Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeep má problém, jeho klíčový nový model se při brzdění staví na přední
12.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Motorkáři by z chování SUV Jeepu mohli mít radost. Pro všechny ostatní je ale pravděpodobné selhávání hydrauliky noční můrou.
Pro Jeep je model Renegade klíčovým, právě s jeho pomocí hodlá americká značka navýšit své prodeje na 1,5 milionu aut ročně. Stávající registrace tomu sice zatím nenapovídají, to ale nemá souvislost s nezájmem zákazníků. Místo toho se Jeep musí potýkat s omezenou produkcí, neboť montážní linky v italském Melfi produkují také spřízněný Fiat 500X. V Číně se pak výroba v tamní továrně v Šanghaji rozeběhla až letos v květnu a prodej odstartoval o měsíc později. K dramatickému ovlivnění registrací tedy stále ještě nedošlo, byť růst je jasně patrný.
Mohlo by se tedy zdát, že plány Sergia Marchionneho jednou pro změnu dojdou naplnění. Nicméně Jeep má aktuálně problém, který by na bílé holubici modelu Renegade mohl udělat pár pořádných černých fleků. Hned několik novinářů totiž poukázalo na komplikace spojené s ostrým brzděním, při němž vůz ztrácí stabilitu až do té míry, že vůz zcela ztratí kontakt zadních kol s povrchem. To se v omezené míře, třeba u jednoho kola, stává u různých aut, tady ale vůz skutečně jede jen po předních kolech a ty zadní zůstávají vysoko ve vzduchu. K čemu všemu tohle může vést, si dokážete představit.
První takový incident se odehrál již v roce 2015, tehdy mimo větší zájem publika. Pablo González ze španělského magazínu km77 si tehdy všiml, že při ostrém brzdění dochází k tak výraznému odlehčení zádě, že se vůz zcela postaví na zadní. S Jeepem situaci konzultoval a bylo mu řečeno, že šlo o poruchu konkrétního, tedy ještě začínajícího modelu a že u jiného by k obdobnému problému nemělo dojít. Technici zjistili, že selhala hydraulika brzd, což přesunulo větší účinek dopředu.
González následně otestoval další dva exempláře Jeepu Renegade, u obou vše proběhlo v pořádku, proto Fiat za tento problém nebyl propírán v médiích. Tím ale příběh neskončí - v září letošního roku vyvstal stejný problém, a to navíc i u verze 4x4, poprvé se jednalo o vůz s pohonem předních kol. Provedení 4x4 je z podstaty své konstrukce lépe vyvážená, což je patrné i na výsledku, k úplné ztrátě kontaktu zadních kol se silnicích ale dochází stále - kola cestují nezvykle daleko do výšky, stejně jako celá karoserie.
Je tedy vidět, že pakliže jde opět o problém s hydraulikou, není až tak ojedinělý a už vůbec ne vyřešený. Není to navíc jediná potíž, která Renegade trápí - proveden byl i slalomu mezi kužely, při němž Renegade rozhodně nezazářil, zvláště ne v rychlostech nad 71 km/h. Již při pětasedmdesátce byla jeho stabilita natolik rozhozená, že se nedokázal vrátit do svého jízdního pruhu. Problém s brzdami tedy evidentně není jediným.
Ne každé auto ale musí mít oslnivé jízdní vlastnosti, problém s „jízdou po předních” ale přejít nelze. Že je více typický než ojedinělý dokazuje i test italského HDMotori, kde při prudkém sešlápnutí brzdového pedálu taktéž dochází k nadzdvihnutí zadních kol. Sice již ne tak extrémně jako u aut testovaných Španěly, nicméně to mohlo být způsobeno nižší rychlostí nebo nižším tlakem na pedál.
Jeep se prozatím k problémům s brzdami nevyjádřil. Možná proto, že se o těchto problémech hovoří prozatím jen v Evropě. Stalo-li by se něco podobného v zámoří, navíc opakovaně, na Jeep už by si brousily zuby tamní instituce dohlížející na bezpečnost v dopravě. Za této situace se ale snadno může stát, že problém začne rezonovat i v Americe. Uvidíme, jak se vše dále vyvine, zatím se podívejte, co Renegade dělá. A dělat by neměl...



Jeep Renegade se na přední staví jak ve verzi 4x2...
...tak i v provedení 4x4. Sice méně, ale i tak příliš
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
včeraMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Je pro Moto2 lepší přípravou Moto3 nebo MS-SSP? včera 16:40
- Časový program GP Rakouska včera 16:00
- Debut Nagashimy v MotoGP? 11.8.2025
- Manuel Gonzalez chce zůstat v paddocku MotoGP 11.8.2025
- Vítězný double Marka Červeného 10.8.2025
Nejnovější články
Číňanům už se to trochu vymklo z ruky, postavili auto s výkonem přes 3 000 koní
před 2 hodinamiVolkswagen oznámil zaměstnancům, že skončí se všemi modely ID. Sálem se začal nést bouřlivý potlesk
před 4 hodinamiZkrachovalá největší evropská továrna na baterky našla kupce toho, co z ní zbylo. Je to další firma žijící z peněz „těch druhých”
včeraModerní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
včeraÚchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva