Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je vzácná přemotorovaná bestie z 90. let, šestilitrových strojů vzniklo jen 12
23.9.2019 | Mirek Mazal
V době plné downsizingu jsou objemné motory raritou a takto velký osmiválec dnes v Evropě nikdo neprodává. Na začátku 90. let tomu bylo jinak a jedno z tehdejších vzácných monster se nyní objevilo v prodeji.
Automobily vzniklé ze spojení luxusního Mercedesu a kdysi samostatného úpravce jménem AMG umí zapůsobit. Například model C63 AMG je seriozním soupeřem BMW M3 a svého soka v některých ohledech i překonává. Vynikající AMG GT S zatápí Porsche 911 a mimo masově vyráběné parády Affalterbach dokonce připravuje limitovanou silniční Formuli 1 s nejlepší akceleraci z 0 na 300 km/h mezi produkčními auty.
Vždy tomu tak nebylo, v dobách své samostatnosti podnik Aufrecht Melcher Großaspach exceloval spíše zástavbami obrovských motorů do jinak vcelku sériových Mercedesů. Silným agregátům chyběly související inovace zajišťující vytříbené jízdní vlastnosti, v jaké přemotorovanosti nabízených aut ale spočívalo jisté kouzlo. Jedním ze strojů, ve kterém se takový přístup zrcadlilo, bylo dnes slavné Kladivo čili v originálním názvu Mercedes 300 CE 6.0 AMG The Hammer.
Provedení W124 původně vyjíždělo z továrny maximálně s třílitrovým šestiválcem, v AMG R6 nahradili atmosférickými osmiválci a i vnější tvary doznaly dramatických změn. Svalnatý bodykit s plaketou The Hammer uhranul značnou část populace, která měla rázem nový vysněný automobil.
AMG montovalo několik verzí sedanů i kupé osazených motory s objemy od 5,0 do 6,0 litru. Na vrcholu potravinového řetězce trůnilo kupé 300 CE ve verzi 6.0 AMG Widebody. To znamená šest litrů zdvihového objemu, karoserii kupé bez B-sloupků a rozšířené blatníky. Zákazníci si mohli vybrat barvu jako kdysi u Fordu, v nabídce byla jen černá.
Abnormální vzácnost z vrcholu nabídky vznikla jen v dvanáctikusové sérii, auta se dočkal jen tucet zájemců z celého světa. Mezi přísně uzavřenou skupinou existujících zákazníků se může rázem ocitnout nová tvář, protože jeden z 12 kusů Kladiva míří do londýnské aukce společnosti RM Sotheby's.
Nabízený sběratelský exemplář je vybaven šestilitrovým agregátem o výkonu 381 koní (280 kW) a 542 Nm putující na zadní kola přes čtyřstupňovou automatickou převodovku. Zrychlení na 100 km/h za 5,6 tehdy patřilo výsostně supersportům, stejně jako maximální dosažitelná rychlost až 300 km/h. Od roku 1992 má za sebou jen 77 423 kilometrů, přestože vystřídal více majitelů z celé zeměkoule.
Přes Asii se vůz dostal do rukou nizozemského opatrovníka s ochotou udržovat tmavý exteriér i luxusní interiér v co nejlepším stavu. Snaha se vyplatila, s ohledem na stáří jsou kožené potahy jen minimálně opotřebované a dřevěný dekor se stále leskne to všech stran. Z motoru by se dala servírovat večeře. Za měsíc a jeden den se bude očekávat, kdo se zapíše do dalšího řádku technického průkazu Mercedesu, nový majitel si musí připravit minimálně čtyři miliony českých korun.
Nabízený Mercedes s velkoobjemovým motorem se bude dražit 24. října v Londýně
Zdroj: RM Sotheby's
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 6 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejnovější články
- Vietnamec, který i v Česku vydělal jmění na nudlích, pěchuje do své chřadnoucí automobilky další a další miliardy
před 2 hodinami - V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
před 3 hodinami - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 5 hodinami - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 6 hodinami - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 7 hodinami