K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12

V době plné downsizingu jsou objemné motory raritou a takto velký osmiválec dnes v Evropě nikdo neprodává. Na začátku 90. let tomu bylo jinak a jedno z tehdejších vzácných monster se nyní objevilo v prodeji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12

23.9.2019 | Mirek Mazal

K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V době plné downsizingu jsou objemné motory raritou a takto velký osmiválec dnes v Evropě nikdo neprodává. Na začátku 90. let tomu bylo jinak a jedno z tehdejších vzácných monster se nyní objevilo v prodeji.


Automobily vzniklé ze spojení luxusního Mercedesu a kdysi samostatného úpravce jménem AMG umí zapůsobit. Například model C63 AMG je seriozním soupeřem BMW M3 a svého soka v některých ohledech i překonává. Vynikající AMG GT S zatápí Porsche 911 a mimo masově vyráběné parády Affalterbach dokonce připravuje limitovanou silniční Formuli 1 s nejlepší akceleraci z 0 na 300 km/h mezi produkčními auty.

Vždy tomu tak nebylo, v dobách své samostatnosti podnik Aufrecht Melcher Großaspach exceloval spíše zástavbami obrovských motorů do jinak vcelku sériových Mercedesů. Silným agregátům chyběly související inovace zajišťující vytříbené jízdní vlastnosti, v jaké přemotorovanosti nabízených aut ale spočívalo jisté kouzlo. Jedním ze strojů, ve kterém se takový přístup zrcadlilo, bylo dnes slavné Kladivo čili v originálním názvu Mercedes 300 CE 6.0 AMG The Hammer.

Provedení W124 původně vyjíždělo z továrny maximálně s třílitrovým šestiválcem, v AMG R6 nahradili atmosférickými osmiválci a i vnější tvary doznaly dramatických změn. Svalnatý bodykit s plaketou The Hammer uhranul značnou část populace, která měla rázem nový vysněný automobil.

AMG montovalo několik verzí sedanů i kupé osazených motory s objemy od 5,0 do 6,0 litru. Na vrcholu potravinového řetězce trůnilo kupé 300 CE ve verzi 6.0 AMG Widebody. To znamená šest litrů zdvihového objemu, karoserii kupé bez B-sloupků a rozšířené blatníky. Zákazníci si mohli vybrat barvu jako kdysi u Fordu, v nabídce byla jen černá.

Abnormální vzácnost z vrcholu nabídky vznikla jen v dvanáctikusové sérii, auta se dočkal jen tucet zájemců z celého světa. Mezi přísně uzavřenou skupinou existujících zákazníků se může rázem ocitnout nová tvář, protože jeden z 12 kusů Kladiva míří do londýnské aukce společnosti RM Sotheby's.

Nabízený sběratelský exemplář je vybaven šestilitrovým agregátem o výkonu 381 koní (280 kW) a 542 Nm putující na zadní kola přes čtyřstupňovou automatickou převodovku. Zrychlení na 100 km/h za 5,6 tehdy patřilo výsostně supersportům, stejně jako maximální dosažitelná rychlost až 300 km/h. Od roku 1992 má za sebou jen 77 423 kilometrů, přestože vystřídal více majitelů z celé zeměkoule.

Přes Asii se vůz dostal do rukou nizozemského opatrovníka s ochotou udržovat tmavý exteriér i luxusní interiér v co nejlepším stavu. Snaha se vyplatila, s ohledem na stáří jsou kožené potahy jen minimálně opotřebované a dřevěný dekor se stále leskne to všech stran. Z motoru by se dala servírovat večeře. Za měsíc a jeden den se bude očekávat, kdo se zapíše do dalšího řádku technického průkazu Mercedesu, nový majitel si musí připravit minimálně čtyři miliony českých korun.


K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 1 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 02 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 2 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 03 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 3 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 04 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 4 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 05 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 5 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 06 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 6 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 07 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 7 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 08 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 8 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 09 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 9 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 10 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 10 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 01 lepsiK mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 11 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 11K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 12 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 12K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 13 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 13K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 14 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 14K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 15 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 15K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 16 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 16K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 17 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 17K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 18 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 18K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12 - 19 - Mercedes 300 CE AMG The Hammer 1992 prodej 19
Nabízený Mercedes s velkoobjemovým motorem se bude dražit 24. října v Londýně

Zdroj: RM Sotheby's

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.