Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí

Nikoli nenaplněná očekávání, ale i přesně splněný cíl mohou představovat jednotky procent prodaných kusů určitého modelu s manuální převodovkou. Tak moc Hyundai touží po přízni nadšenců.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí

30.5.2019 | Petr Prokopec

Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nikoli nenaplněná očekávání, ale i přesně splněný cíl mohou představovat jednotky procent prodaných kusů určitého modelu s manuální převodovkou. Tak moc Hyundai touží po přízni nadšenců.

Pokud toužíte po skutečně výkonném sedanu s manuální převodovkou, máte smůlu - žádný sportovní vůz se čtyřmi dveřmi se v Evropě po konci BMW M3 F80 a omezení nabídky Alfy Romeo Guilia QC neprodává. Omezování nabídky navíc postupuje stále níže, a tak nové BMW řady 3 už nekoupíte s manuálem v žádné šestiválcové verzi.

Trochu lepší je situace v Americe, kde mají na způsob řazení úplně opačný pohled než u nás. Zatímco tady je manuál symbolem nízkého sociálního postavení, v USA je symbolem automobilového fajnšmekra. A tím chce být kde kdo z lidí, kteří si kupují sportovní modely. Například Porsche tak s manuály zaznamenává v Americe velké úspěchy a zalíbit se nadšencům nechce jen ono.

Oslovit omezené spektrum věrných uživatelů manuálních verzí chce také luxusní divize Hyundai, tedy značka Genesis, které manuálem osadila sedan G70. Nepáruje jej sice s vrcholným agregátem či pohonem všech kol, nicméně i tak míří za nadšenými řidiči. Z toho důvodu manuál dorazil s celou řadou dalších prvků, které jízdu povyšují na opravdu maximálně dynamickou. Kromě tří pedálů nechybí ani samosvorný diferenciál, brzdy Brembo a sportovní letní pneumatiky. Stovku přitom vůz osazený přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 256 koní zvládne za 6,6 sekundy.

Tato data jsou sice působivá, nikoliv však oslnivá. Navíc, jak jsme již naznačili, manuál lze spojit pouze s pohonem zadních kol. I proto je reálný zájem o tuto variantu malý a podle manažera Kevina Smithe představuje jen zhruba 4procentní podíl. Tím přitom nejsou myšleny celkové prodeje modelu G70, kam zapadají i registrace verze osazené 3,3litrovým přeplňovaným šestiválcem, ale pouze ty, jež se týkají dvoulitrového čtyřválce. To víceméně znamená, že manuálů je v celých Státech méně než šafránu, nanejvýš pár set za rok.

Takže prohra a další manuál na cestě do důchodu? Ani ne, Korejci s lepšími výsledky ani nepočítali a s tímto stavem nemají problém. Když toto provedení představovali, předpokládali, že manuál se na celkových registracích bude podílet méně než 5 procenty, a to se také děje. „Chtěli jsme ukázat, jak moc si ceníme automobilových nadšenců,“ dodal zástupce značky.

To je velmi sympatický přístup. Pro každého jiného výrobce by takto nízké prodeje vedly k okamžitému stažení manuální verze z prodeje. Genesis ale ví, jak se věci mají a pokouší se touto cestou ucházet o zákazníky, o kteří jiné automobilky nestojí. Proto dodává, že ať již budou registrace jakékoliv, manuál zůstane v nabídce i nadále. To by mohlo Genesisu skutečně přihrát pár nových zákazníků, snad se G70 dostane také do Evropy.


Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí - 1 - Genesis G70 2019 manualni prevodovka 01Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí - 2 - Genesis G70 2019 manualni prevodovka 02Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí - 3 - Genesis G70 2019 manualni prevodovka 03Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí - 4 - Genesis G70 2019 manualni prevodovka 04Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí - 5 - Genesis G70 2019 manualni prevodovka 05Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí - 6 - Genesis G70 2019 manualni prevodovka 06
Genesis G70 lze pořídit i s manuálem. Dosud této nabídky mnoho lidí nevyužilo, značce však s ničím lepším nepočítala a je ráda za zájem dnes tak opomíjené skupiny zákazníků

Zdroje: CarBuzz, Jalopnik

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše