Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí

Nikoli nenaplněná očekávání, ale i přesně splněný cíl mohou představovat jednotky procent prodaných kusů určitého modelu s manuální převodovkou. Tak moc Hyundai touží po přízni nadšenců.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí

30.5.2019 | Petr Prokopec

Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nikoli nenaplněná očekávání, ale i přesně splněný cíl mohou představovat jednotky procent prodaných kusů určitého modelu s manuální převodovkou. Tak moc Hyundai touží po přízni nadšenců.

Pokud toužíte po skutečně výkonném sedanu s manuální převodovkou, máte smůlu - žádný sportovní vůz se čtyřmi dveřmi se v Evropě po konci BMW M3 F80 a omezení nabídky Alfy Romeo Guilia QC neprodává. Omezování nabídky navíc postupuje stále níže, a tak nové BMW řady 3 už nekoupíte s manuálem v žádné šestiválcové verzi.

Trochu lepší je situace v Americe, kde mají na způsob řazení úplně opačný pohled než u nás. Zatímco tady je manuál symbolem nízkého sociálního postavení, v USA je symbolem automobilového fajnšmekra. A tím chce být kde kdo z lidí, kteří si kupují sportovní modely. Například Porsche tak s manuály zaznamenává v Americe velké úspěchy a zalíbit se nadšencům nechce jen ono.

Oslovit omezené spektrum věrných uživatelů manuálních verzí chce také luxusní divize Hyundai, tedy značka Genesis, které manuálem osadila sedan G70. Nepáruje jej sice s vrcholným agregátem či pohonem všech kol, nicméně i tak míří za nadšenými řidiči. Z toho důvodu manuál dorazil s celou řadou dalších prvků, které jízdu povyšují na opravdu maximálně dynamickou. Kromě tří pedálů nechybí ani samosvorný diferenciál, brzdy Brembo a sportovní letní pneumatiky. Stovku přitom vůz osazený přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 256 koní zvládne za 6,6 sekundy.

Tato data jsou sice působivá, nikoliv však oslnivá. Navíc, jak jsme již naznačili, manuál lze spojit pouze s pohonem zadních kol. I proto je reálný zájem o tuto variantu malý a podle manažera Kevina Smithe představuje jen zhruba 4procentní podíl. Tím přitom nejsou myšleny celkové prodeje modelu G70, kam zapadají i registrace verze osazené 3,3litrovým přeplňovaným šestiválcem, ale pouze ty, jež se týkají dvoulitrového čtyřválce. To víceméně znamená, že manuálů je v celých Státech méně než šafránu, nanejvýš pár set za rok.

Takže prohra a další manuál na cestě do důchodu? Ani ne, Korejci s lepšími výsledky ani nepočítali a s tímto stavem nemají problém. Když toto provedení představovali, předpokládali, že manuál se na celkových registracích bude podílet méně než 5 procenty, a to se také děje. „Chtěli jsme ukázat, jak moc si ceníme automobilových nadšenců,“ dodal zástupce značky.

To je velmi sympatický přístup. Pro každého jiného výrobce by takto nízké prodeje vedly k okamžitému stažení manuální verze z prodeje. Genesis ale ví, jak se věci mají a pokouší se touto cestou ucházet o zákazníky, o kteří jiné automobilky nestojí. Proto dodává, že ať již budou registrace jakékoliv, manuál zůstane v nabídce i nadále. To by mohlo Genesisu skutečně přihrát pár nových zákazníků, snad se G70 dostane také do Evropy.


Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí - 1 - Genesis G70 2019 manualni prevodovka 01Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí - 2 - Genesis G70 2019 manualni prevodovka 02Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí - 3 - Genesis G70 2019 manualni prevodovka 03Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí - 4 - Genesis G70 2019 manualni prevodovka 04Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí - 5 - Genesis G70 2019 manualni prevodovka 05Korejci nabízí svůj luxusní sedan s ručním řazením, ač ví, že ho skoro nikdo nekoupí - 6 - Genesis G70 2019 manualni prevodovka 06
Genesis G70 lze pořídit i s manuálem. Dosud této nabídky mnoho lidí nevyužilo, značce však s ničím lepším nepočítala a je ráda za zájem dnes tak opomíjené skupiny zákazníků

Zdroje: CarBuzz, Jalopnik

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.