Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May popsal okamžik, kdy málem zabil Jeremyho Clarksona
1.4.2019 | Petr Prokopec
Jeremy Clarkson je už soudě dle jeho typických projevů člověkem na zabití, jeden by ale čekal, že jeho nejbližší okolí na něj bude zvyklé. Není, jak nyní vykresluje Kapitán Šnek.
Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May jsou jako novodobí tři mušketýři, kteří se sice před kamerou často i záměrně špičkují, ovšem jeden za druhého by dal ruku do ohně. To bylo asi nejvíce patrné v roce 2006, kdy Hammond havaroval v rychlosti 463 km/h ve speciálně upraveném dragsteru Vampire. Následně byl po dva týdny v kómatu a nikdo s jistotou nevěděl, zda se někdy ještě probere. Clarkson i May v tu chvíli prohlašovali, že pokud jejich kolega nepřežije, v Top Gearu skončí.
O devět let později stála trojice znovu při sobě, Clarksonovi totiž kvůli kauze „Steak-gate“ nebyla prodloužena smlouva. Televizní stanice BBC přitom lákala Hammonda i Maye, aby na její výplatní listině zůstali, ti však z kamarádství odmítli. Místo toho celá trojice zamířila k Amazonu, stejně jako rozjela webovou platformu Drive Tribe. Ta sice zatím nijak zvlášť úspěšná není, minimálně May však v poslední době nevynechá jedinou příležitost k jejímu dalšímu zviditelnění.
Dnes si přitom zvolil téma, které by hlavně s ohledem na výše zmíněné asi jen málokdo čekal. May byl totiž dotázán, zda někdy v životě zvažoval, že by opravdu zabil Clarksona. Takových náznaků bylo na obrazovkách opravdu hodně, nicméně víceméně všechny psal spíše scénář než sám život. Přesto dle Jamese existuje moment, kdy skutečně málem došlo na naplnění těch nejčernějších vizí. Poněkud paradoxně se tak stalo jen krátce předtím, než trojice opustila Top Gear.
Během natáčení Patagonského speciálu totiž Clarkson, Hammond a May zavítali v Argentině do srubu určeného turistům, kteří v něm mohou přespat. Využít přitom mohou krb či místní zásoby, ovšem za předpokladu, že dřevo i potraviny posléze doplní. Stejně tak mohou ulehnout i do postelí a zachumlat se do přikrývek, což trojice také udělala. Hammond a May přitom měli k dispozici malé pokojíčky, Clarkson se sám prohlásil za vládce obývacího pokoje a tedy i strážce ohně.
„Okolo čtvrté hodiny ráno jsem se ovšem probudil a má mužská chlouba byla uvězněna v kostce ledu. Šel jsem tedy do hlavní místnosti, kde byl vyhaslý oheň. A on byl vzhůru a říká, že ho nedokázal znovu zapálit, neboť je to příliš komplikované,“ vzpomíná se stále vážnou tváří May. A dodává, že jediné, co měl Clarkson udělat, bylo každé tři hodiny přiložit jedno polínko. I v tak jednoduché činnosti, na které je ostatně vystavěna celá moderní civilizace, však zklamal.
„Poblíž krbu byl přitom pohrabáč, který jsem zvedl. Byl to takový malý pohrabáč se špičkou na konci, který se používá k odhrabání popela. A v tu chvíli jsem o tom začal vážně přemýšlet,“ říká na toto téma James. Je přitom otázkou, zda Clarkson v tu chvíli opravdu byl v ohrožení života či nikoliv. Ve výsledku bychom se tomu ale s ohledem na okolnosti nedivili, letitému přátelství navzdory.
Lze pak jen dodat, že toto nebyl jediný okamžik v rámci natáčení Patagonského speciálu, kdy byl Jezza blízko smrti. Napodruhé však s tím již James neměl nic společného, naopak se spolu s Richardem ocitl taktéž na druhé straně barikády. Trojice byla totiž obviněna válečnými veterány, že argentinský dav popichuje kvůli prohrané válce o Falklandy a následně byla pomalu lynčována a ze země musela prchnout ještě před dotočením speciálu. To už je ale trochu jiný příběh.
James May popsal moment, kdy skutečně málem zabil Jeremyho Clarksona
Stalo se tak při natáčení Patagonského speciálu
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.