James May řekl svůj názor na elektromobily, překvapí jen neznalé

Od postaršího, konzervativně uvažujícího Brita nelze čekat nadšení pro cokoli nového. V případě Kapitána Šneka ale budete tímto předsudkem trpět jen pokud nevíte, jakým autem také jezdí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

James May řekl svůj názor na elektromobily, překvapí jen neznalé

4.4.2019 | Petr Prokopec

James May řekl svůj názor na elektromobily, překvapí jen neznalé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Od postaršího, konzervativně uvažujícího Brita nelze čekat nadšení pro cokoli nového. V případě Kapitána Šneka ale budete tímto předsudkem trpět jen pokud nevíte, jakým autem také jezdí.

Zdá se, že James May chytl pověstnou druhou mízu. V poslední době o sobě dává vědět daleko častěji než jeho dva kolegové, z nichž jeden je výrazně mladší. Dokonce se nechal i slyšet, že si již nedovede představit jízdu s autem bez připojení k internetu. Něco takového zrovna od Jamese asi nikdo nečekal, neboť veřejnost jej má zafixovaného spíše jako milovníka starých časů, který je pomalu vděčný za jakoukoliv poruchu, neboť to znamená, že bude moci pracovat na jejím odstranění.

Skutečnost je ale od této představy dalece vzdálena a jen ona konektivita to nepotvrzuje. James se totiž nejnověji vyjádřil na téma elektromobility. Jeho názor rozhodně nekoresponduje se smýšlením Jeremyho Clarksona, dle kterého je ideálem benzinová pohonná jednotka, jejíž žíznivost vás donutí prodat i ledvinu. Jen v takovém případě se totiž dočkáte zábavných momentů, ze kterých vám tvář bude zdobit úsměv od ucha k uchu ještě týden poté, co jste vypnuli motor.

James má ovšem pocit, že stejné odměny se můžete dočkat i za volantem elektromobilů. „Je spousta věcí, které vás mohou nadchnout, stejně jako tomu bylo u benzinových motorů v jejich začátcích. Jsou tiché, jsou velmi rychlé - což je něco, co se nám na autech líbí - mají okamžitou odezvu, jsou jednoduché na řízení, levné na údržbu, nedělají hluk, nesmrdí. Vážně nevidím důvod, proč by je člověk neměl mít rád,“ zamýšlí se James nad alternativním pohonem.

Zároveň tvrdí, že jakmile se lidé oprostí od předsudků a dají elektromobilům šanci, rázem je nebude trápit absence manuálu. „Přes to se přenesete. Opravdu.“ Tomu lze i věřit, koneckonců většina populace vnímá auto spíše jako dopravní prostředek než zdroj zábavy. I proto James předjímá, že spalovací motory skončí stejně jako kdysi koně - užívány budou třeba na okruzích, nikoliv však již na veřejných silnicích.

May svá tvrzení zakládá na dlouhodobých zkušenostech s používání elektromobilu. Již od roku 2014 je majitelem BMW i3 REX, které ukázal v první sérii The Grand Tour v souboji s Clarksonovým Volkswagenem Golf GTI. Toho nejvíce zaujala stejná skutečnost, jaká je vlastně aktuálně vnímána jako stěžejní negativum spojené s rozvojem elektromobility.

I když Jamesovo jmění počítá na stovky milionů korun, jeho BMW kvůli dotaci stálo méně než Clarksonův Golf. Je tedy otázkou, jestli lze vnímat pozitivně, že mu na vůz přispěli i lidé, kteří si nemohou pořídit elektromobil ani jako ojetinu, natož zcela nový, Jamesovi to ale zjevně nevadí.


James May řekl svůj názor na elektromobily, překvapí jen neznalé - 1 - James May BMW i3 nova sada 01James May řekl svůj názor na elektromobily, překvapí jen neznalé - 2 - James May BMW i3 nova sada 02
James May řekl svůj názor na elektromobily, překvapí jen neznalé - 3 - James May BMW i3 nova sada 03James May řekl svůj názor na elektromobily, překvapí jen neznalé - 4 - James May BMW i3 nova sada 04
James May řekl svůj názor na elektromobily, překvapí jen neznalé - 5 - James May BMW i3 nova sada 05James May řekl svůj názor na elektromobily, překvapí jen neznalé - 6 - James May BMW i3 nova sada 06
James May již pět let vlastní BMW i3, které používá k dennímu ježdění a které ukázal i v první sérii The Grand Tour. Nepřekvapí proto, že elektromobily chválí

Zdroj: Drive Tribe

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.