Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jakými auty jezdí v soukromí špičkoví piloti z Le Mans? Podívejte se
20.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Možná si říkáte, že závodní jezdec se nedokáže uklidnit ani mimo okruh a také soukromí dráždí pořádně výkonný stroj. Ano, nezřídka ano, ale ne vždy.
Za sebou máme jeden z nejnapínavějších ročníků 24 hodin Le Mans. Zvratů jsme se dočkali zejména v nejprestižnější kategorii LMP1, kdy ze šesti přihlášených prototypů nakonec šachovnicový praporek viděly pouze dva. Šlo navíc o ty vozy, které v úvodu závodu strávily nemálo času u mechaniků. Rozhodně se tedy nepočítalo s tím, že by mohly bojovat o celkové vítězství. Porsche se ale nakonec radovalo ze třetích vavřínů v řadě, Toyota pak dojela alespoň na celkovém devátém místě.
Samotný závod jsme si ale již shrnuli, nyní se proto můžeme věnovat dění po něm. Během víkendu se totiž zraky celého světa upínaly k řadě špičkových pilotů, kteří se v Le Mans sešli, a pozornosti neušly ani vozy, kterými okruh Le Sarthe opustili. A podobně jako v samotném závodě, ani tady není o překvapení nouze - u některých byste jistě čekali „více“...
Neel Jani
Jeden z továrních jezdců Porsche již musí znát okruh Le Sarthe jako své boty, před dvěma lety zde zajel nyní již překonaný rekord na jedno kolo, loni pak s vozem 919 Hybrid dosáhl celkového vítězství. K tomu měl po odstoupení obou vpředu jezdících Toyot velmi blízko i letos, nakonec však i jeho speciálu vypověděla službu technika. „Zazávodit“ si tak mohl již maximálně po cestě domů ve svém Porsche 911 GT3 RS, auto na to má velmi vhodné...
Timo Bernhard
Další z jezdců Porsche má na kontě již tři vítězství v Le Mans, kromě toho letošního byl králem i v roce 2010, i když v té době ještě krotil Audi R15 TDI plus. V roce 2002 pro změnu zabodoval v kategorii GT (de facto dnešní LMGTE Am), jíž ovládl s Porsche 911 GT3 RS. Pokud od něj tedy čekáte koncernový vůz i v soukromí, trefili jste se. Bernhard má ale zjevně rád i komfort, proto vsadil na Porsche Macan.
Oliver Webb
Jméno Olivera Webba během letošního závodu často nezaznělo. Důvodem je ten fakt, že byl členem posádky týmu ByKolles Racing, který jako jediný konkuroval Porsche a Toyotě ve vrcholné kategorii LMP1. I když slovo „konkuroval“ je možná až příliš silné, neboť speciál ENSO CLM P01/01 měl po sedmi kolech potíže s kompresemi motoru, což vedlo k odstoupení ze závodu. Webb se tak mohl alespoň uklidnit za volantem svého Fordu Mustang GT500.
Kamui Kobayashi
Japonský pilot se postaral o nemalé vzrušení ještě před samotným závodem, během kvalifikace totiž zajel nové rekordní kolo. Nakonec však jeho Toyota TS050 byla prvním speciálem značky, který musel kvůli poruše odstoupit (druhý jej následoval o zhruba půl hodině). Dá se ale předpokládat, že v běžném životě je jeho vůz od stejného výrobce spolehlivější. Jde totiž o SUV Toyotoa Harrier, které my známe jako Lexus RX - na ex-pilota F1 překvapivě komfortní volba.
Sébastien Buemi
Švýcarský závodník jako jeden z mála v kategorii LMP1 viděl cíl, i když dovézt vůz na devátém místě za sedmi speciály LMP2 asi není nic světoborného. Je ovšem třeba dodat, že za tím nestojí Buemiho špatné řízení, nýbrž haprující technika Toyoty TS050. Stejně jako Kobayashi se přitom i tento závodník v civilu spoléhá na japonské stroje, spíše než na komfort je ovšem jeho Lexus RC-F zaměřen na rychlost.
José María Lopéz
Toyota do kokpitů svých tří vozů naverbovala závodníky z celého světa, Lopéz pochází dokonce až z Argentiny. Do Francie to tedy měl pilot teoreticky opravdu daleko, skutečnost je ale trochu jiná. Lopéz v posledních třech letech závodil za Citroën ve WTCC, kde byl pokaždé korunován králem. Letos pak postoupil do šampionátu Formula E, kde jezdí za tým DS. Asi proto vlastně nepřekvapí, že v soukromí používá DS3 Racing, překvapivě skromné autíčko.
Rubens Barrichello
Veterán motorsportu si do Le Mans odskočil ze světa Formule 1, přičemž tvořil jednu třetinu posádky týmu Racing Team Nederland bojujícího v kategorii LMP2. Se speciálem Dallara P217 Barrichello dojel 23 kol za vítězem na třináctém místě. Zda to brazilský závodník považuje za úspěch či nikoliv, to nevíme. Z okruhu ovšem odjel s Audi RS6 Avant, což je s ohledem na manželku a dva syny velmi pochopitelná volba.
Zdroj: Carspring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 8 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 4 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 6 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 7 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 8 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.
- Politický koutek 05.07. 19:59 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 05.07. 19:11 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 17:38 - code
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.07. 12:40 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 05.07. 07:36 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.07. 07:34 - Truck Daškam