto týdne jsme vás informovali, že Audi chystá, podobně jako Mercedes a Volkswagen, hned několik nových SUV. V článku také padlo, že pro dva připravované modely, zřejmě obdoby typů X2 a X4 od BMW, ale bude muset použít jiná než obvyklá jména s písmenem Q a číslicí. A zmínili jsme i důvod - označení Q2 a Q4 má dnes registrovaný koncern FCA (dříve Fiat), který je používal na Alfách Romeo (pohon předních kol se samosvorným diferenciálem a pohon 4x4) a dnes znaky Q4 věší na Maserati s pohonem všech kol.
Vypadalo to, že Audi je s tímto stavem smířeno a pro Q2 použije poněkud mimo „velikostní logiku” jméno Q1 a modelu, který by se jinak jmenoval Q4, dá jméno spojené s písmeny TT - např. TTQ, však půjde o rádoby kupé. Jenže Němci vyhlášení svou pořádkumilovností zjevě nechtějí podobné vybočení ze zajetých kolejí jen tak dopustit a podle magazínu Car se obrátili na FCA s tím, že by práva na zmíněná jména rádi koupili. Z jihu se ovšem ozvalo prosté: Nein.
Za odmítnutím naznačeného postoupení či sdílení práv ke značkám Q2 a Q4 přitom prý stojí samotný Sergio Marchionne, který je vyhlášený svou nevraživostí směrem k Ferdinand Piechovi - šéfovi dozorčí rady Volkswagenu a hlavě rodinného klanu, který drží významnou část akcií koncernu. Marchionne prostě nehodlá VW vycházet jakkoli vstříc a práva na tyto značky očividně nechce pustit za žádnou cenu. I to nakonec může být důvodem toho, proč už se Audi smířilo s tím, že se se jmény nových modelů vydá mimo obvyklou logiku značení - nic jiného mu nezbude.
Přesto nelze říci, že by k těmto právům neexistovala cesta. Marchionne, navzdory výše zmíněnému stavu, totiž na autosalonu v Detroitu magazínu Autoedizione řekl, že spojení koncernu FCA s Volkswagenem „už není nemožné”. Co přesně vedlo šéfa FCA ke změně postoje, nevíme, jistě si ale vzpomenete, že o této fúzi se v minulosti hovořilo a nešlo jen o výplod chorých mozků bulvárních novinářů. Právě Marchionneho odpor byl ale jedním z důvodů, proč k ničemu podobnému nedošlo a proč si VW nekoupil ani část Fiatu či FCA - zájem měl třeba o Alfu Romeo.
Spojíme-li si obě události dohromady, pak pro VW potažmo Audi evidentně existuje cesta, jak se k označením Q2 a Q4 dostat - převzít celý FCA. Jestli by to pro něj bylo dostatečnou motivací nebo alespoň jedním z mnoha podstatných důvodů, si netroufáme říci, zřejmě nikoli. Nemůžeme ale popřít, že věčně provokující šéf FCA mohl mít při svých mediálních hrátkách na srdci i podobné spojení, alespoň v žertu - označení Q2 a Q4 jsou přece k mání, ovšem jen s asi tak milionem jiných aktiv. Hřích nekoupit...
Jména Q2 a Q4 známe hlavně ze starších Alf. Teď by je chtělo Audi, Marchionne je ale nechce prodat a možná si při tom z Němců ještě dělá legraci...
Zdroje: Car, Autoedizione
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou včera 15:24
- Pole pro Aldeguera, 14. Salač včera 14:52
- PP v Moto3 patří Davidu Alonsovi včera 14:39
- První Pole Position pro Marca Marqueze s Ducati včera 11:36
- Místo Ruedy bude v Jerezu závodit Perez včera 10:00
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
včera - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
včera - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva