Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je krásný, dodnes nejetý VW Passat B5 po 1. majiteli ročník 1936. Jde o hotový stroj času
7.2.2024 | Petr Miler
Má pověst nezničitelného auta a v tomto konkrétním provedení ho nezabije snad nic. A platí to tím spíš, když má za sebou hlavně dekády garážování, během nichž najel necelých 27 tisíc km. Něco takového se v prodeji už dávno nevídá, je to rarita svého druhu.
Volkswagen Passat páté generace zvaný také B5 si vydobyl pověst velmi kvalitního a odolného vozu, se kterým můžete najet statisíce kilometrů bez větších komplikací. Statistiky vždy potvrzovaly, že to nejsou jen pověry, a tak se dodnes najde spousta lidí, kteří s ním pořád jezdí. A když se jim náhodou přece jen pokazí, shání znovu takový vůz.
Je to pochopitelný přístup, však proč měnit to, co funguje. Problém je jen v tom, že nabídka pěkných bé-pětek na trhu ojetin poněkud vysychá. Aby také ne, když jde snadno o čtvrtstoletí starý vůz. Navíc je to tak, že když už se nějaký pěkný kousek v prodeji přece jen objeví, je nabízen spíše už jako živoucí legenda v některé ze svých špičkových verzí typu W8. Stroj, který vám ukážeme dnes, tyto nedostatky míjí.
Je na jednu stranu starý, to je nevyhnutelné, na tu druhou jde o jeden z relativně mladých kusů po faceliftu (tedy provedení zvané B5.5) z roku 2002. A je dodnes jako nový. Jeho příběh zní až podezřele, ale až si prohlédnete přiložené fotografie, uvěříte mu bez váhání. Jeho prvním a jediným majitelem byl dnes už 88letý člověk, který jej vždy pečlivě jej garážoval i servisoval a mezi servisními prohlídkami opravdu moc nejezdil. Za necelých 22 let má na tachometru pouhých 26 988 km.
Zvenčí i zevnitř vypadá fantasticky, stav je skoro autosalonový. Pohled na techniku pak nedává prostor k pochybám, je to jedním slovem nevyužité auto, které pořád čeká na první pořádnou jízdní nálož, na poměry Passatů B5 je to skoro dokonalý exemplář. Bohužel jen skoro, neboť obliba B5 bývá spojena také s motorem 1,9 TDI, kterým tento stroj nedisponuje.
Je to co do motorizace přesto zajímavé provedení i s u nás dobře známou osmiventilovým benzinovým dvoulitrem, který generuje nanejvýš 85 kW (115 koní), což je dnes na tak objemný motor skoro směšné. Přesto nejede úplně marně - akceleraci na stovku zvládne za 11,2 sekundy a rozjede se až na 200 km/h. Výbava je podobně napůl skromná jako motorizace - je to verze Comfrortline, a tak auto má klimatizaci, ale jen manuální. A tak to je skoro se vším na palubě.
Žádná velká sláva, ale pokud někdo po tomto autě půjde jako po „držáku”, vydrží tento motor ještě víc než TDI - je tak primitivní a předimenzovaný vzhledem ke svému výkonu, že se na něm skoro nemá co pokazit. A pokud byste tento vůz chtěli jako poslední před smrtí, i to velmi pravděpodobně splní, pokud vám včera nebylo 18 let.
Ale žerty stranou, tato nabídka je skutečná a není nezajímavá. Ano, je tu 22 let staré auto, ale nikoli 22 let stojící, bylo pravidelně lehce ježděné. Velmi pravděpodobně s ním tedy můžete urazit statisíce kilometrů bez větších potíží s veškerým jeho prostorem a komfortem. K mání je v německém Herbornu za 7 999 Eur, tedy asi 199 tisíc Kč. Není to málo na poměry těchto Passatů, ale co za auto dnes koupíte za takovou cenu?
Tento Passat B5 není úplně top verze, v top stavu je ale nepochybně. Je to hotový stroj času schopný návratu do roku 2002, v prodeji dávno nevídaná věc. Foto: Lahn Dill Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Lahn Dill Automobile@Mobile.de
Bleskovky
- Vettel v Imole projel legendární Sennův McLaren, dokončil to, co Ayrton po své smrtelné nehodě už nezvládl
před 11 hodinami - Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
20.5.2024 - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- I toto jsou závody v Hořicích včera 23:11
- Statistiku crashů vedou Binder a Miller včera 17:00
- Crutchlow v Mugellu nepojede včera 16:00
- Hořice Petra Najmana: 2 závody = 2 vítězství včera 10:31
- Ducati Monster: limitovaná edice Ayrton Senna 20.5.2024
Nejčtenější články
- Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
23.4.2024 - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
23.4.2024 - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
23.4.2024 - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
23.4.2024 - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
23.4.2024
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.22. 00:28 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 05.21. 23:43 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.21. 22:31 - bojler
- Suzuki obecně 05.21. 20:52 - jarka
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.21. 15:43 - řidičBOB
- Politický koutek 05.20. 22:44 - Stepan
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.20. 17:26 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.20. 14:37 - Vrooom