K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12

V době plné downsizingu jsou objemné motory raritou a takto velký osmiválec dnes v Evropě nikdo neprodává. Na začátku 90. let tomu bylo jinak a jedno z tehdejších vzácných monster se nyní objevilo v prodeji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12

23.9.2019 | Mirek Mazal

K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V době plné downsizingu jsou objemné motory raritou a takto velký osmiválec dnes v Evropě nikdo neprodává. Na začátku 90. let tomu bylo jinak a jedno z tehdejších vzácných monster se nyní objevilo v prodeji.

Automobily vzniklé ze spojení luxusního Mercedesu a kdysi samostatného úpravce jménem AMG umí zapůsobit. Například model C63 AMG je seriozním soupeřem BMW M3 a svého soka v některých ohledech i překonává. Vynikající AMG GT S zatápí Porsche 911 a mimo masově vyráběné parády Affalterbach dokonce připravuje limitovanou silniční Formuli 1 s nejlepší akceleraci z 0 na 300 km/h mezi produkčními auty.

Vždy tomu tak nebylo, v dobách své samostatnosti podnik Aufrecht Melcher Großaspach exceloval spíše zástavbami obrovských motorů do jinak vcelku sériových Mercedesů. Silným agregátům chyběly související inovace zajišťující vytříbené jízdní vlastnosti, v jaké přemotorovanosti nabízených aut ale spočívalo jisté kouzlo. Jedním ze strojů, ve kterém se takový přístup zrcadlilo, bylo dnes slavné Kladivo čili v originálním názvu Mercedes 300 CE 6.0 AMG The Hammer.

Provedení W124 původně vyjíždělo z továrny maximálně s třílitrovým šestiválcem, v AMG R6 nahradili atmosférickými osmiválci a i vnější tvary doznaly dramatických změn. Svalnatý bodykit s plaketou The Hammer uhranul značnou část populace, která měla rázem nový vysněný automobil.

AMG montovalo několik verzí sedanů i kupé osazených motory s objemy od 5,0 do 6,0 litru. Na vrcholu potravinového řetězce trůnilo kupé 300 CE ve verzi 6.0 AMG Widebody. To znamená šest litrů zdvihového objemu, karoserii kupé bez B-sloupků a rozšířené blatníky. Zákazníci si mohli vybrat barvu jako kdysi u Fordu, v nabídce byla jen černá.

Abnormální vzácnost z vrcholu nabídky vznikla jen v dvanáctikusové sérii, auta se dočkal jen tucet zájemců z celého světa. Mezi přísně uzavřenou skupinou existujících zákazníků se může rázem ocitnout nová tvář, protože jeden z 12 kusů Kladiva míří do londýnské aukce společnosti RM Sotheby's.

Nabízený sběratelský exemplář je vybaven šestilitrovým agregátem o výkonu 381 koní (280 kW) a 542 Nm putující na zadní kola přes čtyřstupňovou automatickou převodovku. Zrychlení na 100 km/h za 5,6 tehdy patřilo výsostně supersportům, stejně jako maximální dosažitelná rychlost až 300 km/h. Od roku 1992 má za sebou jen 77 423 kilometrů, přestože vystřídal více majitelů z celé zeměkoule.

Přes Asii se vůz dostal do rukou nizozemského opatrovníka s ochotou udržovat tmavý exteriér i luxusní interiér v co nejlepším stavu. Snaha se vyplatila, s ohledem na stáří jsou kožené potahy jen minimálně opotřebované a dřevěný dekor se stále leskne to všech stran. Z motoru by se dala servírovat večeře. Za měsíc a jeden den se bude očekávat, kdo se zapíše do dalšího řádku technického průkazu Mercedesu, nový majitel si musí připravit minimálně čtyři miliony českých korun.


K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 1 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 02 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 2 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 03 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 3 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 04 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 4 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 05 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 5 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 06 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 6 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 07 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 7 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 08 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 8 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 09 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 9 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 10 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 10 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 01 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 11 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 11K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 12 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 12K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 13 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 13K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 14 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 14K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 15 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 15K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 16 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 16K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 17 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 17K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 18 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 18K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 19 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 19
Nabízený Mercedes s velkoobjemovým motorem se bude dražit 24. října v Londýně

Zdroj: RM Sotheby's

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše