Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak to dopadne, když se špičkový hráč her postaví v simulátoru skutečným pilotům F1?
26.12.2018 | Petr Prokopec
Max Verstappen je nepochybně špičkový pilot Formule 1, kterému se jen tak někdo nevyrovná. Znamená to ale, že uspěje ve hře, která F1 jen simuluje? Jimmy Broadbent dostal možnost srovnání.
Pokud virtuální závody na simulátorech berete jen jako počítačovou hru, nejspíše vás při prvním usednutí do improvizovaného kokpitu čeká nemalé překvapení. Na nerozbitnost můžete rovnou zapomenout, místo toho vás čekají hodiny testů, během kterých budete volit to správné nastavení pro svůj vůz. Možnosti jsou v tomto směru opravdu široké, upravit lze totiž cokoliv - od jednotlivých převodů přes zámek řízení až po aerodynamiku. Opomíjet pak nesmíme ani tuhost stabilizátorů, odskoky, dorazy... a tak bychom mohli pokračovat ještě hodně dlouho.
Právě kvůli tomu, že se technologie za poslední léta neskutečným způsobem přiblížila realitě, lákají virtuální závody stále více lidí. Koneckonců takový Nissan dokonce závodníky z PlayStationu usazuje rovnou do kokpitu reálných aut. Do značné míry tak má kdokoliv svou šanci oslnit celý svět, připravit se však musíte na řadu bezesných nocí strávených před obrazovkou. A pokud skutečně dostanete pozvánku do GT Academy, čeká vás již náročný fyzický trénink - úplně stejný, jaký absolvují běžní závodníci.
Ti se virtuálních závodů účastní rovněž, což jen dokazuje, že opravdu nejde o typické arkádovky. Navíc nejde o žádná neznámá jména, jednoho z nedávných virtuálních klání se zúčastnili i Max Verstappen a Lando Norris. První se již nějaký ten pátek pohybuje ve Formuli 1, druhý pak od příštího roku usedne do jednoho ze sedadel McLarenů. Ve stejném týmu bude figurovat i Rudy van Buren, který napomůže s vývojem právě na simulátoru.
S touto trojicí dostal šanci se od svého počítače srovnat Jimmy Broadbent, špičkový hráč světa virtuálních závodů, kterému už leckdo v minulosti řekl, že když je tak šikovný na počítači, mohl by auto dobře ovládat i ve skutečnosti. Jak ale sám předem říká, být šikovný na počítači pořád neznamená být stejně šikovným pilotem skutečného auta. Platí to ale i naopak? Budou Verstappen a spol. jen zírat, co se dá také předvádět na simulátoru?
Kupodivu nikoli a i to nejlépe ukazuje, jak moc jsou dnešní simulátory věrné realitě. Nejlépe to ukazuje hráčův výkon v kvalifikaci, ve které skončil poslední a na špičku ztrácel skoro dvě sekundy - to je na okruhu Gillese Villeneuva, na němž se virtuální závod jel, dost velká ztráta. V samotném závodě pak byl o něco úspěšnější a dokázal pár soupeřů udolat, pořád ale bylo vidět, že rychlostně ani na simulátoru na nejlepší piloty skutečného světa povětšinou nestačí.
Přesto se mu nakonec Verstappena povedlo i předjet, ale jen proto, že Holanďan po chybě skončil v hodinách. Max jednoduše udělal chybu, a ta se mu nevyplatila. Podobnou pak udělal i Norris, do jehož vozu Broadbent dokonce narazil.
Na jedné straně vás asi může překvapit, že ani špičkoví piloti nejsou dokonalí, dáno je to ale tím, že v simulátoru se nemusí tolik bát riskovat a hranici pokouší více než ve skutečném světě. Jet tedy opravdu mohou až na samém limitu, který mají zjevně o kousek dál než Jimmy Broadbent.
Více již nebudeme dodávat, Broadbentovu jízdu - stejně jako karamboly Verstappena a Norrise - si můžete vychutnat níže. A pokud nevěříte, že virtuální závody jsou opravdu náročné, nic vám nebrání v tom, abyste se jich zúčastnili osobně. Série Sim Racing se jede také v Česku, přičemž také u nás se jí účastní lidé pohybující se v motorsportu. Chcete-li tedy zazářit, možná opravdu nejprve pořádně trénujte.
Hráč Jimmy Broadbent se na trati virtuálního závodu Formulí 1 v Kanadě střetl mimo jiné s Maxem Verstappenem a Landem Norrisem. A nejlépe tím ukázal, jak moc jsou piloti F1 dobří - ani ve hře jim špičkový hráč nestačí
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024 - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva