Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K čemu je tento otvor u Civicu Type-R? Nechladí, nenasává a přesto funguje
15.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Příď nového Civicu Type-R má spoustu otvorů. Některé jsou jen naznačené, jiné párové a nebo centrální. A pak je tu jeden skutečný, co se běžně nevídá.
Nová Honda Civic Type-R teprve před pár dny odhalila kompletní detaily o technice, světu se ale poprvé ukázala už před několika měsíci. Od té doby jsme mohli nevěřícně hledět na její skoro mimozemskou příď a zkoumat, k čemu slouží ohromný počet nasávacích otvorů, které na ní jsou.
Značná část je falešná a při bližším zkoumání se ukáže, že otvory jsou zaslepené černým plastem s jen naznačenou mřížkou. Část je jich funkční a možná i bez popisu, který vám za malou chvíli nabídneme, byste uhodli, k čemu slouží. Pak jsou tu ale ještě otvory okolo mlhovek, které se na první pohled zdají být též falešné, je tomu tomu tak ale jen na levé straně vozu. Na té pravé je skutečný otvor a jen stěží byste uhodli, k čemu slouží. Pojďme se ale postupně podívat na všechny funkční otvory, které na přídi nového „CTR” najdeme.
Devět otvorů s obvyklým posláním...
Podíváme-li se na příď Civicu Type-R pěkně odshora, naše oči nejprve ustrnou na centrálním nasávací otvoru v horní části kapoty motoru (1). Neslouží k nasávání vzduchu do motoru, ani k chlazení jeho samotného či turba, přesto není falešný. Podle Hondy slouží k „celkovému ochlazení motorového prostoru”. Někdo říká, že je to nesmysl a že si to vymysleli designéři, ale zde by falešný snad otvor neprošel. Ovšem, jsou auta, která se nepřehřívají, ale pod kapotou mají opravdu horko a nějaké takovéto chlazení by jim neškodilo, takže zůstaňme u vyjádření automobilky.
Nízká, podlouhlá škvíry mezi červeným kouskem plastu u kapoty a černým plastem s logem Honda (2) je sání motoru, tudy proudí čerstvý vzduch do válců. To je tak řešené vcelku elegantně a skoro nepatrně.
Dva otvory mezi pod logem a vnitřními okraji světel (3 a 4) jsou zase přístupy chladicího vzduchu k chladiči - jak vidno, ani vysoce výkonný Type-R nemusí používat celý prostor masky chladiče, aby uchladil svůj motor.
Další, největší otvor je pod značkou (5) a slouží mezichladiči stlačeného vzduchu. Pod mlhovkami, těsně nad lízátkem (6 a 7), jsou tenké vstupy vzduchu pro chlazení brzd a po stranách vedle mlhovek jsou otvory (8 a 9), které vedou vzduch do předních podběhů a snižují tam turbulence.
Možná byste při pohledu na vůz zepředu hádali, že horní otvor slouží mezichladiči a všechny dolní chladiči, možná byste poslední dvě „díry” přiřadili chlazení brzd, ale to jsou jen drobné odchylky, tyto otvory by zkrátka zasvěcený člověk přibližně rozeznal a pojmenoval. Pak je tu ale ještě jeden.





Pro náruživé fanoušky CTR nabízíme pohledy na jednotlivé otvory i v detailu - všechny vypadají skutečně
...a k tomu jeden opravdu svérázný
Na fotkách to není úplně patrné, po zesvětlení na vás ale z přídě vykoukne ještě jeden otvor, který není ani centrální, ani párový. A už proto je podezřelý. Nachází se kousek od pravé přední mlhovky (10) a v záplavě falše okolo se ztrácí. Být na obou stranách, řeknete si chlazení brzd či aerodynamická funkce, jenže na druhé straně není, je jen jeden - vlevo (z pohledu řidiče) je podobné místo zaslepeno.
Onen pravý otvor nemá žádný z výše zmíněných a už vůbec žádný z obvyklých účelů - slouží klaksonu, který je za ním nakonec i vidět. Že jste na jiných autech něco takového neviděli? Aby také ano, jde o následek amerických homologačních pravidel, kde v některých státech musí mít klakson „výhled” přímo na silnici, nemůže být skryt za plným kusem plastu, v tomto případě falešnou mřížkou.
A protože nejlevnější díl je takový, který vyrábíte pro celý svět úplně, ale úplně stejně, budou mít otvor pro klakson úplně všechny verze nového Civicu Type-R, který je nyní „globálním modelem”. Jestli bude hlasitější než průměrný klakson moderního evropského kompaktu, předjímat nebudeme, ale pokud vám to tak přijde, už víte, proč tomu tak je...


Také tento otvor je skutečný a také on má funkci - jen poněkud neobvykou
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 7 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení včera 13:55
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí klasikou s technikou, jakou už novou nekoupíte
před 4 hodinami
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
před 6 hodinami
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 7 hodinami
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, nafouklá bublina baterek pro elektromobily se blíží prasknutí
před 8 hodinami
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 19:05 - Zajda
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
