Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik může stát 1 600 km ve Ferrari F355 na provozních nákladech? Podívejte se
5.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Některé exempláře F355 jsou prý na provoz nenáročné a levné. Tenhle konkrétní kousek s převodovkou F1 ale vážně není ten případ.
Koupit si ojetý sporťák je lákavá představa, zejména pokud koupě nového exempláře není kvůli financím reálná. Jenže provozní náklady jsou minimálně stejné jako u nového auta, a to ať koupíte BMW M3, Porsche Boxster nebo dokonce Aston Martin V8 Vantage. Ferrari ale optikou cen za cokoli vždy bylo trochu jinde a platí to i v případě provozních nákladů na starší exempláře..
Pánové z kanálu JR Garage na YouTube si pořídili ojeté Ferrari F355 Berlinetta F1, první silniční auto vůbec, které bylo vybavené robotizovanou manuální převodovkou, prý odvozenou z převodovky ve Formuli 1. Vybrali si kousek, který měl pečlivě zdokumentovanou servisní historii, a to i přes fakt, že s ním předchozí majitel moc nejezdil.
Sami díky tomu neprohloupili, díky oné dokumentaci nám ale mohou přiblížit, jaký servis tento zjevně velmi zachovalý vůz během posledních asi 1 600 kilometrů potřeboval. TO není to překlep, nechybí nám nula, jsou z USA a tak zvolili tisíc mil. Takovou vzdálenost pro někoho není problém najet za jediný víkend, během kterého obvykle nemusíte investovat do čehokoli jiného než do paliva. Zvolit F355 F1 na takovou cestu nemusí být nejlepší nápad.
První položkou je velký servis a nový alternátor. Není to oprava, je to položka údržby, kterou F355 musí po stanoveném čase absolvovat nehledě na počet najetých kilometrů či celkovou spolehlivost. Cena byla 11 755 dolarů, tedy aktuálním kurzem asi 304 tisíc korun. Všimněte si, že to sice bylo před necelými tisíci mílemi, ale také to nebylo včera - předchozí majitel s vozem příliš nejezdil, ale staral se o něj, jak bylo předepsáno.
Motor při velkém servisu musel být vytažen z auta. Dlouho tam ale pak nepobyl, během asi 150 ujetých kilometrů se objevil problém s průsakem oleje ventilovým ústrojím a ztrátou komprese na pátém válci, což si vyžádalo znovu vytáhnout motor. Cena opravy byla 10 337 dolarů, tedy asi 268 tisíc korun.
Pak tu máme opět položky údržby, nikoliv oprav jako takových - sada pneumatik za 1 598 dolarů (cca 41 tisíc korun), nové brzdové kotouče a destičky a nalakování třmenů na všech kolech za 3 tisíce dolarů (cca 78 tisíc korun) a výměnu oleje za 275 dolarů, tedy asi 7 tisíc korun. Skoro k nevíře, že něco na Ferrari stojí jednotky tisíc Kč...
Následuje první servis spojky, kterou u převodovky F1 neovládáte pedálem, nýbrž je automatická. Přišel na 1 543 dolarů, tedy asi 40 tisíc korun, a údajně jen asi 8 km poté, co nový majitelé vůz koupili, se spojka porouchala. Tentokrát oprava přišla na 6 746 dolarů, tedy zhruba 175 tisíc korun.
Celkem i s profesionální výměnou opotřebovaných tlačítek v interiéru za 2 tisíce dolarů (cca 52 tisíc korun) tedy je účet za provoz tohoto Ferrari F355 F1 za posledních 1 600 km 37 736 dolarů, tedy v přepočtu asi 977 tisíc korun. Většinu z toho zaplatil předchozí majitel, takže to ty nové zase tak trápit nemusí, ale i tak je to opravdu vysoký účet.
Bavíme se ale o dvacet let starém Ferrari, takže to není nečekané a navíc to prý stojí za to. Dozvídáme se i to, že se prý zrovna u F355 můžou provozní náklady zásadně lišit kus od kusu. V každém případě z tohoto videa plyne ponaučení, že když chcete koupit F355, hledejte auto s pečlivým servisem. Nebo zavřete oči a doufejte v zázrak. A nebo se F355 raději vyhněte - zejména kusy s převodovkou F1 jsou vyhlášenou „kasičkou”...
Provoz Ferrari F355 vážně nemusí být levná věc
Celková suma nákladů na posledních 1 600 ujetých km je enormní...
...ale prý jízda s F355 stojí u za to
Zdroj: JR Garage@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před hodinou - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 3 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 4 hodinami - Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 6 hodinami - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva