Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik výkonu zůstalo úchvatnému motoru 8,0 V10 po 20 letech? Podívejte se
22.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Před dvěma dekádami to byl extrémní motor, který měl na zadní kola posílat až 456 koní a 664 Nm. Dnešní realita po 20 letech umí překvapit.
Co je nejlepší udělat s dvacet let starým supersportem? Vzít ho na motorovou brzdu, abyste zjistili, jak si stojí z hlediska výkonu a točivého momentu. Ironii stranou, pokud je auto dobře udržované, mělo by to bez problémů zvládnout, byť se na brzdě motor podívá až k omezovači otáček. Nakonec, svého času před touto zkouškou obstálo i nejlevnější Porsche 911 na světě se skoro 400 tisíci km.
Doug DeMuro byl se svým Viperem z GTS roku 1997 pozván právě na takovéto zařízení. Jeho vůz má za sebou dobrou údržbu a nemá najeto zas tak moc - necelých 69 tisíc km. Ale pořád je to dvacet let staré auto, však si vzpomeňte, co jste dělali v roce 1997. Navíc, podle DeMurových slov, nebyl koncern Chrysler v té době znám velkou přesností, takže je možné, že osmilitrová V10 pod kapotou dává výkonu mnohem méně. Anebo taky více.
Oficiální čísla pro Viper GTS z roku 1997 byla 456 koní (PS) a 664 Nm. Jsou to čísla naměřená na výstupu z motoru, takže při měření celého auta na brzdě budou na kolech jiná čísla - ztráty se u auta se zadním náhonem a manuální převodovkou běžně odhadují na 15 %. To znamená, že aby bylo potvrzeno číslo výkonu od výrobce, muselo by být naměřeno zhruba 388 koní.
Měření však ukázala hodnoty o kus vyšší. Nejlepší naměřený výkon i točivý moment se objevily v prvním pokusu a bylo to 403,6 koní a 593 Nm. Uvážíme-li odhad patnáctiprocentní ztráty, a v podstatě nemáme jinou možnost, motor sám o sobě dává cca 475 koní a 698 Nm. To je o pořádný kus nad hodnotami, které kdysi udával výrobce, navíc 20 let po zrodu.
Samozřejmě, tato čísla nemusí být přesná, 15% ztráta je odhad. Jediným způsobem, jak ztrátu změřit, by bylo vytáhnout motor a změřit ho samotný. Nevíme ani, kolik dával tento Viper GTS jako nový, resp. po zaběhnutí motoru - museli bychom znát výsledky měření z té doby na stejné brzdě. Jedno je jisté - slabý Viper rozhodně není, ani z dnešního pohledu. A ještě méně z pohledu 20 let starého auta, které 1,5krát objelo celý svět...
Viper Douga DeMura na brzdě vykázal až překvapivě vysoký výkon
Zdroj: Doug DeMuro@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 3 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz