Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kam až padly ceny ojetých dieselů v Německu? Jsou teď nejlevnější v historii
23.12.2018 | Petr Prokopec
Některé indicie vytváří dojem, že situace kolem dieselů se v Německu uklidňuje, o těch ojetých to ale neplatí. Dál se prodávají rekordně levně a přesto rekordně dlouho, část bazarů s nimi už dokonce odmítá obchodovat.
Při pohledu na poslední kroky Mercedesu by se mohlo zdát, že žádná dieselová krize neexistuje. Třícípá hvězda před několika týdny vyrukovala s hybridními modely C300de a E300de, jež párují elektrickou energii právě s „producentem sazí“. Nejnověji pak odhalila technické parametry nové generace GLE, která v Evropě bude nabízet pouze s jednu benzinovou jednotkou. Zbývající tři čtvrtiny nabídky však znovu zaplní diesely, dva z nich navíc plnicí emisní normu Euro 6d, která začne platit až v roce 2020.
Stačí však, abychom svůj zrak obrátili od nových aut k ojetinám, a rázem je situace diametrálně odlišná. Klesají jak jejich ceny, tak i zájem o ně. Zatímco tedy hodnota tříletého vozu osazeného dieselem činila na počátku letošního roku 53,7 % z původní ceny, což byla na stále zánovní auto mizerná hodnota, nyní jde již jen o 52,1 %. Pokles o 1,6 procentního bodu v době, kdy se situace zdála být stabilní, je razantní a znamená nejnižší hodnotu od doby, co je vývoj ceny sledován. A dieselovou mizérii nejlépe podtrhuje fakt, že hodnota tříletých benzinů se drží okolo 58 % původní ceny - ještě před pár léty byla situace úplně opačná.
Hovoří o tom data Německé automobilové asociace (DAT), z nichž dále vyplývá, že průměrný počet dnů, které ojetiny tráví v bazarech, vzrostl na 102 dní (u benzinů činí jen 83 dní). A co je podstatné, každý takový den se promítá do další redukce ceny. Každých čtyřiadvacet hodin poklesne o zhruba 30 Eur (cca 770 Kč). To je samo o sobě na první pohled bezvýznamná částka, nicméně pokud jí vynásobíme oním průměrným pobytem na bazarech, již se bavíme o více jak 3 000 Eur.
Že nejde o marginální problém, dosvědčuje podíl zhruba 18 % bazarů, kteří už ojeté dieselové vozy ani nevykupují. Dáno je to tím, že 59 % prodejců ojetin se namísto provize v minulých měsících naopak dočkalo ztráty. Využívány tak začínají být zcela odlišné způsoby, jak se v Německu nechtěných aut zbavit, a těmi jsou zahraniční aukce. Zajímavé přitom je, že jedna třetina z oslovených bazaristů dokonce připustila, že větší zájem o diesely než v Německu je i v USA, tedy v rodišti kauzy Dieselgate.
Zákazníci nejvíce požadují moderní diesely plnící normu Euro 6 (na celkovém koláči mají podíl 37 %), po Euro-pětkách nyní sahá už jen 26 %. To je zajímavé, neboť z dat DAT vyplývá, že již v březnu bylo možné pořídit auta homologovaná dle normy Euro 5 s až 50% slevou, a to obvykle při exportu na východ.
S čím lze počítat v příštím roce? Nepřekvapivě s dalším pádem, organizace Deutsche Umwelthilfe je totiž ve svých žalobách nadmíru úspěšná. Stále více měst tak zakazuje vjezd nejen starších, ale i těch novějších dieselových aut. Ten by se postupně mohl v roce 2020 rozšířit i na vozy plnící normu Euro 6, skutečně by tedy šlo o nedávno vyrobené modely. I ty ale dostanou stopku, skutečně čisté jsou totiž podle eko-akvivistů i odborníků pouze v laboratořích.
Ani mnohdy až 50procentní slevy již nelákají Němce ke koupi ojetého dieselu. Vzhledem k tomu, že od příštího roku bude řada měst zapovězena i Euro-pětkám, se není čemu divit
Zdroj: Deutsche Automobil Treuhand
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 3 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 7 minutami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před hodinou - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 3 hodinami - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 4 hodinami - Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda