Reklama

Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin

VW měl být touto dobou podle mnoha lidí na dně, jenže realitou pravý opak, loňské prodeje koncernu byly rekordní. V indexu WARC lze spatřovat jednu z příčin.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin

14.2.2018 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

VW měl být touto dobou podle mnoha lidí na dně, jenže realitou pravý opak, loňské prodeje koncernu byly rekordní. V indexu WARC lze spatřovat jednu z příčin.

Když se v září 2015 dostala na světlo světa kauza Dieselgate, mnoho lidí v prvé chvíli nad skandálem mávlo rukou. Dotýkat se totiž měl pouze amerického kontinentu a zhruba půl milionu aut. Nicméně záhy bylo zjištěno, že Volkswagen podvodným softwarem osadil na jedenáct milionů vozů po celém světě. Rázem z toho byl největší škraloup ve firemní historii, jenž měl být navíc dle nemalé části odborného i laického publika tím posledním - koncernu se zkrátka prorokovala zkáza, rozprodej dceřiných firem, převzetí konkurenty, cokoli takového.

Tyto spekulace ještě přiživily americké úřady, které se oháněly několikasetmiliardovými pokutami, které mohly být likvidační i pro entitu takové velikosti, jakou VW Group je. Nicméně jelikož koncern zaměstnává řadu lidí také ve Státech, z původního hrozivého „štěkotu“ nakonec zbyly jen menší kousance. A přestože i poté byla zmiňována ztráta reputace u zákazníků i úřadů, Němci nakonec vše ustáli.

Nejde však pouze o to, že Volkswagen nezkrachoval, automobilka dokonce ani nesestoupila z nebeských výšin. Předloni totiž dosáhla na absolutní trůn, v rámci loňského roku se pak s rekordními prodeji v kapse o korunu pere s aliancí Renault-Nissan. Co ale stojí za tím, že si VW Group nesáhl ani na pomyslné dno?

Důvodů bude jistě více, jednu z jasných odpovědí ale dává společnost WARC, která se zabývá analýzou reklamních kampaní. Jako taková pak vydává index Gunn 100, ve kterém jmenuje ty nejkreativnější inzerenty. A jak asi již tušíte, koncern VW právě v indexu Gunn 100 zaválel měrou vrchovatou.

Mezi zadavateli reklam mu totiž patří úplně první místo před konglomeráty Mars a Nike. Druhá zmíněná firma pak byla úspěšnější mezi značkami, na něž se inzerce soustředí, nicméně na německou automobilku i coby značku zůstala stříbrná příčka. Ta bronzová pak patří Ikee, kterou Volkswagen taktéž převálcoval. A to už je nějaká reklamní ikona.

Aby těch úspěchů pro koncern nebylo málo, objevilo se v nejlepší desítce propagovaných značek také Audi. Žádná jiná automobilka však již na vrcholné příčky nepronikla. Jak je tedy vidno, Volkswagen umí svou kreativitou „oblbovat” nejen úřady, ale také zákazníky. A nesporně i díky tomu vyklouzl z klepet následků Dieselgate s takovou grácií...

Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin - 1 - VW reklama 2018 01Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin - 2 - VW reklama 2018 02
Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin - 3 - VW reklama 2018 03Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin - 4 - VW reklama 2018 04Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin - 5 - VW reklama 2018 05
Volkswagen v loňském roce rozhodně nebyl na dně, ale naopak na vrcholu. Proč tomu tak je, naznačují i tyto reklamy, které firma WARC jako celek hodnotí jako vůbec nejkreativnější na světě

Zdroj: WARC Gunn 100

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama