Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hammond a May si to rozdali ve 30 let starých sporťácích, autech snů z plakátů
20.3.2019 | Petr Prokopec
Pokud jste se narodili v hloubi minulého století, jedno z těchto aut dost možná zdobilo zeď vašeho dětského pokoje. O to příjemnější je teď zavzpomínat na jejich atmosférické dvanáctiválce rozdávající si to tváří v tvář.
Před necelým týdnem jsme si díky nové ukázce mohli představit letošní desátou epizodu The Grand Tour. Její hlavní náplní byl souboj Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye o duše mladých zákazníků, k čemuž byla použita trojice hot hatchů Ford Fiesta ST, Toyota Yaris GRMN a VW Polo GTI. Tyto vozy však nebyly jedinými, které kamera během zhruba šedesáti minut zachytila. Hammond a May zároveň zamířili i na okruh Eboladrome se sportovními ikonami 80. let minulého století.
O jaké vozy se jedná, nejspíše uhodnete, neboť jejich plakáty zdobily stěny mnoha dětských pokojů. Řeč je o italských klenotech Ferrari Testarossa a Lamborghini Countach, jejichž hranatý design je dokonalým ztělesněním osmdesátek. I když musíme připomenout, že kupé s býkem ve znaku bylo poprvé představeno v podobě prototypu již v roce 1971 a do prodeje zamířilo o tři léta později, většina z nás jej ale bude mít zafixované v pozdějších verzích. A ty přišly na trh právě až v další dekádě.
Lamborghini své klínovité kupé soustavně vylepšovalo, a tak vám dnes, pokud oba zmíněné vozy postavíte vedle sebe, budou připadat jako ze stejné éry. Realita tomu není vzdálena, neboť je, neboť Lamborghini Countach LP500 z videa níže dorazilo na trh až v roce 1985, tedy rok po odhalení Ferrari Testarossa. Kromě divokého bodykitu se pyšnilo třeba i boulí na krytu motoru, která sice udělala dostatek prostoru pro přemístěné karburátory, ovšem už do té doby mizerný výhled vzad zredukovala v podstatě na nulu.
S výkonem 455 koní však řidič u tohoto vozu za sebe příliš koukat nemusel, před třiceti lety existovalo jen pramálo rychlejších aut. Testarossa ale mezi ně nepatřila, jak naznačují technické údaje a jak ostatně dokázali Hammond s Mayem. Richard usedl za volant Lamborghini, jež by dle továrních údajů mělo zvládnout stovku za 5,2 sekundy, zatímco James jako milovník Ferrari sáhl po 390 koních Testarossy, jenž jsou při zrychlení dle továrny o desetinu pomalejší.
Při vyšším tempu by se dle oficiálních parametrů měly rozdíly srovnat, čtvrtmíli mají oba vozy pokořit za 13,5 sekundy. Hammond s Mayem zvolili pozvolný start, a nikoliv odpich přímo z místa, pročež jejich čas nelze s továrními daty srovnat, ovšem cíl jako první vidí Richard. A to i přes enormní zadní křídlo, které sice zhoršuje aerodynamiku „jeho” Lamba, Ferrari je ale o 230 kilo těžší. A také proto prohrává.
Je rychlejší Lamborghini Countach LP500 nebo Ferrari Testarossa? To je, oč běží v desáté epizodě letošního The Grand Tour
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva