Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je pozoruhodným obrazem doby, za co nejčastěji mění svá auta majitelé Porsche
11.9.2019 | Petr Prokopec
Když si někdo koupí sporťák od Porsche, člověk by čekal, že jej krom jiného Porsche nejčastěji vymění za ještě ostřejší sportovní aut. Realita nemůže být odlišnější, náhradou je stylové SUV.
Asi bychom našli jen málo lidí, kteří alespoň jednou v životě nezatoužili po vlastnictví sportovního automobilu. Lze to pochopit, neboť výjimečnost a přitažlivé tvary povětšinou doplňuje nemalé stádo koní pod kapotou. Očekávat tak lze působivou dynamiku i fakt, že se za vámi ohlédne půl ulice. Nicméně ve chvíli, kdy dojde na koupi, již většina lidí hází zpátečku. Nikoliv jen kvůli tomu, že za vysoké výkony se platí vysoké ceny, ale také s ohledem na nízkou praktičnost a nemalé provozní náklady.
Jinými slovy, sportovní auta jsou auta pro radost, tu si však může nebo je ochotna dovolit stále menší část kupujících. Segment sportovních aut se tak konstantně zmenšuje, což ale není nic nového či překvapivého. Z čeho nám ovšem padla čelist až na zem, to je skutečnost, pro jaké auto se zákazníci nakonec na úkor sporťáků rozhodují. Kupodivu totiž nejde o jiný sporťák nebo třeba praktičtější alternativu téhož v podobě rychlého sedanu či čehokoli podobného.
Po čem tedy majitelé takových aut touží? Pokud se zaměříme na americký kontinent, pak lidé nejčastěji pouští své sporťáky k vodě, aby si mohli pořídit Jeep Wrangler. Co je nejpřekvapivější, platí to i o majitelích sportovních Porsche, která majitelé opouštějí ve prospěch Američana se zvýšeným podvozkem - přiznala to sama německá automobilka. „Poršáky” v tom ale nejsou samy, totéž platí pro majitele muscle cars jako Ford Mustang, Chevrolet Camaro či Dodge Challenger.
Jak se tedy ukazuje, dominance SUV začíná být patrná všude. Vlastně se tedy nelze divit Fordu či General Motors, že opouští tradiční karosářské styly a cílí jen na to, co si momentálně kupuje již více než 60 procent zákazníků. Minimálně v rámci Ameriky se navíc zdá, že daná móda hned tak nepřestane. Tlak na snižování emisí a spotřeby totiž není tak velký jako v Evropě nebo na čínském trhu a za vlády prezidenta Trumpa spíše poleví. Levné jsou pak i pohonné hmoty.
Zámořští motoristé se tedy nemusí bát provozních nákladů, místo toho si užívají to, s čím byla auta spojována kdysi a o čem si již mainstream může nechat zdát - tedy o svobodě. Zatímco se sporťákem se musíte držet hladkého asfaltu, s SUV alespoň trochu blízkým off-roadu lze dojet skoro kdykoli kamkoli, krom toho je samozřejmě o poznání levnější. A stylová záležitost je to též.
V Evropě je situace trochu jiná, přesun kupců sportovních k SUV je ale patrný i zde. Doba zkrátka velkým autům na zvýšených podvozcích přeje, ať se vám to líbí nebo ne. Už teď starý kontinent míří ke 40% podílu SUV na veškerých prodejích nových aut a pěkných pár let se na tom nemá nic změnit. Nedivte se tedy, až váš soused místo 911 přiveze jednoho dne SUV. A nemusí to nutně být Macan nebo Cayenne, jak ukazuje zkušenost z USA, kde bývají s podobnými trendy před Evropou o pár let napřed.
Jeep Wrangler...
...je nejčastější náhradou za sporťáky značky Porsche
Stejně tak ale nejvíce bere klienty tradičním muscle cars v podobě Fordu Mustang...
Zdroje: Autoblog, Muscle Cars and Trucks
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda